Witam,
Znany problem w wiekszosci E39 to kruszaca sie uszczelka przedniej szyby... z czasem wykrusza sie i odpada. W ekstremalnej sytuacji skutkuje to znacznym zwiekszeniem szumu wiatru w kabinie podczas jazdy. Celowo w pierwszym zdaniu napisalem uszczelki... kogo bym o to nie zapytal - szklarze, warszaty, ASO, wszyscy jak jeden twierdzili... uuu panie, gra nie warta swieczki, szybe trzeba odklejac... w koncu trafilem na ten temat na jednym z amerykanskich for BMW... i tu trzeba sobie powiedziec jasno:
To nie jest USZCZELKA, to jest OSLONA przeniej szyby i tak sie nazywa w ETK. Szybe uszczelnia klej na ktory jest przyklejona. Zadaniem oslony jest zmniejszyc szum wiatru podczas jazdy i zapobiegac zbieraniu sie wody wokol szyby. Jezeli mamy oryginalna szybe to nie bedzie problemu. Jezeli szyba byla wymieniana to z tego co wiem w wiekszosci przypadkow zostaje wklejona razem z oslona i nic z tym nie zrobimy. W oryginale oslona nie jest przyklejona a jedynie wcisnieta.
Nalezy zatem nabyc w ASO oslone przedniej szyby nr 51318159784, kosz to ok 100PLN
http://realoem.com/bmw/partxref.do?part ... showeur=onCala operacja jest banalnie prosta. Wydlubujemy dokladnie stara uszczelke. Strasznie sie bedzie kruszyc wiec dobrze jest odkurzaczem oczyscic rowki wokol szyby z kawalkow uszczelki.
Nastepnie wciskamy nowa. Zaczynamy od jednego z gornych rogow, nastepnie wciskamy gore, pozniej drugi rog a na koncu boki. Przy podszybiu nalezy zwrocic uwage na prawidlowe dopasowanie do oslon podszybia.
Calosc operacji zajmuje 15 min i znow mamy cisze w aucie.
Dodam jeszcze, ze dokladnie tak samo jest z oslona tylnej szyby w sedanie.
Odklejanie szyby jest zupelnie bez sensu i niech nikt nie da sie na to nabrac.
Pozdrawiam.