BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 06:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] SWAP 1.8is na 2.5 Problem - POMOCY
PostNapisane: 10 maja 2011, 09:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Witam Zacznę może od podstaw .
Zrobiłem swap z 1.8is (m42) na 2.5 (m50b25)
Przełożyłem skrzynie silnik wiązkę kabli ( wszystko co było potrzebne )
Silnik kręci ale nie chce odpalić . Pompa nie pracuje .
Poczytałem dużo i wynik Nasuwał się jeden .. EWS Ale w silniku 2.5 nie było ews jestem pewny 100% dlatego że ten silnik jest z mojej starszej BMW z 91r .
Znaleźliśmy Immobiliser Ori BMW o oznaczeniu KB95... ( wyczytałem że to ews1 ) Pod nogami kierowcy . Działał na zasadzie przykładania breloczka do małego świecącego czujnika i wtedy auto na starym silniku odpalało . Wiec usunąłem to zabezpieczenie i wszystko teraz jest ok kontrolki itp i kręci ale dalej nie chce odpalić .
problem w chyba polega na tym , gdy wyciągałem ten silnik M50b25 uciąłem kablem przy 3 kostkach Przekaźników .. ( Wiem Bardzo Głupie i Nie mądre ) ale spoiłem te kablem do przekaźników z tego 1.8is Kolorami . może tam jest gdzieś błąd .
Bardzo proszę o pomoc . i jeśli to możliwe jakieś foto tych 3 bezpieczników podłączonych do wiązki . Bo mi pomysłów już brak .

Z góry dziękuję .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8is na 2.5 Problem - POMOCY
PostNapisane: 10 maja 2011, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e36
Kod silnika: m502
uruchom pompę na krótkoi często się zdarza iż zawiesza się pompa i komputer po swapie . uruchom ją łącząc albo przy przekaznikach albo przy samej pompie . niech napompuje bęzyne do listwy . potem bedzie sama startowac .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8is na 2.5 Problem - POMOCY
PostNapisane: 10 maja 2011, 13:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
robiłem na krótko i na przekaźnikach i nic . na krótko pompuje . a tak to wo gule nie chce załapać .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8is na 2.5 Problem - POMOCY
PostNapisane: 10 maja 2011, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e36
Kod silnika: m502
iskra jest . jesli jest to zle podłonczone czujniki krzywki lub korby z zaworem wolnych obrotów . a jeśli niema to albo przekażniki pomylone albo kompa zjarąłeś . sprawdz iskrę i wtyczki dwa mozna pomylić lecz na wyjsciu i wejsciu musza byc takie same kable twardy plastik z twardym a miękki z miękkim . próbuj .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8is na 2.5 Problem - POMOCY
PostNapisane: 10 maja 2011, 19:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Iskry raczej nie ma . A o co chodzi z tymi plastikami miękkimi i twardymi ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8is na 2.5 Problem - POMOCY
PostNapisane: 10 maja 2011, 23:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e36
Kod silnika: m502
Raczej nie ma ? to jest czy niema . bo to różnica . a chodzi o kable wychodzące z wtyczek ,w jednym czujniku jest kabel ala koncentryk okrągły czarny z twardą otulina i taki sam wychodzi z wtyczki je należy połączyć a do wolnych obrotów dochodzi taka sama wtyczka ale kabel jest miękki , i tu można sie pomylić łącząc nie te elementy ze sobą . jeżeli okaże się że wszystko połączone jest jak należy i iskry brak . To czy komp na pewno niema ews były kompy do m50 2.5 z ostatnich miesięcy produkcji które chyba posiadały ews jakiś prymitywny ale był 1995 koniec.jeśli komp jest z wcześniejszej daty to nie ma ews .sprawdz wtyczki i czy jest iskra . ale coś mi mówi że załatwiłeś kompa , może nie chcący dotknąłeś do obudowy plusem . to musi chodzić jeśli się czegoś nie zmalowało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8is na 2.5 Problem - POMOCY
PostNapisane: 11 maja 2011, 08:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Gdy sprawdzałem iskrę przed wyciągnięciem tego ews1 z autka do którego włożyłem silnik to nie było iskry . po wyciągnięciu nie sprawdzałem , ponieważ zająłem się pompką . ale stawiam że nie ma .

Komp od m50b25 na pewno nie ma ews , bo rozbierając auto nie miałem modułu od ews a za mojej kadencji dorabiałem kluczyk za marne 30 zł .

podpinając kompa na pewno nic nie dotknąłem bo razem z kumplem wiedzieliśmy czym to grozi .

Co do kabli to wyciągając silnik nie odpinałem wiązki od silnika tylko od kompa i od złącza kabinowego ta żeby potem nie bawić się w podłączanie czujników . źle zrobiłem tylko że od tej wiązki uciąłem kablem które idą do 3 przekaźników przy skrzynce z bezpiecznikami . I te właśnie kablem połączyłem do tych 3 przekaźników z wiązki z 1.8is ale nie wiem czy w 100% dobrze bo jednak nie pasują do siebie 3 kabelkami .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL