BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 8 maja 2011, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Zielona Góra / Wrocław
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96205
Witam.
Mam problem z piskiem w głośnikach w bmw E39 przy odpalonym aucie. Pisk jest zależny od obrotów silnika. Przy zgaszonym silniku wszystko jest OK. Zaczęło piszczeć gdy założyłem wzmacniacz. System wygląda tak:
- wyprowadzone RCA z modułu radia w bagażniku,
- wzmacniacz HELIX HXA-400 przykręcony do stelaża za zmieniarką w bagażniku,
- gruby kabel zasilający i kabel od masy pociągnąłem bezpośrednio z akumulatora do wzmacniacza,
- założone są kable sygnałowe 2 x SINUSLIVE CA35 (potrójnie ekranowane),
- założyłem na kabel zasilający wzmacniacz filtr antyzakłóceniowy 40A Noise Suprressor,
- kable sygnałowe nie idą wzdłuż kabli zasilania,

Zakres Level Adjustment we wzmacniaczu mam 700mV-8V. Gdy jest ustawione na 700mV nie słychać tych pisków, jednak wtedy wzmacniacz bardzo cicho gra. Najlepsze ustawienia co do głośności i jakości przy zgaszonym silniku jest ok. 50% Level'u. Jednak wtedy słychać ten pisk przy włączonym silniku.

Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny?

_________________
Kliknij i zobacz moją galerię :)
Obrazek
----
http://leder.sklep.pl/ - Czapki, papachy i uszanki z lisa, kożuchy, kołnierze oraz odzież skórzana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 8 maja 2011, 10:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
pisk to bedzie alternator zaklucal

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 8 maja 2011, 11:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Pewnie ZylkaPL ma rację :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 8 maja 2011, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Zielona Góra / Wrocław
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96205
No tak, tylko że masę mam podłączoną bezpośrednio do akumulatora, a wydaje mi się, że gdyby był to alternator to siał by zakłócenia na karoserie. Czy źle myślę? :zakrecony:

_________________
Kliknij i zobacz moją galerię :)
Obrazek
----
http://leder.sklep.pl/ - Czapki, papachy i uszanki z lisa, kożuchy, kołnierze oraz odzież skórzana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 9 maja 2011, 21:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
a na pewno sygnałowe nie idą gdzieś w pobliżu jakiegoś kabelka przewodzącego prąd?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 10 maja 2011, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Zielona Góra / Wrocław
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96205
Tylko krzyżują się przy wzmacniaczu (wejście RCA jest obok wejść zasilania i masy), ale z tego co czytałem to kable mogą się krzyżować. A ponadto sygnałówki są ekranowane.

_________________
Kliknij i zobacz moją galerię :)
Obrazek
----
http://leder.sklep.pl/ - Czapki, papachy i uszanki z lisa, kożuchy, kołnierze oraz odzież skórzana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 10 maja 2011, 15:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 392
Lokalizacja: Płońsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
kolego nie zależnie od tego z kąd masz mase i prąd alternator na bank masa jest łapana z silnika na karoserię a z tej na aku prąd z alternatora idzie na rozrusznik a z tamtąd na aku więc 2 akumulator musisz założyć :rotfl: żartowałem :hurra: kolego sprawa wygląda następująco musisz spr 2 żeczy 1 najbardziej prawdopodobna to filtr przecizakłuceniowy padł taki mały czarny dokręcony do obudowy alternatora na 1 nakrętkę i kabelek na prądowy koszta do 10zł pasuje od każdego innego przynajmniej takie same zadanie spełnia po 2 szczotki alternatora się kończą i dostają przebicia na wirniku :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 27 maja 2011, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 6
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: m52b28
i ja to przerabialem, filterki na kable sygnalowe, rozne kable zamienialismy (5x przy okazji rozbierajac wszystko:) wlasciwy efekt dopiero byl jak zalozylismy filtr/kondensator Helixa, rownolegle podlaczony przy alternatorze (przy okazji nie zakloca CB itd..)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pisk w głośnikach... gdzie szukać przyczyny?
PostNapisane: 29 maja 2011, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
spike napisał(a):
Mam problem z piskiem w głośnikach w bmw E39 przy odpalonym aucie. Pisk jest zależny od obrotów silnika. Przy zgaszonym silniku wszystko jest OK. Zaczęło piszczeć gdy założyłem wzmacniacz.


Witam

Proszę sprawdzić na wzmacniaczu pokrętło "poziomu sygnału wyjściowego" czy nie jest przypadkiem skręcone na maksymalną wartość. Na moim wzmacniaczu Blaupunkta jest regulacja od 8 do 100 mV jeżeli się nie mylę i gdy miałem nastawione na maksymalną wartość były te same objawy o których pisze wyżej (pisk wraz ze wzrostem obrotów silnika). Pokrętło powinno znajdować się obok wejść CHINCH i regulacji filtra dolnoprzepustowego.

W razie potrzeby proszę o zdjęcie boku wzmacniacza gdzie wchodzą kable CHINCH - postaram się pomóc.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL