Witam,
Chciałbym prosić kolegów z forum o zdanie na temat mojego problemu.
Od kilku tygodni zauważyłem zwiększone dymienie (czarny dym) przy mocniejszym przyspieszaniu. Wydawało mi sie również, że samochód stracił trochę mocy i więcej pali.
W weekend wybrałem się za miasto i wyprzedzając czułem się lekko zażenowany z powodu chmury dymu jaką pozostawiam z tyłu. Do tego zapaliła się pomarańczowa kontrolka pogorszenia składu spalin.
Było jasne, że coś jest nie tak.
Po podłączeniu sie INPĄ do kompa w module silnika są następujące błędy:
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 30.05.2011 12:26:31
ECU: D50M47B1
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47B1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
3FF1 3FF1 (3264) air flow meter
P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift
Error counter: 113
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 174220 km
average engine rotational speed 2427.25 rpm
coolant temperature 87.27 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1339.11 bar
injection mass index value without mass balance control 59.08 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 1109.08 mg/Hub
charge pressure value 2205.53 hPa
Linearised APP1 98.42 %
Battery Voltage 14174.59 mV
Vehicle speed 108.57 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu klein
Test conditions not yet fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 3F F1 B2 06 32 64 71 27 44 0E 58 89 AA 96 B0 E0
7D 57 6E 65 44 4A 4A 89 83 61 80 A1 46 57 4A 66
-------------------------------------------------------------
4226 4226 (0131) Lambda probe
Error counter: 3
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 174320 km
average engine rotational speed 1544.61 rpm
coolant temperature 60.16 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1039.78 bar
injection mass index value without mass balance control 48.84 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 674.27 mg/Hub
charge pressure value 1339.07 hPa
Linearised APP1 81.89 %
Battery Voltage 14174.59 mV
Vehicle speed 55.27 km/h
Atmospheric-pressure 1004.30 hPa
Sauerstoffkonzentration unplausibel niedrig
Test conditions not yet fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 98 78 06 00 00 04 28 44 24 4F 81 85 5F 70 80
44 56 4F 66 44 49 4A 89 3C 00 5A 6E 00 57 5E 65
=============================================================
<było ich więcej ale wklejam po jednym>
Generalnie za mało powietrza (albo za dużo paliwa). Podejrzewałem padnięty wtysk albo przepływkę. Postanowiłem jeszcze zdiagnować przepływkę metodą Rogera (3ci bieg 3500rpm). Wygląda to tak:
Turbina podaje za małe ciśnienie a jednocześniej przepływka pokazuje za dużo powietrza. Lewe powietrze? Zacięty zawór EGR?
Kilka miesięcy temu czyściłem zawór EGR i wycinałem klapki według instrukcji z forum.
Bardzo proszę o radę.
Pozdrawiam,
Bart0lini