BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 14:12 
Boogie napisał(a):
Wypadek, kolizja, a dokładniej proces wyhamowania przy kolizji ze stojącą przeszkodą, dokładnie tak jak jest w NCAP, trwa ok 6-7 ms, nie wiecej.
Przy 50 km/h to wychodzi ponad 202g


Nie ma takiej opcji heheh

Wychodzi na to, że nikt by nie przeżył testu ncap, więc jest bezużyteczny i auto zatrzymuje się na dystansie nie wiem, pudełka od zapałek :P

Nie mogę znaleźć na kompie odpowiedniego wykresu, ale jak znajdę, to wkleję.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 15:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
Witam,

Pare lat temu słyszałem sporo o tym wynalazku.

jestem w pełni przekonany, że:

-lobby ubezpieczeniowe
-lobby produkcyjne aut
-lobby produkujące części zamienne

blokuje ten wynalazek.

Ja w niego wierze - dlaczego ?

Mój brat studiował transport na UW.

Kiedyś z kumplami zapaleńcami dostali do testowania malucha z dynamicznym zderzakiem Pana Łągiewki.
Relacja zdana mi przez brata była co prawda trudna do uwierzenia, ale materiały filmowe czy zdjęcia potwierdzają działanie tego wynalazku.

troche OT ale to tak samo jak z problemem zapotrzebowania paliwa przez silnik.
Wiem, że istnieją od wielu lat pojazdy napędzane minimalnymi ilościami paliwa czy paliwem alternatywnym, które osiągami czy zasięgiem nie odbiega od mocnym benzynówek - ale powiedzmy sobie szczerze , nie można ich teraz wprowadzić na rynek, bo świat by oszalał pod każdym względem i źle by się to skończyło.


Podsumowując,

wierze, że moje dzieci, czy wnuki będą jeździć w tak bezpiecznych autach, jak tylko może nam się wymarzyć, i jednocześnie będą jeździć za bezcen :)

Amen.

pozdrawiam,
Tomek

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 15:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To brawa dla Twojego brata, że nie udokumentował tego w żaden sposób. :rotfl: Zamknijcie ten temat, bo się będą z nas śmieli na elektrodzie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 16:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
jiGsaw napisał(a):
To brawa dla Twojego brata, że nie udokumentował tego w żaden sposób. :rotfl: Zamknijcie ten temat, bo się będą z nas śmieli na elektrodzie.


Czasami brak słów, wiec:
bez komentarza...

poniżej filmy - zapraszam:




proszę bardzo. film z maluchem i zderzakiem dynamicznym - tak jak pisałem.

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 16:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Takie filmiki to można puszczać dzieciom w przedszkolu albo w szkole dla ludzi opóźnionych umysłowo. Jak ustawią beczki z wodą albo gumową trampolinę to efekt będzie podobny. Siła bezwładności jest, działa mniej gwałtownie, bo wyhamowanie trwa dłużej i tylko tyle, tak samo działa strefa zgniotu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Koło zamachowe – koło o dużym momencie bezwładności, wykorzystywane do krótkotrwałego magazynowania energii mechanicznej. Jest prostym akumulatorem mechanicznym gromadzącym energię kinetyczną.

ja to urządzenie porównam do samochodu zabawki z bączkiem w środku :wstyd:
mamy drugie autko zabawkę "maluszek" które uderza w autko z bączkiem przez co auto z bączkiem wyhamowuje autko bez bączka :rotfl:
dobrze kombinuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 16:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vote close.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 17:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):
Nie ma takiej opcji heheh


se luknij test Nissana z tego wątku ze stoperem, widać w jednym momencie, że 7ms po zderzeniu lusterka są już wywinięte do przodu.
Wiem co mówie bo kiedys na Planete widzialem duzy program o testach i ich specyfice, w tym pokazywali testy z trupami dorosłych i dzieci. Takiego dobrego filmu o testach nie widziałem nigdzie indziej.

Jeśli potraktujemy g w kryterium mocy, czyli po czasie, to wyjdzie ze jednak czas dzialania g ma duze znaczenie....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 17:55 
Boogie napisał(a):
czas dzialania g ma duze znaczenie....


ma ogromne!

Boogie napisał(a):
Wiem co mówie bo kiedys na Planete


a ja to miałem na wykładzie z nadwozi :hyhy: co do czasu trwania wypadku- nie będę się spierać, bo to grząski temat, ale jeśli gdzieś się pojawi 202g, tam będzie i denat- mur/beton :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 13 marca 2011, 19:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
Lokalizacja: Wilanów
Moje BMW: e30
Kod silnika: cośtamB20
A ja zacytuje Ferdynanda K
"Są na świecie rzeczy, które nie śniły się filologom"
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 14 marca 2011, 21:02 
ok, mam, dyrektywa 74/297EEC, ograniczenie peaku do 120g i 80g przez 3ms

a wg. FMVSS 208 60g w 3ms

Peace :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 maja 2011, 19:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Dla zainteresowanych materiał dzisiaj o Łągiewce i jego zderzaku w Magazynie Expresu Reporterów na dwójce o 21:50

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 10 maja 2011, 20:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 218
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e90 335i
Kod silnika: N54B30
Jak czytam wasze posty o teoriach spiskowych to mam ochotę pobić tych, co matematykę z matury wycofali (na szczęście wróciła z wielką siłą :)).

1) Policzcie jakie są przeciążenia przy wyhamowaniu z 60 km/h na odcinku 10 centymetrów.
Strefa zgniotu pracuje na znacznie większym odcinku.
2) Jaka powinna być w/g was waga urządzenia dla 1,5 tonowego samochodu?
Jakbyście chcieli przeprowadzić konwersję pędu samochodu (1,5 tony * 60 km/h) na moment pędu koła o wadze 5kg?
Już dla malucha jest to urządzenie stojące na ziemi (sporych rozmiarów)! Więc musiałoby to trochę ważyć.

Sprawdza się to dla małego samochodu, przy małej prędkości, z założeniem że gość jeszcze dupą po siedzeniu jeździ i się mocno trzyma.
Możemy zamontować 30 kilogramowe urządzenie, które co najwyżej uchroni nam zderzak (ale nie - i tak będzie do malowania!).

Ale co ja tam mówię, rzucam fizykę - będę wieszczem:)

Cytuj:
A ja zacytuje Ferdynanda K
"Są na świecie rzeczy, które nie śniły się filologom"
:rotfl:

:super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 maja 2011, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
chcecie dowodów :?:
http://lublin.com.pl/artykuly/pokaz/168 ... ,(zdjecia/

malczan z czołówki z tirem wyszedł prawie zwycięsko :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 maja 2011, 11:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
w tym wątku są same bzdury... próbujecie wkręcać gówno w głowę jak Kopernik a i tak wszyscy wiedzą lepiej jak jest ;)
czas kiedyś pokaże jak to będzie, i pewnie kiedyś ktoś z nas będzie się śmiał w jakim ciemnogrodzie żyliśmy, historia lubi się powtarzać

dużo o tym czytałem i HHO naprawdę się opłaca nie rozumiem dlaczego nie produkują z tym samochodów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 maja 2011, 11:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Z prostej przyczyny. HHO to ściema i na ten temat nie będę gadał. Jeżeli jednak chcesz wiedzieć, dlaczego nie robi się samochodów na wodór to odpowiedź jest taka:
Po pierwsze wytworzenie jednostki wodoru absorbuje więcej energii niż jej powtórne gwałtowne utlenienie uwolni. Jest to warunek dostateczny, ale ja chcesz drążyć dalej temat argumentując, że wodór można zbierać naturalnie występujący, to dodam że przechowywanie wodoru jest arcy trudne. Dla niego wszystko jest sitem, dlatego trzeba go skroplić. Temperaturę/ciśnienie skraplania wodoru sobie sam sprawdź :)

Z innej beczki: ludzie jarają się tutaj technologiami rodem z s-f, a tak naprawdę alternatywne źródła energii są, tylko bliżej niż nam się zdaje! Dlaczego nikt nie zapyta: "Dlaczego by nie zrobić auta zasilanego gównem?" Osobiście nie potrafiłbym odpowiedzieć na to pytanie, gdyż samochód taki ma prawo istnieć a nawet działać. Z gówna prosta droga do metanu, a ten jest niedalekim krewnym cng i troszke dalszym lpg.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 maja 2011, 14:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
a co z myslicie o silnikch spalajacych benzyne z woda? :suchy:

podobno para wodna wyraznie zmniejsza zapotrzebowanie na benzyne

http://www.paranormalne.pl/topic/13530-silnik-na-wode-i-paliwo/



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 maja 2011, 17:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tak, o tym patencie słyszałem i to nawet w dizlu. Ale to tylko do użytku krótkotrwałego. Podczas konkretnej wiksy uruchamiamy na moment dodatkowe wtryski z wodą, a ta wrząc w cylindrze zwiększa swoją objętość kilkusetkrotnie. Niestety zabiera ciepło, więc więc chyba z max 1sekunde to może działać, na dłuższą metę pewnie z milion innych skutków ubocznych. Patent jest znany, ale nie praktykowany, więc zapewne egzaminu nie zdaje. W przeciwieństwie do n2o hihihihihi :rotfl: :rotfl:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 maja 2011, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Tak, o tym patencie słyszałem i to nawet w dizlu. Ale to tylko do użytku krótkotrwałego. Podczas konkretnej wiksy uruchamiamy na moment dodatkowe wtryski z wodą, a ta wrząc w cylindrze zwiększa swoją objętość kilkusetkrotnie. Niestety zabiera ciepło, więc więc chyba z max 1sekunde to może działać, na dłuższą metę pewnie z milion innych skutków ubocznych. Patent jest znany, ale nie praktykowany, więc zapewne egzaminu nie zdaje.


Patent jest znany i praktykowany, tyle, ze nie do oszczedzania paliwa. Wady, ktore opisales sa w tym wypadku zaletami, a wtrysk wody do dolotu stosuje sie w mocno doladowanych silnikach, wlasnie po to, aby m.in. zapobiedz spalaniu stukowemu. Wielu tunerow oferuje wlasne kity do wtrysku wody/metanolu np. AEM



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Triumf polskiej myśli technicznej i porażka mechaniki newton
PostNapisane: 11 listopada 2011, 17:17 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Historii ciąg dalszy:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,106 ... iewki.html

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: .Jacek. i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL