Najechanie z dużą prędkością na krawężnik lub wpadnięcie w pokaźnych rozmiarów dziurę w nawierzchni może spowodować pęknięcie felgi i jest to fakt ogólnie znany wszystkim kierowcom.
Jednak pęknięcie felgi bez wyraźnej przyczyny z pewnością jest niecodziennym zjawiskiem. Niestety coraz więcej kierowców BMW Serii 3 spotyka się z taką sytuacją.
Już w zeszłym roku sprawa ta została poruszona przez media, jednak wówczas BMW zapewniało, że każdy zgłoszony do firmy przypadek samoistnego pęknięcia 19-calowych felg wytwarzanych ze stopów lekkich, których miał dotyczyć problem, został sprawdzony przez bawarskich techników.
Specjaliści w każdym przypadku stwierdzali, że pęknięcia następowały w wyniku uszkodzeń powstałych podczas uderzenia o przeszkodę, za co odpowiedzialność ponosili użytkownicy pojazdów.
Teraz niemiecki producent zrewidował swoje stanowisko, uznając niektóre z wcześniej odrzuconych roszczeń gwarancyjnych, a pęknięte obręcze, których uszkodzenie nie powstało z winy użytkownika, zostały wymienione na koszt BMW.
Taka zmiana polityki gwarancyjnej może świadczyć o błędzie BMW w procesie produkcji felg, do którego niemiecka marka nie chce się oficjalnie przyznać.
Źródło:
http://moto.onet.pl/1595922,1,wadliwe-f ... tml?node=2