BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 10:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Witam serdecznie.

Otóż posiadam e30 z motorkiem m52b28 i chciałem wyciągnąć z tego trochę więcej KM i niutków...
Plan jest taki, wiadomo kolektor od m50, do tego dolot ITB, wydech Eissmanna i wałki m3 US.
Problem dotyczy tych wałków, czy te z linka to właśnie m3 US które podchodzą do m52? Wiadomo, nie chcę wtopić na zakupie dlatego pytam.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Schrick- ... ccessories

Do tego moje pytanko z racji tego że nie mam kiedy przeglądać internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania :(
Co jaszczę potrzeba dłubnąć aby to wszystko miało ręce i nogi? Pewnie wtryski, bądź pompa paliwa, jeśli tak to jaka? Czy jakieś popychacze zaworowe bądź co kolwiek innego również by się przydało?
Wiem tylko jeszcze że remap tego zdziadziałego Simensa po zrobieniu wszystkich modów jest potrzebny...

Silnik zdrowy, przejechane około 70tys km z tego połowa przeze mnie więc nie jest to jakaś padaka i warto zainwestować.
Pozdrówki i z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
To idź na całość i wkładaj kompresorek bądź turbo :P Ojj będziesz zadowolony :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Szczurek1986 napisał(a):
To idź na całość i wkładaj kompresorek bądź turbo :P Ojj będziesz zadowolony :)

x2 :super:

jeśli silnik zdrowy to tak jak wyżej. co do map to idealny będzie smt6 bądź det 2/3 (bardziej rozwojowe niż chip który jest tylko na raz, bo nie da się go przeprogramować)
jaki masz kolektor dolotowy?
od m50b25 załóż

za 4 tyś kupisz eatona m62 i część osprzętu. jeśli silnik zdrowy to w 5-7 tyś spokojnie się wyrobisz ze wszystkim.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
quuB1 napisał(a):
wiadomo kolektor od m50, do tego dolot ITB


Sam sobie przeczysz. ITB to 6 przepustnic zamiast kolektora tradycyjnego.


Ja bym tylko zrobił kolektor z M50 dobry dolot na jakiejś gąbce z CAI. Remap komputera, kolektory wydechowe z m50 i zrobienie wydechu.

Na więcej szkoda kasy bo zaczną się kwoty takie że taniej wyjdzie S50B30 które nawet jako zajezdnia będzie lepiej jeździć jak to M52.


Wałki które pokazałeś to wałki Schricka czyli "tuningowe".



JA bym sobie odpuścił mody M52 w wolnossaku bo nie da to miarodajnych efektów. Lepiej jakiś kompresorek i cieszyć się możliwie niską bezawaryjnością i mocą bez koszmarnych nakładów pracy i gotówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Kolektor będzie od m50b25 (napisałem to wyżej), skupiamy się na silniku N/A, może skuszę się kiedyś na jakąś suszarkę, ale to jak skończę ten projekt i wpadnie w ręce jakieś zdrowe m50 :)

Czyli smt6 + ori Siemens i "będzie Pan zadowolony"? Czy jak to wygląda? Wiem że ten ori komputer od m52b28 jest jakiś problematyczny co do sterowania, ponieważ jest powiedzmy "inteligenty"...

Grzegorz2290 tak dla sprostowania nie przeczę sobie: http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=802

tylko zrobiłem literówkę :P

Mówisz że nie ma sensu inwestowania w wałki od M3US? Czytałem gdzieś że po kolektorach jest to następna rzecz którą można zrobić. Powiem szczerze że nie mam tu u siebie z kim porozmawiać, nikt nie robił takich rzeczy, robili jakieś swapy i nic więcej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Filtr trochę przyduży :P Będziesz płakał żeby znaleźć mu miejsce :P

Ja ten http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=3187 mam problem zmieścić z airboxem w E30 z ABS :/


ps.teraz sobie policz
Wałki schrick lub catcams - ~4000-4500zł
DET3 + strojenie tudzież samo strojenie 600-800zł powiedzmy + 450zł na DET3 jeżeli już
Filtr + olejek i 350zł pęka
Kolektor 150zł niech będzie
wydech - zależy co chcesz bo jeżeli barany itd to pewnie 1500zł lekko pęknie z materiałami ,a z robocizną to wogóle






I robi się fajna sumka ,a ile KM i Nm będziesz miał tego nie wie nikt. A tak kupujesz S50B30 na swapa zdrowsze za nie wiele więcej i masz bez ruszania niczego 286Km na start któych w M52 bez doładowania nie ujrzysz przy zachowaniu racjonalnych kosztów


ps.co do wałków M3 us to one są z seryjnego silnika z M3 E36 na rynek USA czyli M50B30 lub S52B32. Są ok ale wcale nie licz na jakieś kolosalne różnice względem serii. Zebym nie popsuł swojego kompa to bym tobie przedstawił paramatrey wałków za M50, M52 i M50.2 us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Rozumiem, czyli zatrzymam się na kolektorze ssacym m50, dolocie który pokazałem (oczywiście mniejszym ten był tak na szybko podesłany), do tego tłumik końcowy EISMANNA i na tym kończę. Faktycznie gra nie warta świeczki. Powiedz mi po tych zabiegach potrzebny jest jakiś remap komputera? Daję jej więcej powietrza jakby nie było więc chyba tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Właśnie na kolektorze z M50B25 w M52B28 i po remapie z jakimś dolotem etc są największe przyrosty. W końcu dajesz silnikowi dużo więcej powietrza w górnych partiach obrotów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Rozumiem. A więc dzięki kolego za informacje. A miałeś może jakąś styczność z silnikami m20+turbo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Zresztą to nie na dzisiaj, przyjdzie czas na m20 :) Dobra więc dzięki wielki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 13 lipca 2011, 20:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
quuB1 pamiętaj - apetyt rośnie w miarę jeżdżenia :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 13 lipca 2011, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
quuB1 napisał(a):
Czyli smt6 + ori Siemens i "będzie Pan zadowolony"? Czy jak to wygląda? Wiem że ten ori komputer od m52b28 jest jakiś problematyczny co do sterowania, ponieważ jest powiedzmy "inteligenty"...

jest inteligentny bo próbuje wrócić do ori ustawień. ale da się to ogarnąć. a może stroker na m52b30?
dół zapodajesz od m54b30
wtryski z 2,8 wystarczą węc mogą zostać.
Wałk bym sobe odpuścił i barany :dobani: koszt do przyrostów nie porównywalny.
za wałk kupujesz eatona m62 spokojne.
Jeśl wolnossak to więcej nż 220KM nie wyciągnesz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 13 lipca 2011, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
http://www.swiatek.com.pl

tutaj są wałki, za cene połowy tego co USA.

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 22 lipca 2011, 11:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
sparco1020 napisał(a):
http://www.swiatek.com.pltutaj są wałki, za cene połowy tego co USA.

no i ile koni dodadzą? 5? 7? no max 15.
A jaki koszt? eatona m62

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 22 lipca 2011, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 350
Lokalizacja: dzialdowo
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M44B19
Cytuj:
tommo21,
Jeśl wolnossak to więcej nż 220KM nie wyciągnesz.


Poprzeglądaj sobie troszkę forum bo 220 ps, to żadna granica dla M52B28.

_________________
Obrazek
ORIENTBLAU METALLIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 22 lipca 2011, 19:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kipus23 napisał(a):
Poprzeglądaj sobie troszkę forum bo 220 ps, to żadna granica dla M52B28.

no tak, stożek +100KM filtr paliwa +20KM i +30 respekt na dzielnicy. do tego czip z alledrogo i mamy +400KM :rotfl:

Pokaż wykresy skoro taki mądry a nie opinie że auto "lepiej się zbiera" od właścicieli bo nie chcą się przyznać że utopili kasę w gównie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 22 lipca 2011, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 350
Lokalizacja: dzialdowo
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M44B19
Cytuj:
tommo21,
no tak, stożek +100KM filtr paliwa +20KM i +30 respekt na dzielnicy. do tego czip z alledrogo i mamy +400KM :rotfl:


O tym to nie zapomnij przy swoim projekcie :cwaniak: A wiec przedstawię Ci autko kolegi ryszarda86 niedowiarku :rotfl:
viewtopic.php?f=6&t=57677

_________________
Obrazek
ORIENTBLAU METALLIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 23 lipca 2011, 17:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kipus23 napisał(a):
O tym to nie zapomnij przy swoim projekcie


Standardowy remont silnika widzę. nic poza tym.
Od tego się zaczyna :suchy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 23 lipca 2011, 21:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 350
Lokalizacja: dzialdowo
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M44B19
Cytuj:
tommo21,
Standardowy remont silnika widzę. nic poza tym.
Od tego się zaczyna :suchy:


A wiec sam od tego zacznij kolego, bo przymiarka suszaki Ci za dużo nie da w tym m50b20 :|
Ale tak naprawdę życzę Ci powodzenia w projekcie ;)

_________________
Obrazek
ORIENTBLAU METALLIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] m52b28 modzenie czas zacząć
PostNapisane: 23 lipca 2011, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
A myślisz że pchał bym pod maskę b25 które zapewne by się wysrało przy pierwszysm zakręceniu do odcięcia? dlatego pakuję słabsze ale sprawdzone i pewne b20 po takim właśnie remoncie.


Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL