BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 12:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Tja... szczególnie jak zjeżdżają do Polski włoszki i ludzie wstawiają wykresy... albo z Niemiec.. Rogal, Masters, Aligator jeśli ktoś za granicą robi lepiej niż oni to proszę udowodnij to.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 10:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Nie chce nic w elektronice auta zmieniać żeby nic nie pogorszyć i nie zepsuc. z autka jestem bardzo zadowolony, nie bierze grama oleju jak często M54. serie trzyma, jedynie wyprostuję tą krzywa momentu wymieniajac co trzeba i mam nadzieje po wymianie DISa to pomoże bo róznica juz bez hamowni jest odczuwalna. Na bierzaco wymieniam co trzeba tylko na ori częsciach bo chce żeby mi auto służyło ;)

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 10:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
jnx napisał(a):
Tja... szczególnie jak zjeżdżają do Polski włoszki i ludzie wstawiają wykresy... albo z Niemiec.. Rogal, Masters, Aligator jeśli ktoś za granicą robi lepiej niż oni to proszę udowodnij to.


Jeżeli uważasz że, robia tak dobre mapy do silników wolnossących proszę przedtsaw mi ich jakieś prace. Tylko wykresy, a nie parametry liczbowe. Na dniach shamuje swoje auto i zamieszczę wykres. A prawda jest taka że dużo, albo nawet wogóle tego nie mają.

Nastepna spraw to jest sama praca silnika, nie ważne jest tylko ile z niego wyciśniesz, ale równie ważne aby równo pracował, nie drzał a głównie aby długo jeszcze posłużył.
Wiec jeżeli tak ich chwalisz czekam na wykresy zmodyfikowanych elektronicznie silniów wolnossacych.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Wolnossących się nie opłaca. To napisałem w pierwszym poście, że lepiej tą kasę zainwestować w coś innego. Odnośnie fachowców mówiłem o silnikach turbodoładowanych a taka jest zdecydowana większość które się modyfikuje. To że ktoś modyfikuje mape wolnossącego a ktoś nie, nie świadczy o poziomie wiedzy programistycznej.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 11:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak zgadza sie ale nie do końca, dlatego też w kazdej odpowiedz zaznaczałem że chodzi tu o silnik wollnossący,a nie doładowany. Jezeli ktoś modyfikuje również silniki wolnossące, ma duzo większe doswiadczenie, gdzie w ostateczności mapa jest duzo lepiej dopracowana.
Firma która mi to robiła nie przeprowadza tylko modyfikacji elektronicznych, ale równiez mechaniczne, szykując auta do rajdów.

Nie pwiem, ale jest w polsce kilka firm które zajmują się zdalnymi modyfikacjami elektronicznymi dla firm zagranicznych.

W najbliższym czasie shamuje swoje autko i zamieszczę wykres.
Po programie widac dużą poprawę, ciekawią mnie bardziej parametry oraz krzywe.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
Jezeli ktoś modyfikuje również silniki wolnossące, ma duzo większe doswiadczenie


Nie zgadzam się. Uważam że osoba z doświadczeniem odradza modyfikacje silnika wolnossącego który jest seryjny i ma seryjny osprzęt.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 11:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Oczywiście odradza, a to tylko dletego ze przyrosty mocy, momentu obrotowego są bardzo małe, w granicach 5%.
Więc bez dodatkowych modyfikacji mechnicznych, nawet drobnych, mam namysli dolot, wydech, gdzie trzeba wszystko zestroić aby dobrze chodziło, w innym przypadku nie ma sensu.
5% przyrostu mocy jest praktycznie nie zauważalny za kierownicą, wiec w ten sposó można wyrobić sobie ale raczej negatywną opinie wsród Klientow.
Ceny modyfikacji silnika wolnossacego a doładowanego są praktycznie takie same, a różnica w przyrostch i przyjemności z jady ogromna. Wiec jezeli któs wyda trochę kasy na modyfikacje zaczyna zastanawiac się czy było warto, czy zeczywiscie tuner coś zrobił czy tylko nabija w butelke.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 12:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Wychodząc po za wątek powiedz mi sabbath jak masz z trakcją na tych oponkach 215 to dosyć wąstkie jak do tego silnika.
Jak u siebie mam 225, jeżeli jest dobra drogra 0 nierówności asfalt opony w miarę rozgrzane to wciskając z dolnych obrotów gaz do końca na 1 biegu trkacja nie mruga. Ale jeżeli są lekkie nierównosci lub oponki nie rzgrzane czy też inna mieszanka asfaltu to mruga mi równiez na 2 biegu, a na mokrej nawierzchni to potrafi nawet 4 biegu zapulsować przez chwile.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 17 maja 2011, 18:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Witam,
a wiec jestem po wymianie filtra paliwa (knecht) i zespołu regulacyjnego DISA. I jest poprawa. Byłem na hamowni, ale niestety nie wziąłem pendrive'a, ale wszystko skrzętnie ponotowałem i co prawda w paincie :kwasny: ale obrazowo przeniosłem na ostatni wykres.
Pierwotne dane widać z wykresu:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a na zielono starałem się nanieść wyniki z wyhamowania auta, myślę że teraz jest tak jak powinno być (auto w końcu nie jest nowiutkie bo ma 8 latek, ale chyba trzyma się nieźle):
Moc 233KM, przy 5960 rpm, Trq 308Nm przy 4895 Rpm. Temp. 14 stopni, ciśnienie 99,4 kPa

Wcześniej jak było widać w przedziale 3750-4000 był spadek do około 265 Nm, a obecnie linia szła równomiernie, z górna granicą ok. 285 Nm.
Jestem zadowolony z rezultatu wymiany, dodam jeszcze że po wyjeciu tego DISA było wyczuwalne w palcach delikatne prycinanie się przepustnicy tej plastikowej. Tak, ze zabieg udany, pacjent przeżył, choć materiał do operacji kosztowny :)

A co do trakcji na oponkach 215 to na 1 i 2 przy dociśnięciu do 4-4,5 tyś obrotów trakcja mruga, 3-ce tez się zapala czasem ale szkoda mi troszkę autka do kręcenia wysoko, natomiast w deszczu nie sprawdzałem, ale na oponach na tyle 255/35/18 a przodzie 235/40/18 również udawało się 1-2-3 że trakcja zamrugała.

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 09:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Ty nie patrz na "trakcj" bo to nie jest wyznacznik mocy ;) Nagrałbyś lepiej jakiś filmik jak auto się odpycha.

ps;Ja łoje swoim 328 wszystkie 330 w okolicy, mimo to nie gubię trakcji nawet na drugim biegu przy oponie 225, nie mówiąc już o trójce :zawstydzony:

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 10:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Trakcja ma dużo do rzeczy, gyż z mniejsca mozna sporo stracić, i nie mówię tu o strzelaniu ze sprzęgła ale ze startu toczącego sie auta.

Co do Ciebie, do mojej 330 to miałbyś chyba bardzo daleko, filnik nagrany i zamieszczony już na forum, więc nie będę już go zamieszczał tylko podam linka

viewtopic.php?f=8&t=4527&p=1093680#p1093680

Jezli możesz pokaz również swój filmik

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 12:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
kedzior001 można wiedzieć co pomodziłeś w M54B30 i z jakim skutkiem?
Może chciałbyś udzielić się w tym temacie: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=80654&hl=


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 12:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
viewtopic.php?f=6&t=95403

W miarę wszystko opisane, nie posiadam jeszcze wykresu z hamowni, na przyszły tydzień bedę umawiał się na wizytę w ASO w celu ustawienia zbierzności, gdyż jednak nigdzie dookoła nie mogą dokładnie tego zrobić, wiec przy okazji zachaczę o hamownie.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 14:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kedzior001 napisał(a):
To ze ktoś Ci powie że dużo osiągniesz, to brednia podleje Ci mocno, silnik nierowno będzie pracował a w konsekwencji wypali tłoki.


Panie wszystkowiedzący chyba sie pan pomylił.
Tłoki mogą spłynąć jeśli dochodzi do twz. Spalania stukowego.
Spalenie stukowe nie powstnie w skutek przelania tylko niedolania.
Wtedy właśnie rośnie temperatura.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 15:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Jezli możesz pokaz również swój filmik

Proszę.
http://www.youtube.com/watch?v=yipcnMdq4NQ


ps:Dlaczego twój film nie ma dźwięku???

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 15:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
jak zauważyłeś są dwa filmiki. tto który miałby być z głosem. daltego tez glosu nie wstawiałem.
Widzę że masz zmieniony dyfer, ja u sibie na 3 biegu jak przeciągnę do końca to dobijam niemal do tylu co ty na 4 biegu.
Wygląda mi to na przełożenie 3.23, predkość maksymalna 220-230?

Również rozwazałem przłozenie dyfra z automatu 3.38, ale inaczej mocowane są półośki, możliwe po przeżuceniu flansz by poszło. Przyśpieszenie poprawiłoby się, ale spalanie by wzrosło, no i nie wim jak te dyfry z automatu czy są równie mocne jak te z manualu. W zwiazku z tym odpuściałem temat.

na elastyke nie nażekam jazdą 50 km na 5 biegu nawet pod gurkę auto bez problemu radę sobie daje, chociaż aż tak to nie katuje auta.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Ostatnio edytowano 18 maja 2011, 15:45 przez kedzior001, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 15:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Jak będziesz miał wykres z hamowni wklejaj w swój temat. :) Gdzie kupiłeś i ile dałeś, jeżeli można wiedzieć, za Supersprinta?
Dlaczego kit K&N, a nie np. BMC CDA czy ITG? Ceny podobne, a nie wiem co lepiej działa.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 15:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Zawsze uzywałem produkty k&n z których zawsze byłem zadowolony, następna sprawa to to ze lepiej prezentuje się pod maską, a zrazem kit składa się z osłony, filtra i do tego nowej rury dolotowej. W przypadku BMC masz filtr w obudowie z wychpdzącą rurą pod zderzak a jak z ITG to nie wiem

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 15:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
U mnie dyfer 3,15.
W twojej powinno być ok 260KM jeśli patrząc na przyspieszenie.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330CI po hamowni obciążeniowej na AFE bez programu
PostNapisane: 18 maja 2011, 15:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jeżeli 3,15 to na 3 biegu osiągasz w granicach 147 km/h
a według filmiku wychodzi 143 km/h co pasuje do przełozenia 3.23

Nie wiem jaką mocą w danym momencie auto dysponuje, nie chcę wróżyć z fusów, będze hamownia będzie wiadomo.

Po samej elektronice wysło mi 241km i 317 nm, w tej chwili czuć dużą poprawe, ale w niedługim czasieokaże się ile doszło.

Powiedz mi jak ze spalaniem, spokojna i energiczna jazda?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL