BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 14:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 4
Lokalizacja: Śląskie Katowice
Moje BMW: E34 520i Vanoss
Kod silnika: M50 B20
Witam.
Mam problem taki że jak zapale go to chodzi na zamałych obrotach. koło 800.. czasami moze spaść niżej. Czy jest zimny czy cieply tak samo. Większym problemem jest to że gdy wcisne mu gaz to obroty ladnie leca lecz bardzo dziwnie wolno spadaja a czasem i bardzo czesto potrafi spasc do 1500obr/min i samo podskoczy do 2000obr/min. To mnie bardzo niepokoi. No i strasznie dymi tak chodzby palił litry oleju a oleju nie ubywa.
Pomocy....

_________________
Nawet dobry Sex nie jest lepszy od szaleństwa dobrą E34!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 17:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jaki jest kolor tego dymu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 20:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja u siebie obroty po odpaleniu mam zawsze 600. na ciepło, zimno w lecie w zimie itd.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 11:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
a płyn chłodniczy nie znika?
Ja bym stawiał na nieszczelność dolotu,

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 11:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 4
Lokalizacja: Śląskie Katowice
Moje BMW: E34 520i Vanoss
Kod silnika: M50 B20
Dym? bardziej taki siwy ciemno zależy ile depne. Dziwne to. Sprawdze jak z tym płynem . Mnie najbardziej przerazają te spaliny. Bo jak to będą pierscienie to nie będzie tak miło juz.

_________________
Nawet dobry Sex nie jest lepszy od szaleństwa dobrą E34!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 12:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 4
Lokalizacja: Śląskie Katowice
Moje BMW: E34 520i Vanoss
Kod silnika: M50 B20
wladekkow:ja u siebie obroty po odpaleniu mam zawsze 600. na ciepło, zimno w lecie w zimie itd.
Twoja wypowiedź wcale mi nie pomogła.


A ja mam różnie. auto prawie przygasa. ale tobie nie faluja same po wcisnieciu gazu gdy go spuscisz i juz spadnie do 1500obr/min samo ci nie urosnie do 2000obr/min. i dziwnie powoli spadaja.

_________________
Nawet dobry Sex nie jest lepszy od szaleństwa dobrą E34!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 17:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: Skępe
Moje BMW: E 34 525i
Kod silnika: M50B25
Wladekkow swoją wypowiedzią dał ci wyrażny trop do prawidłowych obrotów w m50.sprawdz ten dolot odpal auto i psikaj plakiem dezodorantem w okolicach dolotu- korektor,guma itp.wywal krokowca przeczyść w pb,odepnij przepływke zobacz jak pracuje w trybie awaryjnym,czy są jakies zmainy obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Proponuje zajżec do czujnika przepustnicy u mnie on przejawiał podobne objawy.Odepnij go posczas tego jak bedzie auto odpalone i zobacz czy sie cos zmieni w jego pracy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 17:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Assen napisał(a):
Dym? bardziej taki siwy ciemno zależy ile depne. Dziwne to. Sprawdze jak z tym płynem . Mnie najbardziej przerazają te spaliny. Bo jak to będą pierscienie to nie będzie tak miło juz.

to raczej nie olej
a nie masz możliwości podpięcia auta do kompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 00:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 4
Lokalizacja: Śląskie Katowice
Moje BMW: E34 520i Vanoss
Kod silnika: M50 B20
Więc tak olej sprawdzałem to ciągle tyle samo jest. Nie ubywa go. Odłączałem przepływke jak silnik był zapalony no i spadly poprostu troszke obroty. gdy bo podepne silnik jak by troche sie przebudza. ale normlane to 600obr/min? niemozliwe. przy 800 juz nierowno pracuje i prawie zdycha.

_________________
Nawet dobry Sex nie jest lepszy od szaleństwa dobrą E34!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 22 października 2013, 14:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
ja w m50b20 miałem takiego psikusa ze spadl mi przewód z krokowego a szukalem rozwiazania nawet w zaworach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34 2L vanos]Problem z falującymi obrotami. Bardzo Kopci
PostNapisane: 23 października 2013, 07:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Jest wiele przyczyn z jakich silnik ten się tak zachowuje ..
Ja tez walczyłem z obrotami . Dlaczego w mrozy odraz ma 600 obr itp . kiedy większość ma około 900-1000 do momentu lekkiego podgrzania się . ale do rzeczy .

Obroty mogą skakać od Sondy Lambda .(Lub Przekaźnik się zacina ) najlepiej podmień być może nie działa i bd niskie obroty bo sonda się nie podgrzewa (Lub grzałki są wypalone )
Dalej Silniczek krokowy Zacina się . Wyczyść razem z przewodami .
Nieszczelność w układzie ciśnienia lub gdzieś w dolocie .
Najczęściej pęka przewód od odmy jest zatkany i zasyfiony .. Dalej przewód podciśnienia który jest pod przepustnica .. Dalej przewód podciśnienia Z pod kolektorów do Regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej (Bardzo często sypie się w rekach ;) )
Przewód od Silniczka krokowego do Gumy przed przepustnicą .
Dalej Niskie obroty Będą także kiedy czujnik temperatury w kolektorach źle podaje dane .(Uszkodzony)
Z opinii ludzi obroty mogą skakać od czujnika położenia wału ( ja takowych objawów nie miałem )
Dalej Czujnik Wałka Rozrządu Jeśli że podaje dane Nie ma Ciągu z niskich obrotów około 1500-2500 tyś obr . Silnik pracuje nie równo są niskie obroty i puszcza różne dymki z wydechu (Przerabiałem)
Niskie obroty Bd również wtedy kiedy kapturki przy fajkach od cewek od strony połączenia z Świeca są Pęknięte lub ich nie ma (Lubi przeskakiwać iskra ale to czuć w pracy silnika )

Od siebie dodam .. Wyczyściłem Cały dolot ustawiłem kąt otwarcia przepustnicy Wyczyściłem Kolektory ssące razem z Wtryskami . wymieniłem Węże które się dało . posprawdzałem szczelność . Pomierzyłem czujniki . (Wymieniłem czujnik Wałka Rozrządu + Czujnik Temp w kolektorach ) Wymieniłem Przekaźnik od grzania Sondy Lambda (Okazało się że grzałki w sondę są Przepalone - Wymiana Sondy)
Uzyskałem oczekiwania Które mnie zadowalają . Silnik na zimnym Kiedy temp jest poniżej około 10 C Przy odpaleniu wbija sie na wartość około 1300-1500 obr i spada odraz i utrzymuje obroty około 900-1000 przez pierwsze chwile pracy około 1.30-2 min po czym spadają na 700-800 . Z wydechu nie czuć spalin i nie widać nie po kojących dymków sama para ;)
Mam nadzieje że pomogłem .
Dodam że Mój Silnik ma Przejechane już licznikowe 315 tys . olej valvoline 5w40 synpower ( czy coś takiego )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL