BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]323i ubywa wody w chłodnicy. Czy to uszczelka czy co?
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 22:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Sprawa wygląda tak, dość dużo ucieka wody z chłodnicy. Auto ma gaz. Najpierw szukałem samemu przyczyny i znalazłem jeden cybant niedokręcony na wężu od gazu. Ale płyn ucieka dalej w dość dużej ilości . I teraz zastanawiam się czy to jest jakiś wyciek czy może uszczelka pod głowicą???!!!
-nie ma mleka pod korkiem oleju,
-nie ma wody w silniku,
-praktycznie zerowe kopcenie z rury (jakiś dymek jest- brak katalizatora itd...) ale przy tej ilości glikolu co ubywa to chyba by kopcił ostro?
-wody ubywa a nie przybywa i nie wywala korka,

Po weekendzie podjade do warsztatu gdzie mają ponoć jakąś aparatue do sprawdzania czy to uszczelka. Co myślicie o tej ubywającej wodzie. Trochę mnie to martwi i nie wiem co robić: zdjąć najpierw kolektor i wymienić wszystkie węże, cybanty od gazu itd... czy odrazu uszczelkę???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 23:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
a czy odkrecajac korek od chlodnicy czujesz jakies spaliny ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 23:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
matt-el napisał(a):
a czy odkrecajac korek od chlodnicy czujesz jakies spaliny ??

Nie mam pojęcia, jutro sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 06:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Piotrek-S, ja miałem podobną sytuację. W moim przypadku była to chłodnica, a dokładnie jej rdzeń (plastikowy) ten, który jest za zbiorniczkiem.
Ubywało u mnie płynu i ubywało, myślałem, że to głowica. Postawiłem auto w garażu, odpaliłem i czekałem. Aż po ok. 10-15min zaczęła się lać woda. Wymieniłem chłodnicę na nową, odpowietrzyłem układ i jest malinka :)

PS a nie zagotowałeś kiedyś swojej BMW? ukł. masz odpowietrzony? wisko sprawne? temp. Ci trzyma?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 07:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Cytuj:
PS a nie zagotowałeś kiedyś swojej BMW?

Ja nie. Nie wiem jak poprzedni właściciele!
Cytuj:
ukł. masz odpowietrzony?

Tak. Ostatnio jak dolewałem płynu to odpowietrzaliśmy tym koreczkiem aż sie pokazałą woda tam.
Cytuj:
wisko sprawne?

Tak.
Cytuj:
temp. Ci trzyma?

Tak, wskazówka zawsze pionowa, nigdy sie nie przechyliła na prawo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 07:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to zrób tak jak pisałem w poprzednim poście, czyli wstaw samochód najlepiej do garażu (tylko zostaw otwartę bramę) i czekaj co się będzie działo ok. 10-15min, woda powinna się gdzieś pokazać, jeśli nie to na 98% uszczelka pod głowicą :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Sprawdziłbym jeszcze pompę wody. Była wogóle kiedyś wymieniana? Często bywa, że pompa wody ma wyciek.

Najlepiej wjechać na kanał albo na podnośnik, zdjąć osłonę pod silnikiem (jeśli jest), rozgrzać dobrze auto i obserwować gdzie się pojawią jekieś krople.

Uszczelka pod głowicą to ostateczność i zostawiłbym to na koniec. Wiadomo, że wiąże się to z planowaniem głowicy.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 13:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
marcin004 ma rację, sprawdź jeszcze pompę bo to również ona może być przyczyna (do '97 były pompy z wirnikiem plastikowym i one częściej ulegały popsuciu).
Tak czy inaczej, odpal i czekaj gdzie pojawi się woda

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 19:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Pompa z tego co widać jest nowa. Macie może namiar na jakiś warsztat w Wawie, który by mógł mi jutro lub w weekend sprawdzić aparaturą czy to uszczelka??? Kurde bardzo mnie to martwi i od kilku dni jestem też zdenerwowany bo jak jeszcze mi ktoś wspomniał o jakiś przypadkach gdzie była głowica albo blok pęknięty to mnie zimny pot zalał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 20:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
póki co odrzuć czarny scenariusz, próbowałes zlokalizować wyciek poprzez czekanie na odpalonym silniku i wypatrywanie skąd cieknie?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Mielec-Rzeszow
ale tez jest tak ze wyciek moze byc przy nagrzewnicy i wtedy juz nie bedzie tak szybko widoczny pot musisz wszystko dokladnie sparwdzic tak jak pisali poprzednicy uszczelka pod glowica to ostatecznosc

_________________
Bayerische Motoren Werke :)
[you]zobacz mojÂą Bawarke i ocen
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
rorafalki napisał(a):
próbowałes zlokalizować wyciek poprzez czekanie na odpalonym silniku i wypatrywanie skąd cieknie?

Niestety nie mam narazie możliwości skorzystania z kanału. Dopiero najprawdopodobniej w poniedziałek ruszę pełną parą w tym temacie bo w weekend praca i szkoła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: wawa
.j


Ostatnio edytowano 24 stycznia 2009, 18:31 przez krisek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 22:11 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Chłodnice z zintegrowanym plastikowym zbiorniczkiem na płyn mają pewną wadę. Otóż zbiorniczek montowany jest wzdłuż całej wysokości boczka chłodnicy zasłaniając go. Głównie to on ulega pęknięciu, lecz jest to zjawisko niewidoczne bez zdjęcia zbiorniczka. Cieknący z pęknięcia płyn chłodniczy ścieka na dół chłodnicy tzw kanałem odprowadzającym nadmiar płynu w zbiorniczku - aby płyn nie oblewał całego zbiorniczka na zewnątrz, przelewa się wokół gwintu korka i spływa w dół obszarem ukrytym za zbiorniczkiem.

Ten właśnie odpływ nadmiaru płynu jest u samego dołu chłodnicy i odprowadza nadmiar bezpośrednio na ziemię w wyniku czego sam wyciek jest trudny do zlokaliwzowania. A na chłodnicę podejrzenia nie padają gdyż samo odkręcenie korka powoduje już czasem zawilgocenie tego spływu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 07:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
krisek, u Ciebie to coś jest nie tak z wiskozą skoro temp. wskoczyła na czerwone pole (nawet w korku nie powinno się tak stać)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: wawa
z wiskoza wszystko oki,mysle ze to byl wynik ubytku plynu,a ubylo sporo bo ponat 4litry dolalem,juz bylem dzisiaj u znajomego mech. i stwierdzilismy wyciek ze zbiornika wyrownawczego jest pekniety,niestety jest on zintegrowany z chlodnica i musze kupic cala chlodnice zamowilem ja w poniedzialek bede mial po znizkach w intercarsie za 514 zeta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 20:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Miło czytać jak coś nowego montuje się do auta, choć wydatek mały to nie jest. Ale na następne lata spokój :) (bynajmniej z chłodnicą) :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 21:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Ehhhh a ja niestety dalej jestem zmartwiony :( Spróbuje umówić się z MAG POLEM niech zbadają całe auto, problem tylko że są ponoć długie terminy oczekiwania a ja nie wiem czy jezdzić moją e36 czy ma stać do momentu badań.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: wawa
robertbmw napisał(a):
Miło czytać jak coś nowego montuje się do auta, choć wydatek mały to nie jest. Ale na następne lata spokój :) (bynajmniej z chłodnicą) :D


no fakt milo,aczkolwiek szkoda mi troche bo mialem wszystko w oryginale ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 22:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Piotrek-S lepiej zrobisz, jak zrezygnujesz z jady samochodem bo nigdy nie wiadomo czy nie stanie się gorzej niż jest :/
krisek, mam telefon do gościa, który ma tanie chłodnice (jeśli nie jest za późno), ja u niego kupowałem i wszystko było OK, nr tel.: 506743477 (nick allegro: Jogis21)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL