BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 14:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 22 maja 2011, 00:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Według mnie te zaworki mogą się zacinać bądź nie działać wcale, tydzień temu wymieniłem u siebie na nowy gdyż EGR czasem chodził dobrze, innym razem źle a na 1 dzień przed wymianą przestał przepuszczać podciśnienie, po wymianie na nowy wszystkie objawy ustąpiły

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 22 maja 2011, 12:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
W grupie vag zawór jest niemal identyczny i działa tak samo-- jest zamienny z bmw ,opel ,alfa ,ford ,mercedes ..

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... reanimacja

http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopi ... 6ab90397aa

http://www.forum.vw-passat.pl/showthrea ... =zawor+n75

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 22 maja 2011, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57 300KM
U mnie objawem kończącego się elektrozaworka przy turbo było po prostu jego zacinanie się :) 3 tys obrotów gaz w podłodze a auto nie idzie dalej, trzeba było zwolnic, zredukowac i znowu przyspieszyc i było wtedy ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 22 maja 2011, 16:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Adam093 napisał(a):
A jakie miałeś objawy dla samego silnika takiego szwankowania egru?


Objawy:
- raz głośna praca silnika, raz cicha,
-dymienie przy przyśpieszaniu(egr nie domykał się)

Elektrozawór od żaluzji jest inny.

Od turbo też prawdopodobnie mi już pada, mam taki objaw że jadąc ze stałą prędkością, zaczynam przyśpieszać i idzie to płynnie lub przyśpiesza i np przy obrotach 2700 nagle dostaję 20KM gratis

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 22 maja 2011, 18:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Mnie zastanawia dlaczego te zaworki są takie "słabe".

Przykładowo:
Wykres z nową przepływką nowymi zaworkami i po zrobieniu chipa, wszystko pięknie.
Obrazek\

Kolejny wykres po roku od wymiany wszystkiego, po modyfikacji wydechu i z filtrem k&n. Widać, że regulacja kierownic strumienia powietrza w turbo się zacina (zaznaczone na czerwono pola) więc turbo zostało rozebrane i naprawione, ale to nic nie dało, czy to możliwe, że po roku czasu zaworek się posypał?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 22 maja 2011, 22:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
samo czyszczenie elektrozaworu nieraz nie pomaga i konieczna jest wymiana na nowy, tak było w moim przypadku,
zaworek od EGR nie wiem dlaczego ale był bardziej zabrudzony niż ten od turbo

I licząc zaworek od żaluzji to są łącznie 3szt.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 23 maja 2011, 07:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
mCk napisał(a):
U mnie objawem kończącego się elektrozaworka przy turbo było po prostu jego zacinanie się :) 3 tys obrotów gaz w podłodze a auto nie idzie dalej, trzeba było zwolnic, zredukowac i znowu przyspieszyc i było wtedy ok :)



Dokłądnie mialem tak samo :)

na allegro są po 99zł z pierburga, pisza że do modeli 2,5td ale do M47 również pasują.
Wymieniłem i po problemie :)

Adam, wejdz do galeri użytkownika Mani2000 (o ile dobrze pamietam nick) tak kolega porobił zdjęcia, i opisał dokładnie działanie tego elektrozaworu. Jak rozkręcisz elektrozawór (z tej metalowej opaski) to zobaczysz że w środku jest jeszcze filtr (do okoła wejścia), który jest strasznie zabrudzony. Generalnie czyszczenie całego "środka" elektrozaworu pomaga ale na krótką mete :)


U mnie objawami elektrozaworu również była raz głośna, a raz cicha praca silnika no i przedewszystkim że czasami turbo się niezalanczało.... (Jade autostradą, biorę się za wyprzedzanie a tu Zonk :rotfl: :rotfl: :rotfl: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 23 maja 2011, 07:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Sory żę post pod postem...

Antonio3er, ten filtr K&N to zabujca przepływki, więc niezdziwiłbym się jakby Twoja przepływka znowu źle mierzyła...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 23 maja 2011, 07:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Antonio3er napisał(a):
Kolejny wykres po roku od wymiany wszystkiego, po modyfikacji wydechu i z filtrem k&n. Widać, że regulacja kierownic strumienia powietrza w turbo się zacina


Widać również że auto hamowane na innej hamowni.
Maha generuje charakterystyczne wykresy , w Twoim nie widzę nic nadzwyczajnego.

Powtórz pomiar na hamowni z pierwszego wykresu . Upewnij się czy obciążenie silnika jest akie same jak przy tamtym pomiarze.
Masa rolek , masa auta .... i parę innych czynników.

Pozdrawiam Krzysiek.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 23 maja 2011, 07:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Adam093 napisał(a):
edit kolego masz k&n w oryginalną puszke włożonego? Gdzie kupowałeś?
intercars
Tomek-E46 napisał(a):
Antonio3er, ten filtr K&N to zabujca przepływki, więc niezdziwiłbym się jakby Twoja przepływka znowu źle mierzyła...
tylko, że mi już cięło przed zamontowaniem filtra

Zastanawiam się czy aby na pewno dobrze zostały wyczyszczone kierownice od turbo, gdyż to się zacina zazwyczaj za pierwszym razem gdy przyśpieszam od uruchomienia silnika, później jest już wszystko ok.

W jakim zakresie powinien chodzić przepływomierz to dziś sprawdzę jak będę miał chwilkę.

Roger-Nysa napisał(a):
Widać również że auto hamowane na innej hamowni.
Maha generuje charakterystyczne wykresy , w Twoim nie widzę nic nadzwyczajnego.

Powtórz pomiar na hamowni z pierwszego wykresu . Upewnij się czy obciążenie silnika jest akie same jak przy tamtym pomiarze.
Masa rolek , masa auta .... i parę innych czynników.

Jakich by nie generowała, to tych górek na początku nie powinno być, szczególnie, że jest to odczuwalne podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 23 maja 2011, 08:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Antonio3er napisał(a):
Jakich by nie generowała, to tych górek na początku nie powinno być, szczególnie, że jest to odczuwalne podczas jazdy.


Dobrze niech tak będzie .

Tylko poczytaj sobie o obciążeniu auta podczas hamowania jego masie i wielu innych czynnikach wpływających na wynik pomiaru.

Ponadto jest coś takiego jak wygładzanie ... wykresu które w dużym stopniu dotyczy pierwszego wklejonego przez Ciebie obrazka.
Bez sensu jest porównywanie wykresu z "Maha" do wykresu hamowni drogowej.

Ponadto jeśli twój wykres z hamowni drogowej ma być traktowany poważnie przez tych c choć trochę się znają to następnym razem wklejaj wykres z ramką parametrów pomiaru. Bo to co wkleiłeś można wygenerować na kolanie bez auta.

Nad wykresem niezbędne są dane.... manipulacja masą auta powoduje zmiany w wykresie ;)


Obrazek

Co nie zmienia faktu że jeśli zaworek świruje może mieć to odzwierciedlenie na wykresie.
I jeśli umiera to trzeba go wymienić.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 23 maja 2011, 08:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Roger-Nysa napisał(a):
Ponadto jeśli twój wykres z hamowni drogowej ma być traktowany poważnie przez tych c choć trochę się znają to następnym razem wklejaj wykres z ramką parametrów pomiaru. Bo to co wkleiłeś można wygenerować na kolanie bez auta.
wybacz, ale taki wykres otrzymałem

A wracając do zaworka, to możliwe żeby był do wymiany po roku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] diagnoza padającego/padniętego elektrozaworu
PostNapisane: 23 maja 2011, 09:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Antonio3er napisał(a):
A wracając do zaworka, to możliwe żeby był do wymiany po roku?


Jak najbardziej.............. tak zwana "Złośliwość przedmiotów martwych" nie ma reguły .

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL