BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 04:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 12:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Siema.
Dziś przy krótkiej jeździe po mieście zagotował mi się silnik, temperatura doszła do czerwonej strefy, zatrzymałem się by sprawdzić co się dzieje, woda była zagotowana. Poczekałem chwile wskaźnik temperatury opadł na 2/3 i ruszyłem z powrotem do domu lecz tak ze szybko temperatura skoczyła na polowe czerwonego obszaru. W domu gdy silnik wystygł odkręcam zbiorniczek od chłodnicy a tam wody raptem na dnie kilka kropel. Wcześniej jak sprawdzałem poziom wody na ciepłym silniku to był prawie pod sama górę, lecz przy odkręcaniu korka słyszałem jak woda się przemieszcza wydajać przy tym charakterystyczny dźwięk bąbelek (blumb blumb) i woda opadła. W tym samochodzie poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę, starał się ja odpowietrzyć bo zawór obok zbiorniczka widać ze był odkręcany lecz pozostałe dwa już raczej nie były ruszane. Na ciepłym silniku (wyłączonym) włączyłem nawiew i ustawiłem by leciało ciepłe powietrze, lecz leciało samo zimne. Czy to może być aż tak zapowietrzony układ? Dziś będę go odpowietrzał to co radzicie, zalać go wodą (tak jak to teraz było) czy kupić płyn do chłodnic?

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
Odpowietrz uklad, sprawdz jego szczelnosc i zalej PŁYNEM ! Wody nie lej bo na te upały to może sie nie sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 14:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Szczelny raczej jest, bo nic z niego nie cieknie, wszystko suchutkie. Czyli mówisz by zalać płynem, bo mi tutaj podpowiadają by lać wodę na lato bo szkoda 40zł na płyn ^^
A tak na oko, jak wam się wydaje to może być jakiś grubszy problem czy po prostu zapowietrzone?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 14:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
Jeżeli z nawiewu nie leci ciepłe powietrze to na pewno jest zapowietrzony. W dziale zrób to sam masz temat o odpowietrzaniu poszukaj sobie. A jak Ci szkoda wydac na płyn i szukasz oszczędnosci to lepiej kup rower albo krowe to chociaż mleko będziesz miał. Pozdrawiam i nie bierz tego do siebie, tak sobie zażartowałem bo sie weekend zaczyna i usmiech na twarzy zawitał po cięzko przepracowanym tygodniu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 15:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Właśnie chciałem od samego początku lać płyn ale zaczęli mi mówić, "po co na lato lejesz płyn na zimę sobie nalejesz", a ja nowy kierowca więc wolę się tutaj doradzić, więc zaleje go płynem tak jak mówisz. Jeszcze mam pytanie, ile to jest max w tym zbiorniczku, bo chyba nie ma na moim oznaczeń.
Przy odpowietrzaniu mam zamiar się sugerować tym:

Obrazek

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
Wiesz co, sam nie wiem :wstyd: na moim zbiorniczku tez nie ma oznaczeń, sprawdz sobie ile płynu jest potrzebne do całego układu chłodzącego i tyle wlej i po kłopocie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 15:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 808
Lokalizacja: ŁDZ
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
Z boku zbiorniczka wyrównawczego powinieneś mieć kreskę, przynajmniej ja mam. Płyn zalej zimowy, na zimę będziesz miał spokój :D

_________________
"Czytaj, ucz się, bez tego jesteś słaby, dziś masz wiedzę albo jesteś sterowany..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 316 M40 Przegrzewający się silnik
PostNapisane: 20 maja 2011, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Tez tak myślę, ten płyn oprócz tego że zamarza w niższej temperaturze niż woda to ma jakieś jeszcze inne właściwości, np. wyższa temperatura wrzenia czy przewodność ciepła?

Edit: ok wymieniony płyn, lecz nie mogę odpowietrzyć przez zaworek który jest na rysunku W-6292 (obudowa termostatu) ponieważ śruba jest ukręcona i nie ma szans na jej wyjęcie trzeba by było rozwiercać, to może mieć duże konsekwencje? Przez zawór w chłodnicy zostało odpowietrzone jak powinno być.
Ogólnie teraz temperatura jest dobra, nie przekracza połowy na skali, nadmuch w środku daje ciepłe powietrze.

Lecz mam jeden dylemat, już wcześniej zauważyłem że gdy woda jest ciepła to syczy leciutko z korka od chłodnicy lub obok niego (ze zbiorniczka wyrównawczego), czy to może mi jakiś problemów narobić?
Wydaje mi się że zbiorniczek jest rozszczelniony po prawej stronie od korka, jak się łączy górne denko zbiornika ze samym zbiornikiem. Widać że jest szczelina, mogę ją zakleić np poxyliną? Korek mam na ciśnienie 200, czyli 2 bary? Nie za dużo jak na mój samochód?

Po odpowietrzeniu zbiorniczek został zalany prawie pod samą górę, następnie pojeździłem trochę (z 30km) widziałem że trochę płynu mu wykapało, dziś rano patrze ile jest tego płynu, to jest 2/3 zbiorniczka, to znaczy że w układ weszło? Układ jest raczej szczelny nic nie kapie, nic nie leci z miejsc których nie powinno.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL