BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 07:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 535i
Witam! Ostatnio zauważyłem że moje auto wolniej się wkręca na obroty w pewnym zakresie obrotów(3,5-5tys.) a potem powyżej 5 tys. odzyskuje moc. Wyczyściłem więc silnik krokowy i auto zaczęło wkręcać się tak dobrze jak zawsze na zimnym silniku niedługo po odpaleniu, a po rozgrzaniu następuje odczuwalne "zamulenie" po ok 3,5 tys. obrotów, nie wkręca się tak jak zawsze. Co mam zrobić? Można jakoś sprawdzić przepływomierz czy jest dobry czy do wymiany czy wymienić silnik krokowy? Filtry wszystkie wymieniałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 16:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
bez kompa nic nie zdziałasz, może to być czujnik wałka rozrządu a może kilka innych rzeczy....
przepływka jak jest mocno uwalona, to po jej odpięciu i podłączeniu na pracującym silniku nie ma zadnej różnicy bo komp pracuje w trybie awaryjnym, ale nie jest to wyznacznik uszkodzonej przepływki, trzeba podejrzeć jej prace na live data carsoftem lub inpą. Zainwestuj w fejs a zakup szybko się zwróci...
Jedyne co możesz bez kompa to zrobić reset ECU poprzez odłączenie akumulatora na conajmniej 30 minut /poczytaj o resecie kompa/ i zabaczyć jaka bedzie raekcja. Masz lpg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 535i
Mam LPG sekwencje pół roku temu zakładałem ale jak sprawdzałem to tak samo zamula na LPG jak i na benzynie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 16:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
jedynie co mogę doradzić to zrób reset kompa i zabacz czy sie coś zmieni... Zainwestuj w fejs /także do gazu /max 200 zeta/ a i tak taniej wyjdzie niż kupować pokolei nowe części... objawy masz jak przy uszkodzonym czujniku wałka, ale nie tylko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 20:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 157
czujnik położenia przepustnicy sprawdź ten obok czujnika ASC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 15
Moje BMW: 318d E46
Kod silnika: M47N
ja w e34 2.0 miałem te same objawy i przyczyną był czujnik położenia wałka rozrządu.

_________________
COMBAT LIFESAVER


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 6 maja 2011, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 535i
Zresetowałem swój komputer po czym zrobiłem 500 Km i mój samochód nadal tracił moc na gorącym silniku a na zimnym chodził jak wariat, dzisiaj byłem sprawdzić błędy i się okazało że są one takie:
błąd 21 zmęczenie czujnika tlenu TP przed katalizatorem (to jakaś sonda chyba)
błąd 210 czujnik spalania stukowego 1
błąd 115 przepływomierz ( myślę że to jest główną przyczyną)
błąd 139 aktywnego chłodzenia
Myślę że będę musiał kupić przepływkę jednak, co myślicie o tych błędach? i czy to może być też wina np podłączenia przepływomierza, braku styku czy jakiegoś kabla? Chciałem zaznaczyć że odłączałem przepływkę na ciepłym silniku i było to samo jak jeździłem oraz czasami samochód gasł po odłączeniu!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 6 maja 2011, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
błąd sondy może być od przepływomierza. Dobrze jest podejrzeć na Live Data prace przepływki, no chyba ze masz jakąś na podmiane nim kupisz nową. Czujnik jeśli to na pewno stukowy a nie wałka to raczej aż takiego wpływu nie powinien mieć. Błąd termostatu to częsta przypadłość tego modelu, ale jeśli się silnik nie grzeje to nie ma co sie nimprzejmować... I jeszcze kwestia czy odłączałeś przepływkę przed skanowaniem kompem bo jak tak to mógł pozostać błąd po odłączeniu. Trzeba podejrzeć prace na Live Data.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 16 maja 2011, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 535i
Witam! Błąd przepływki pojawił mi się po odłączeniu jej, a chciałem dodać że problem z mocą na rozgrzanym silniku zaczął mi się po wymianie pompy w układzie chłodzenia (silnik się przegrzewał i jak się okazało były połamane łopatki w starej pompie) i teraz temperatura jest dobra tylko traci moc na ciepłym czy to może być z tym związane? Jeśli mam błąd aktywnego chłodzenia (nie mogłem go skasować pojawił mi się przed i po resecie kompa) to nie powinienem wymienić termostatu może on jest przyczyną gdyż zmniejsza moc po rozgrzaniu a jego nie wymieniałem tylko pompę ale temperatura jest ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 16 maja 2011, 19:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Mam podobny problem.Po rozgrzaniu auto w uplne dni,najczęściej w mieście słabnie znacząco.Odłączałem przepływkę,i chyba poprawy nie było a nawet górny zakres obrotów stracił na mocy.Wczoraj jak padało i było chłodno moc była odpowiednia.Jutro jadę na kompa.Może być jeszcze winny jakiś czujnik tempertury?ile ich jest m e46 m54?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 16 maja 2011, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 535i
U mnie podobnie w upalne dni jest dużo gorzej, ale nie pomogę ci kolego z tymi czujnikami, jak będziesz miał błędy na komputerze to zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 17 maja 2011, 12:59 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
viewtopic.php?f=25&t=95873

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 v8 535i lepiej się wkręca na zimnym silniku
PostNapisane: 17 maja 2011, 16:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Dziś bylem na kompie.U mnie pokzuje sie błąd zacinania vanosa od strony wydechowej.Z odczytów z live data pokazuje wałek wydechowy że stoi na 105 stopniach a potem wywala błąd zacięcia vanosa,po czym komputer wogóle odłącza vanosy.Diagnosta mówił że czujnik wałka jest raczej ok ale czy aby napewno skoro pokazuje że wałek stoi na 105 stopniach i drgnie tylko o dziesiątne części?o co kaman

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL