BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 02:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D 2002r. touring geometria kół, zbieżność
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: półónocna Wielkopolska
Moje BMW: 320D 150HP
Witam wszystkich.

Czy zna ktoś wartości nastaw geometrii kół dla auta jak w temacie? Zawieszenie standartowe. Dziś byłem w autoryzowanym serwisie Hondy (północna Wielkopolska) i tam mieli poważny problem z ustawieniem geometrii kół w moim aucie. W autoryzowanym serwisie BMW w Poznaniu zawołali 600 PLN. Chodziło o ustawienie zbieżności na tylniej osi.
Po "niby" ustawieniu zbieżności na tylniej osi kierownica zmieniła swoje położenie o ok 15 stopni w lewo. Czy to możliwe? Nie jestem mechanikiem ale brakuje mi tu logiki, gdyż w jaki sposób może tylnia oś oddziaływać na przednią? Na moje osie owe przecież nie są sprzęglone ze sobą - a może się nie znam. Na koniec poprosiłem o wydruk ustawionych parametrów i otrzymałem coś takiego:

Oś przednia +0 m/km

Oś tylnia +3 m/km

Czy ktoś wie jak to ma się do nastaw prawidłowych? Czy parametry dla toruinga są takie same jak dla sedana?
Geometria była ustawiana bez "dociążenia" auta.
Z góry dziękuję za każdą pomocną odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 2002r. touring geometria kół, zbieżność
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 19:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
z tyłu jak i z przodu ustawiasz zbierzność i kąty koła
oczywistym jest że jesli zmieni się zbierzność z tyłu to przednia wymaga korekty
u mnie jak ustawiali w Warszawie na ul. augustówka 4 i z ustawieniem zeszło się ok 10 min więcej trwoło przygotowanie auta typu sprawdzenie ciśnienia w kołach zmierzenie wysokości i dociążanie tyłu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL