BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i Compact 94r. M43B16 problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
Witam , moje BMW znowu raczyło mnie nowymi problemami a mianowicie, posiadam BMW 316i Compact z 94 roku silnik M43B16 + gaz 2 gen. a problem polega na odpalaniu auta na benzynie (na gazie nie odpalam).
Na zimnym silniku auto pali od pierwszego strzału na rozgrzanym też nie mam najmniejszego problemu z rozruchem silnika(pali od strzału) wszyskie problemy zaczynają się w momencie kiedy silnik złapie już temperaturę tzn jak wskazówka dojdzie gdzieś do połowy niebieskiego pola zaczyna się cyrk,
przy próbie pierwszego odpalenia silnik zaczyna juz łapać poczym gasnie nie pomaga nawet dodanie gazu, przy następnym podejściu jest gożej trzeba kręcić ponad 10 sek a czasem lepiej (nie ma znaczenia czy dodaje się gazu czy nie idzie z oporami) po odpaleniu przejechaniu niedługiego odcinka ( temperatura jest gdzieś w granicach 1/4 skali) jest to samo, problem znika gdzy silnik zaczyna osiągać swoją temperature pracy mozna normalnie go gasić i odpalać i nie ma żadnego problemu z rozruchem.
Z dodatkowych obserwacji zauważyłem że :
1)czasem jak auto nie chce odpalić i już załapie to nie przełącza sie na gaz nawet jak temperatura sinika pokazywana na desce jest w granicach 50-60 st. a gaz przełączany jest od 30 st. ( aczkolwiek nie jest regułą że nie przełącza na gaz dzisiaj po problematycznym odpaleniu bez problemu przeszedł na gaz).
2) podczas jazdy jak pusci się gaz to obroty spadają do około 400 poczym wracają do normy (dzieje się tak na benzynie i na gazie)
Poszukiwałem podobnych problemów na kilku forach ale nie znalazłem takiej zagadki jak w moim aucie, czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem?
Prosze o pomoc, porady i wskazówki (zanim zaczne wymieniać połowe silnika :( :( )

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i Compact 94r. M43B16 problem z odpalaniem
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 23:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
sprawdz czujnik polozenia walu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i Compact 94r. M43B16 problem z odpalaniem
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 23:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
nie mam pojecia moze masz gdzies dziure w przewodach pocisnieniowych albo w dolocie od przeplywki albo silnik krokowy itd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i Compact 94r. M43B16 problem z odpalaniem
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 07:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Sprawdź sondę lambda. Ona działa dopiero po rozgrzaniu. Dlatego można zapalić na zimnym a na ciepłym nie. Dla próby możesz odpiąć sondę całkiem. Zresetować komp i sprawdzić bez sondy. Jak jest uszkodzona sonda to potrafi błędnie pokazywać skład mieszanki przez co komputer inaczej wyznacza korekty. Zrób prosty test i daj znać jak się zachowuje silnik po tym zabiegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL