BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Po pierwsze trzeba rozroznic montaz lpg fabrycznie gdzie modyfikuja osprzet i silnik pod katem LPG INZYNIEROWIE od montazu, a raczej przerobki auta przez pana Kazia.

Korba - jezeli czytales temat ze zrozumieniem to wiesz, ze LPG w mpwr po prostu sie nie oplaca - mentalnie i finansowo. Na tym tak naprawde konczy sie kazda rozsadna dyskusja na ten temat i umiera jakikolwiek sens takiej instalacji, bo nie ma oszczednosci, wiec i podstawowego powodu zakladania instalki gazu.

Jezeli jednak nadal nie rozumiesz, to z technicznego punktu widzenia, jak dla mnie wystarczy, ze lpg spala sie w wyzszej temp. niz pb, co w wysilonym silniku mpwr nie wrozy dobrze. Do tego ryzyko, ze gazownik cos sknoci, zbyt uboga mieszanka albo cos i masz koszty. Szkoda nerwow i czasu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 13:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 2450
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E92
Kod silnika: 2.5
jiGsaw napisał(a):
mpwr


Co to znaczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 13:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
PiotrRadom napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
mpwr


Co to znaczy?



Jak dla mnie to skrót od M-Power ;)

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
a co powiedzie na zabytek w gazie?

i na sprezynach "jamex" :rotfl:

http://moto.allegro.pl/bmw-635-csi-okaz ... 27272.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 17:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Siara, takich aut i silnikow jak e24/m30 czy e30/m20 nie powinno sie juz kaleczyc gazem. Plastiki to jeden pies czy mxx czy sxx, i tak tego jak psow narobili i ciagle jest do wyboru do koloru ale staroci jednak szkoda.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 17:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 209
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Instalacja LR akurat jest uznawana za jedną z lepszych i droższych więc tu nie leciał po kosztach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 17:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Tomek napisał(a):
Siara, takich aut i silnikow jak e24/m30 czy e30/m20 nie powinno sie juz kaleczyc gazem. Plastiki to jeden pies czy mxx czy sxx, i tak tego jak psow narobili i ciagle jest do wyboru do koloru ale staroci jednak szkoda.


dokladnie, dla mnie to auto bardzo mocno stracilo na wartosci, napewno wiele wiecej niz wlasciciel zaoszczedzil na paliwie, pomijajac koszt instalacji.

s costam to akurat oleje, ale m costam w dobrym stanie zawsze bedzie jednak bedzie troche warte, zwlaszcza za kilka lat
a teraz- ile bedzie warta taka m power z instalacja zakladana xx lat temu?

dla mnie nic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 18:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
korba albo jestes uposledzony albo czytac nie umiesz: wyższa temp spalania suchosc gazu ( jak mi ktos powie, ze to lepiej to ciekawe ze na zachodzie gdzie gaz jest jakosciowo lepszy idealem i najwyzsza polka sa instalcje wtrysku cieklego gazu a nie w fazie lotnej ) i jak juz wpsominalem zero ekonomii przy kosztach i stratach wartosci nowych m5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 19:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
nie odsc ze gaz to jeszcze jakis gruz na ulicy zaslania ta e24 heheheh

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 22:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
pan_prezes_skora napisał(a):
s costam to akurat oleje, ale m costam w dobrym stanie zawsze bedzie jednak bedzie troche warte, zwlaszcza za kilka lat


chyba odwrotnie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
korba napisał(a):
Najmadrzejszy post w tym watku napisal Vermilion:


Chyba troche zle interpretujesz to co chcialem tu napisac, nie jestem fanem gazu, a wrecz daleko mi do tego.

Sytuacja jest prosta, silnik fabrycznie przystosowany do benzyny ma inna konstrukcje niz fabrycznie przystosowany do zasilania LPG (czy CNG) i inna konstrukcje niz wersja pozwalajaca na zasilanie oboma rodzajami paliwa. Najlepszy przyklad to chyba przytaczane zawsze E36 316g, ktorego silnik rozni sie budowa od tego z 316i (ma np. inna glowice :) ). Zmiana typu paliwa, ktore zasila silnik moze wiec wplywac negatywnie na jego trwalosc (w jakim stopniu, nie jestem w stanie tutaj okreslic), bo elementy konstrukcyjne zaprojektowano pod konkretne wlasciwosci (i proces spalania) danego paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 08:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Ja mam tylko nadzieje, ze te eko-geje nie zaczna od producentow wymagac produkcji aut juz odrazu z "podtlenkiem" lpg.
To juz lepiej kupic zwykle V i je zagazować raczej one na gazie wytrzyma wiecej niz ///M. W ogole ///M jest takim autem w ktorym kupujeacemu nie chodzi o ekologie spalanie itd to jest auto "zabawka" dla frajdy bez kompromisow gdzie koszty tak naprawde nie graja az taki istotnej roli.
I nie widze wiekszego sensu placic kupe kasy wiecej za ///M5 grzebane przez G-power ktore fak faktem jest mocniejsze niby bardziej ekonomiczne bo jest gaz ale patrzac z perspektywy czasu to albo mi sie to nie zwroci albo sie zwroci jakas stosunkowo niska kwota w porownaniu do ogolu wydatków związanych z takim aute.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 12:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Vermilion napisał(a):
Sytuacja jest prosta, silnik fabrycznie przystosowany do benzyny ma inna konstrukcje niz fabrycznie przystosowany do zasilania LPG (czy CNG) i inna konstrukcje niz wersja pozwalajaca na zasilanie oboma rodzajami paliwa. Najlepszy przyklad to chyba przytaczane zawsze E36 316g, ktorego silnik rozni sie budowa od tego z 316i (ma np. inna glowice :) ). Zmiana typu paliwa, ktore zasila silnik moze wiec wplywac negatywnie na jego trwalosc (w jakim stopniu, nie jestem w stanie tutaj okreslic), bo elementy konstrukcyjne zaprojektowano pod konkretne wlasciwosci (i proces spalania) danego paliwa.


Wszystkie te konstrukcje z Mpowerami wlacznie maja swoje tolerancje, i nie jest tak ze 50 stopni wieksze EGT moze cokolwiek zniszczyc. Nowsze konstrukcje sa poza tym fabrycznie przystosowane do pracy w duzym zubozeniu.

Dziwny jest ten watek, nikt nie potrafi przedstawic ani skrawka jakiegokolwiek technicznego argumentu na to, ze nowoczesne instalki LPG niszcza silniki, zamiast tego wkolko jest grany temat "oplacalnosci" albo "wstydu tankowania LPG".

Niewazne, przynajmniej przekonalem sie kto tu ma cos do powiedzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 12:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Twój guru, Vermillion już wypowiedział się przeciw to jego też zbeształeś. :oczami:

Jakbyś miał JAKIEKOLWIEK pojęcie o inżynierce to nie wypisywałbyś takich bzdur. Zobacz sobie jak przebiega krzywa jakiegokolwiek wykresu wytrzymałości materiału w stosunku do obciążenia (obojętnie jakie - termiczne, mechaniczne, elektryczne itd.). :wstyd:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
daj luz Jigi korba wie lepiej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 17:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
korba napisał(a):
Wszystkie te konstrukcje z Mpowerami wlacznie maja swoje tolerancje, i nie jest tak ze 50 stopni wieksze EGT moze cokolwiek zniszczyc. Nowsze konstrukcje sa poza tym fabrycznie przystosowane do pracy w duzym zubozeniu.

Dziwny jest ten watek, nikt nie potrafi przedstawic ani skrawka jakiegokolwiek technicznego argumentu na to, ze nowoczesne instalki LPG niszcza silniki, zamiast tego wkolko jest grany temat "oplacalnosci" albo "wstydu tankowania LPG".

Niewazne, przynajmniej przekonalem sie kto tu ma cos do powiedzenia :)


A powiedz mi po co zakłada się LPG jak nie dla oszczędności? Nawet jeżeli nie wpływa to na żywotność silnika to po co zakładać coś co nie daje żadnych oszczędności, a jedynie generuje problemy takie jak chociażby mniejszy bagażnik, większa masa itp.? ;)

Co do awaryjności, to mam niby prosty silnik S54. Poza tym że jest powzmacniany aby wytrzymywał duży stopień sprężania i wysokie obroty to jedyna mechaniczna komplikacja w porównaniu do zwykłych BMW to przepustnice. Poza tym jest nawet prostszy. Jednak w tym silniku wszystko posiada mniejsze tolerancje i wymaga większej dokładności. Niby prosty silnik a niezbyt dużo ludzi potrafi go poskładać tak żeby działał prawidłowo, więc tym bardziej LPG potrafi założyć jeszcze mniej.

Więc dochodzimy znowu do konkluzji: nie ma to sensu. Tak samo jak nie ma sensu zakładać LPG do kosiarki. Pewnie się da tylko po co? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
korba napisał(a):
Dziwny jest ten watek, nikt nie potrafi przedstawic ani skrawka jakiegokolwiek technicznego argumentu

Niewazne, przynajmniej przekonalem sie kto tu ma cos do powiedzenia :)


JA TEZ !


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 20:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Cytuj:
Jakbyś miał JAKIEKOLWIEK pojęcie o inżynierce to nie wypisywałbyś takich bzdur. Zobacz sobie jak przebiega krzywa jakiegokolwiek wykresu wytrzymałości materiału w stosunku do obciążenia (obojętnie jakie - termiczne, mechaniczne, elektryczne itd.). :wstyd:



Pochwal się jakie Ty masz pojęcie o "inżynierce" koleżko. Nie masz żadnego. Jak większość w tym temacie. Faktycznie na temat wytrzymałości materiałów, a w szczególności tych z których zbudowane są silniku S, nie masz nawet bladego pojęcia. Przyznasz w końcu to, czy będziesz się non stop mądrzył. Widziałeś chociaż jeden taki silnik na stole? No pytam, odpowiedz szczerze. Podejrzewam że nie widziałeś nawet na żywo tego silnika w komorze, a nie śmiem nawet sobie wyobrazić że znasz jego założenia konstrukcyjne i wytrzymałościowe. Każdy jest mądry na forum, a jakby przyszło co do czego to większość inżynierów z forum mogłaby tylko powiedzieć "aaaaa" albo "eeeee".

Co nie zmienia faktu że ja osobiście do swojego M nigdy gazu nie założę. Chociaż w e39 mam gaz, ale tam jest zwykłe B28.

Niech nikt nie czuje się urażony tym postem - nie miałem na celu żeby ktoś poczuł się dotknięty.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 21:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
pawelek napisał(a):
wytrzymałości materiałów, a w szczególności tych z których zbudowane są silniku S

Z ciekawości zapytam - jakie materiały zostały użyte do budowy silników M? Mam na myśli trzy jednostki: S54, S62 i S85.
Dokładniej chodzi mi o głowice i jej osprzęt, blok oraz tłoki i układ korbowy. Jakich materiałów użyto i jakiej obróbki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 21:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Gdybym odpowiedział, to wychodziło by na to że chciałbym tu coś komuś udowodnić. A niestety nie ma komu. Pisałem pracę na temat silników M-power. Wiem o nich dużo. Poza tym między innymi z napraw i obsług tych silników się utrzymuję. Nie mam potrzeby się dowartościować na forum, a napewno nie na tym forum. Poza tym i tak pytasz o informację ogólnodostępne które można znaleźć w wielu materiałach. Istotną kwestią są pewne zabiegi konstrukcyjne. Ale jak już pisałem - nie tu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL