BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 20:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 316i 95r. - Silne wibracje silnika - gdy zimny!!!
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Witam. Po zapaleniu samochodu (dodam, że samochód musi stać np. całą noc, lub cały dzień na parkingu), czuć mocne drgania silnika, które przenoszą się nawet na wnętrze samochodu! Trwa to może minutę lub ustaje po przejechaniu kilku km...Gdy się zdarzy podczas jazdy - przypomina to sytuację, jakby po redukcji, chciało się ruszyć z wyższego biegu...Na ciepłym silniku objaw nie występuje! Sprzęgło mi przy tym nie drga, podobnie drążek zmiany biegów...Słyszę za to, z rury wydechowej takie "pyrkanie" (tylko podczas jazdy na gazie - przy benzynie to nie występuje...). Poduszki sprawdzałem: nic nie cieknie, nie są popękane, nie drgają, gdy sprawdzaliśmy je z mechanikiem...Przewody zapłonowe też ok - wymieniane z 2/3 miesiące temu i nie mają żadnych przebić...Na świecach zrobiłem 24 tyś...Czy one mogą być winne...?? Mechanik wspominał też coś o czujniku położenia wału...?? Czy on może odpowiadać za taki stan rzeczy...??
Doczytałem się też o jakimś innym czujniku (AMF jeśli dobrze pamiętam...), który odpowiada za "ssanie" i dawkę paliwa od pompy...?? U mnie objaw drgania w 90% jest zaraz po odpaleniu, a jak silnik już ciepły, to nie...Więc może takie draństwo jest winne...?? Czekam na sugestie... :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 316i 95r. - Silne wibracje silnika - gdy zimny!!!
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 13:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
vego napisał(a):
Na świecach zrobiłem 24 tyś...Czy one mogą być winne...??


Ja bym je sprawdził. Może być z którąś coś nie tak.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 316i 95r. - Silne wibracje silnika - gdy zimny!!!
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Rybnik/Niedobczyce
Moje BMW: M52B25
Jakbyś miał czujnik położenia wałku czy wałka to raczej byś auta nie odpalił , a jak już to by gasł po czasie. Wiem po sobie więc odrzuć tą możliwość. Hmmm przy bezużytecznych świecach raczej najbardziej drążkiem z biegów trzęsie , ale sprawdź dla pewności. Bo jak mówisz , ze po czasie przestaje to też taki objaw ,bo ona sie nagrzeje po czasie i puści. Na pewno się w elektrykę nie baw , pompki itp. rzeczy sprawdź świece wyczyść (jak świeca siwa to ok jak czerń to nie idzie) , najlepiej daj nowe ,bo ja wymieniam właśnie co 20-30 tysięcy. Nie wymieniań jednej ,bo o tak następne pójdą do lasu. Kup 4 NGK koszt około 50 zł (chyba ,ze to nie świece)

_________________
Obrazek
Kliknij i usiądź w mojej Coupe ===> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 316i 95r. - Silne wibracje silnika - gdy zimny!!!
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Dzięki koledzy za podpowiedzi :ok: Też obstawiam świece...Ale czujnik także jutro sprawdzę na komputerze...A kwestia wymiany oleju może grać tu rolę...?? Bo została mi jedna kreska do wymiany...filtr powietrza nie zmieniałem także od 20-kilku tysięcy...(był tylko czyszczony przy poprzedniej wymianie) no i filtr paliwa nie wymieniałem od jakiś 30-40 tyś tysięcy! :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL