BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 09:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 09:13 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Oj oj oj.... jezeli rozjezdzaja sie strony silnika w V8 to ODMA. Wymieniales filtr separatora oleju czyli membrane, ktora jest na koncu kolektora dolotowego? Jezeli nie to wymien bo to czesta przypadlosc w tych V8. U mnie jak zakladalismy gaz od razu wymienilem ODME bo tez byl rozjadz na stronach silnika i po wymianie pracuja rowno obie strony.

Oczywiscie jezeli na benzynie strony pracuja rowno a na gazie nie to wina ustawienia instalki. Jezeli na benzynie tez jest rozjazd miedzy stronami to ODMA.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 12:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Być może się mylę ale przy odmie to na gazie też by źle pracował... i nie tylko na zimnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 12:42 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Nie nie, Przemek, moj komentarz dotyczy tylko rozjezdzania sie stron. Wiem, ze tak sie dzieje jak separator oleju jest juz slaby. Nie twierdze ze to pomoze na pozostale objawy ale warto to zrobic bo w V8 on czesto pada i wtedy auto dymi jak glupie a mechanicy naciagaja ludzi na drogie naprawy.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 12:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
to moze ja cos oddam od siebie mam ten sam problem
viewtopic.php?f=1&t=96423


i zadna z rzeczy opisywana i radzona nie pomogła, dalej jest "kibel" ani odma, pompa, swiece,cewki,czujniki .....

może coś nowego ktoś podsunie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 20:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Elwis, daj jakieś screeny z INPY oraz pracy instalki gazowej, może ktoś pomoże, bo tak to tylko wróżenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
To i ja się podepnę, bo też dołączyłem do grona właścicieli buńki 540i z "porannymi grymasami" :)
Tam padło ciekawe pytanie, ale nikt nie odpowiedział. Czy jeśli rano odepnę na jakiś czas czujnik temperatury silnika, to czy będzie tak, że komputer zacznie dawać jakieś defaultowe dawki paliwa, nie wiedząc jaka jest temperatura silnika ? U mnie robiłem kilka razy reset adaptacyjny ale to nic nie pomagało. Też mam LPG w takiej samej konfiguracji jak autor tego tematu. Ale LPG mam dobrze ustawiony. Odma i separator wymieniony, silnik krokowy czyściutki. Bardzo "liczę" na ten czujnik temperatury silnika, tyle że nie wiem jak go sprawdzić, bo INPA nie daje pomairu z tego czujnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 09:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
hubi110, poprostu odepnij go, jezeli bedzie jego wina silnik bedzie chodzic prawidlowo, u mnie nie bylo różnicy a nawet go tez podmieniałem i nie było różnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
No spróbuję dziś. Elwis328 a Ty nadal masz to samo ? Jeszcze z tym walczysz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 7 sierpnia 2011, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
No i rzeczywiście.Odpiołem ten czujnik ... i..CUD. Normalnie na zimnym silniku można z piskiem opon ruszyć. Alleluja.. koniec poszukiwań !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 8 sierpnia 2011, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
...cud cudem,... ale mam pytanie. To chyba też nie jest tak że jeśli sięodłączy czujnik i samochód odżywa to odrazu oznacza że to właśnie ten czujnik. Ten stary wskazywał dobrze temperature. (w czasie jazdy stała w połowie). Nowy tak samo. Narazie wymieniłem ten czujnik i właśnie robię reset, czyli zostawiłem na noc odłączony akumulator. Zobaczymy czy ta wymiana czujnika i reset coś pomoże. Bo jak narazie najlepie jeździ bez tego czujnika :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Ja już nic nie rozumiem. Wymieniłem czujnik i nadal to samo. Jak odpale awaryjnie z LPG to chodzi super. Jak odpalam na benzynie to silnik odżywa zaraz po przekroczeniu niebieskiej kreski we wskaźniku temperatury. To jakieś mission impossible... Nie wiem. Zrobiędziś po raz n-ty reset ECU..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 3 października 2011, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Ok.Rozwiązałem problem. A więc problem był w tym, iż owszem..gaz był ustawiony idealnie...ale do złych map benzynowych. Gaz zakładałem na już starych sondach lambda, zatkanych katalizatorach i starej przepływce. Powymieniałem to wszystko,robiłem reset adaptacyjny, ale co z tego, kiedy gaz dawał korekty krótkoterminowe na starych ustawieniach. W efektcie co zrobiłem reset adaptacyjny kompa. Pb, to gaz go wracał spowrotem na czasy wrtysków rzędu 2,6. Zrobiłem reset adaptacyjny, pojechałem na Pb do gazownika, tam ustawiliśmy gazik do nowiutkich świerzych map benzynowych i problem zniknoł. Ale i tak, na sekwencji polecam po dłuższej jednorazowej jeździe na gazie przejechać ostatnie 3-4 km na benzynie, zanim odstawi się go na noc.Po wyłączeniu gazu mamy pewność, że rano zapali bez problemów, bo komputer sobie szybciutko przez ten czas skoryguje ewentualne, rozjechane mapy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 5 października 2011, 00:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
Ja mogę od siebie jeszcze dodać, że od czasu do czasu warto przejechać jakieś 400 km na v-power racing. Byłem zmuszony jeździć przez jakiś czas na samej benzynie bo mi wtrysk padł i czekałem aż przyjdzie nowy. przejechałem właśnie ok 400 km, przeszedłem na gaz i odziwo odnoszę wrażenie że wszystko jak by zgrabniej chodziło. Kumpel mi tłumaczył że paliwo dobrze czyści zawory itp

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 26 września 2012, 14:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
W którym miejscu znajduje się ten czujnik ?

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL