BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 6 maja 2011, 16:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Dzis wybrałem sie na hamownię obciażeniową (dokładna moc przenoszona na koła),
i jak mi powiedział własciciel powinienem być mile zaskoczony. Wahnięcie na wykresie jest spowodowane juz przypchanym filtrem paliwa i do wymiany podobno jest tez wkład pompy paliwa bo przybrudzony może być.
Ale ogólnie chyba ok, pomiar robiony na kapciach 215/45/18.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po wymianie filtra paliwa i ewentualnie tej pompki powinno być duzo lepiej, ale i tak chyba nie jest źle bo wykres jest duzo ostrzejszy jak K&N

Czy to możliwe że od przypchanego filtra paliwa, mieszanej benzyny (raz 95 Statoil a raz 98 Verva - Orlen), i tej zabrudzonej pompy paliwa może być to wahnięcie przy 4000 obr. Koleś z hamowni mi od razu tak powiedział ale wolę się Was zapytać dla pewności zanim zakupię filtr i pompkę. Pod kompem silnik był sprawdzany i zero jakiś błędów.
Choć jak popatrzyłem po wykresach z hamowni z innymi układami dolotowymi to wszędzie w E46 330 jest to zawahanie po 4000 obr. Dla przykładu podaje wykres dolotu K&N (choć nie wierze żeby tyle dawał bez programu-nie ma wzmianki ze tyle daje ich sam dolot więc mógł być program).
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Szykuje się kolejny mod :twisted:

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 6 maja 2011, 17:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Ooo, znajome autko :)

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 6 maja 2011, 17:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Proszę o opinie i sugestie co do wykresu.

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 6 maja 2011, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
To wachnięcie jest co najmniej dziwne, tak na pewno nie powinno być, a czy to filtr czy tam pompka to nie wiem ale wątpię by to miało aż taki wpływ.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 6 maja 2011, 19:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Ale jak przegladałem wykresy 330-tek a nawet ten z oficjalnej strony k&n to wszędzie wystepuje to wachnięcie przy około 4300 obr. Dziwne.

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 6 maja 2011, 23:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 154
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Coupe & Touring
Kod silnika: M54B30 & M47D20
sabbath napisał(a):
Proszę o opinie i sugestie co do wykresu.


Na wahnięcie może mieć też wpływ zespół regulacyjny DISA, który przełącza długość kanałów w kolektorze ssącym przy 3750-4100. Zdemontuj go i sprawdź czy klapka nie jest za luźna i czy nie zawiesza się.
U mnie na serii wyglądało tak Obrazek

_________________
Sponsored by Hydrotransfer Hydrografika Warszawa
Obrazek
Mistrz klasy Profi Plus Street OPP WST 2008
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 10 maja 2011, 13:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Moim zdaniem coś jest nie tak, dziwnie wyglądają te załamania, jak byś coś miał nie tak.
Następna spraw to moment obrotowy, ja u siebie po samym programie bez zmian mechanicznych już przy 1500 obrotach miałem 280NM a u Ciebie widze zaledwie że krzywa unosi sie ale na duzo większych obrotach.

Poniżej wklejam wykres ze swojej, tylko sama elektronika.
W ostatnim czasie przeprowadziłem kilka modyfikacji mechanicznych, a na koniec zestroilo się elektronike. Jest duza poprawa, ale wykreu z hamowni jeszcze nie posiadam.

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 10 maja 2011, 15:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 154
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Coupe & Touring
Kod silnika: M54B30 & M47D20
"kedzior001" Dlaczego masz spłaszczoną moc na końcu wykresu?? Moment obrotowy całkiem miły :)

_________________
Sponsored by Hydrotransfer Hydrografika Warszawa
Obrazek
Mistrz klasy Profi Plus Street OPP WST 2008
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 10 maja 2011, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
U mnie moment przebiega podobnie jak u "Respect'a" z tym ze jest to małe załamanie ale jak widzę u kazdego wystepuje po przekroczeniu 4000 obrotów mniej lub więcej. Jutro spodziewam się przesyłki z nowym filtrem paliwa Knecht'a i zespołem regulacyjnym DISA tak że jak to załozę to zmierze na hamowni. Sprawdze tez jak kształtuje się na seryjnej puszce. i wkładce K&N bo takową mam również.

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 10 maja 2011, 23:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Autko było hamowane mając już nowy program, wiec zalezało na tym aby moc była jak najdłużej, bez spadków.

W najbliższym czasie wrzucę wykres z hamowni po wszystkich modach, z tym ze nie wiem kiedy, najbliższe rolki odemnie to kilkaset km. Wieć jakbędzie wyjazd dalej to z pewnością skorzystam i zamieszcze.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 15 maja 2011, 21:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Nie rozumiem w jaki sposob przypchany filtr mialby wplywac na moment w tylko jednym punkcie wykresu.
Bardziej to wyglada na niedopracowana mape.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 16 maja 2011, 11:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Nie wiem co masz na myśli pisząc niedopracowana mapka.
Z tego co kolega pisze, auto nie przechodzilo żadnej modyfikacji elektronicznej, nawet w temacie postu jest to zaznaczone. woec musi pracować na oryginale.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 16 maja 2011, 12:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Racja zle przeczytalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 16 maja 2011, 19:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Witam,
jestem po wymianie filtra paliwa (Knecht z regulatorem cisnienia) oraz wymieniłem zespół regulacyjny DISA na nowy, bo on moze być odpowiedzialny za to zawahanie się obrotów i moment obrotowy. Jeszcze nie byłem na hamowni ale już po załozeniu nowego DISa (ori BMW) czuć ogromną poprawę.
Jak znajdę chwilę to zhamuję autko.
Mam też możliwosc wgrania najnowszego oficjalnego softu do M54B30 za 300 zł w serwisie u człowieka który zajmuje się moim autkiem, na pewno by nie zaszkodziło, ale czy warto?

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 16 maja 2011, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Nie warto :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 16 maja 2011, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Już lepiej wgrać mapę z minimalnym "podlaniem" :-) Tylko czy jest sens... Lepiej tą kasę zainwestować w coś innego.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 08:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Te załamanie to vanos i jest to normalna sprawa,poprostu są różne hamownie i niektóre drukują wykresy bardziej dokładnie a inne nie.Jeśli myślisz że załamanie zniknie po wymianie czegoś tam to się ździwisz ;)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 09:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Wgranie najnowszego softu, nie przyczyni się do wzroztu mocy silnika, ale ma kilka pozytywnych skutków np. równiejsza i cichsza praca silnika. jeżeli jesteś z okolic Warszawy to mogę polecić Ci znajomego, za aktualizacje softu do ostatnoi wydanej wersji bierze w granicach 100-150 zł.

Co do samej mapy, sam zajmuje się modyfikacjami ale tylko silników disla, dlatego też po modyfikacjach mechanicznych zleciłem to zaprzyjażnionej firmie austryjackiej http://www.autokorbel.at/ , moim zdaniem wykonali kawał dobrej roboty.
A co do tunerów w polsce wątpię aby ktoś wykonał tak dobrze modyfikacje na silniku wolnossącym.

Wiec jeżeli miałbyś zamiar modyfikować gdzies w polsce daj sobie spokój, przeznacz lepiej pieniąszki na paliwo będzie bardziej zadowolony.
To ze ktoś Ci powie że dużo osiągniesz, to brednia podleje Ci mocno, silnik nierowno będzie pracował a w konsekwencji wypali tłoki.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
kedzior001, sugerujesz że zagranicą są lepsi specjaliści od map niż w PL ? A to dobre...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 09:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Nie sugeruje tylko stwierdzam fakty, nastepna sprawa nie pisze ogólnie ale konkretnie odnosząc się do silników wolnossących.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL