BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 12:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
mam taki problem ze wydaje mi sie ze moje auto jest slabe w przedziale 2000-3000 obr/min. objawia sie to tym ze ze jadac np. na 3 biegu majac 2000 obr depne i mam takie wrazenie ze nie reaguje na gaz. po przekroczeniu 3000 idzie jak glupi. Inpa nie pokazuje zadnych bledow silnik chodzi rowniotko. czasami mam wrazenie ze jedzie lepiej czasami slabiej. czy moze byc to spowodowane zatkanymi kalizatorami????? wiem ze w tym aucie sa metalowe ale czy jest opcja zeby byly zatkane?????? vanos jest zrobiony, czujnik walu i walka nowy ori. czasami jest tak ze potrafi nawet szrpnac tak jakby chcial jechac a cos go trzymalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
m52b28 chyba tak ma, a e39 troche waży także. Ja też powiem szczerze liczyłem , że 2.8l bedzie jechało lepiej z dołu, chyba , że mam coś zwalone ale w inpie czysto.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z trojki w tym zakresie to moj sie nawet zbiera. Z 4 i 5 to juz trzeba wyzszych obrotow zeby czuc ze sie rozpedza. Najlepiej to sie wybierz na hamownie albo zmierz 80-120 na IV biegu tylko jakims urzadzeniem z GPS a nie stoperem. Piatka to jednak ciezkie auto i 2.8 szalu nie robi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 13 lipca 2011, 06:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
jest jeszcze jedna sprawa w inpie przy niektorych parametrach wyskakuje mi wykrzyknik jak np. przy ilosci powietrza zasysanego. na wolnych obr pokazjue bodaj 13.25 i wykrzyknik ile u was jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 13 lipca 2011, 06:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
standard, u mnie jest podobnie.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 13 lipca 2011, 07:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
chcialbym dodac jescze ze jak jaden np. na 2 biegu i mam 1200 obr i depne mu do spodu to lapie zaj...... zmule i zaczynam odpuszczac gaz to zaczyna przyspieszac i to znacznie. jak to samo zrobie nie dodajac gazu w podloge tylko np polowe gazu to tak do 2500 tez nie bardzo ma ochote jechac tylko musze mu odpuscic troche i wtedy idzie jak glupi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 13 lipca 2011, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
mierzylem dzis stoperem bo to mielem pod reka i na IV biegu z 80-120 mialem rowne 10sekund.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 15 lipca 2011, 15:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
To chyba jednak coś masz nie tak, ja mam 320d 188KM 395nm po programie i rozpędzenie auta w przedziale 80-120 km\h na czwartym biegu zajmuje mi ok 6,2-6,4s. Ile masz obr./min. na czwartym biegu przy 80km\h ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 15 lipca 2011, 17:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
dawidd3, dziwne porównanie.... Jaki diesel ma moment na dole , a jaki benzyna? Tu trzeba by porównywać Twojego diesla na 4 biegu ,a benzyne 2.8 na 2 biegu w przedziale 80-120km/h

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 15 lipca 2011, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Moje BMW: E36 323i
Kod silnika: M52B25
ruti napisał(a):
mierzylem dzis stoperem bo to mielem pod reka i na IV biegu z 80-120 mialem rowne 10sekund.


Na tej stronie znajdziesz jaka powinna być elastyczność:
http://www.bmwheaven.com/database/show.php?id=189

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 15 lipca 2011, 21:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
U mnie też jest na felgach 17'' ok 10sek , a na 15'' ok 8,5sek. dziwne... :]

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 17 lipca 2011, 10:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
ruti napisał(a):
jest jeszcze jedna sprawa w inpie przy niektorych parametrach wyskakuje mi wykrzyknik jak np. przy ilosci powietrza zasysanego. na wolnych obr pokazjue bodaj 13.25 i wykrzyknik ile u was jest

przeczyść przepływkę i załóż ją jeszcze raz... sprawdź czy parametry są w normie - u mnie poprawiło dynamikę jazdy auta z niskich obrotów - powoduje to też nieprawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną...

ewentualnie sprawdź czy w inpie nie ma więcej błędów żadnych... miałeś kiedyś błędy mieszanki paliwowej? albo świeciła Ci się ikonka silnika na desce? w ostateczności możesz spróbować podjechać do jakiegoś magika od silników (ale takiego co się na tym zna...) - mi zaprogramowali od nowa silnik (jeszcze przed czyszczeniem przepływki) i nieporównywalnie lepiej jeździł, nie mówiąc o tym że spalanie spadło mi z 27 litrów na 100 w mieście do 20-22 litrów... gość mi powiedział że raz na jakiś czas silnik trzeba poprogramować bo sie rozprogramowuje z czasem, a moje nie było od momentu wyjazdu z fabryki ustawiane :]

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 15:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Co masz dokladnie na msysli piszac o zaprogramowaniu silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 16:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Bmw mają masę więc musza wejsć na odpowiednie obroty zeby dostac kopa u mnie jest podobnie od 3 tys łapie powera tzw takie odbicie czuc w fotel wbija.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 17:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
ded napisał(a):
Co masz dokladnie na msysli piszac o zaprogramowaniu silnika?

przypisanie nowych wartości adaptacyjnych... ale do czego i jak to się mnie nie pytaj, bo ja za to płaciłem żeby mi to zrobili :P

ponoć jest tak że wartości fabryczne ulegają rozregulowaniu wraz z czasem użytkowania i przebiegiem i należy je dostosowywać, co robi mało kto, bo ponoć nie jest to wliczone w żadne inspekcje w ASO, itd itp, więc musisz znaleźć mechanika który się tym zajmuje... najczęściej możesz trafić na kogoś takiego w firmie, która tuninguje mechanicznie tłuste samochody, to oni powinni mieć sprzęt i wiedzę jak to zrobić...

wiem tyle że robią to na osprzęcie siemensa i na jakichś programach siemensa...

bądź co bądź efekt jest, bo auto pali mi 5 litrów mniej (z 26 litrów spalanie spadło na 21 litrów w korkach), a i z dolnych obrotów mocniej wyrywa ;) ...no ale niestety tanie to nie jest - koszt takiej usługi to 250 zł i jedyna firma którą znam i mogę polecić do wykonania takiej usługi jest Jetronik z ulicy Opolskiej z Wrocławia - ustawiali mi elektronike silnika w poprzedniej beemce i w obecnej beemce i zawsze byłem zadowolony ;)

wygląda to tak że sprawdzą każdy czujnik, parametry, wprowadzą nowe wartości adaptacyjne, ustawią wszystko, w razie czego powiedzą co jest do wymiany, wymieniasz to, przyjeżdżasz znowu do nich i znowu Ci wszystko sprawdza i zweryfikuja, az Ci wszystko bedzie dzialac poprawnie - wszystko to jest objete ta jednorazowa oplata

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 17:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
To pozostaje mi tylko znalezc kogos takiego w wawie, najlepiej w tej samej cenie:)

U mnie spalanie gazu to 12-14l a mieszkam poza miastem wiec tryb mieszany z przewaga trasy. Jezdze dynamicznie ale bez szalenstwa. Najwiecej osiagnalem 18l ale duzo po miescie + obciazenie. Teraz wymienilem obydwie lambdy bo juz powoli sie konczyly, mam nadzieje ze bedzie lepiej. Musze jeszcze kupic dobry fejs i samemu diagnozowac auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 17:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
A opcja adaptacji w inpie to nie to samo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 17:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Jarek1984 napisał(a):
A opcja adaptacji w inpie to nie to samo?

nie mam pojecia - wiem tyle ze oni na inpie tego nie robia... poza tym inpa nie sprawdzisz wielu rzeczy typu sondy, bo inpa czy dis sa za wolne zeby zczytywac sondy na biezaco i wyrysowac sinusoide... nie wiem do konca jak to dziala, wiem ze zaplacilem 250 zl i jest lepiej niz bylo :P

ded napisał(a):
U mnie spalanie gazu to 12-14l a mieszkam poza miastem wiec tryb mieszany z przewaga trasy. Jezdze dynamicznie ale bez szalenstwa. Najwiecej osiagnalem 18l ale duzo po miescie + obciazenie. Teraz wymienilem obydwie lambdy bo juz powoli sie konczyly, mam nadzieje ze bedzie lepiej. Musze jeszcze kupic dobry fejs i samemu diagnozowac auto.

no to spalanie masz w miare spoko, bo u mnie tak jak pisalem, w miescie, automat, w korkach, na krotkich dystansach jest okolo 19-21 litrów przy dynamicznej jezdzie, ale bez jakiegos nadmiernego szalenstwa... w trasie w trybie skrzyni D pali mi 9,5-10 litrów, a w trybie S przy wyjezdzie w góry około 11,8 litra, przy normalnej jezdzie (nie przekraczam w trasie predkosci o wiecej niz 10-20 km/h zazwyczaj, no chyba ze wyprzedzam)
fejs to dobra sprawa, bo wiekszosc rzeczy samochod sam diagnozuje i po prostu pojawi sie blad, ktory mozesz zczytac, albo usunac, co juz na pewno daje oszczednosci, jako ze usluga 'kasowania bledow' kosztuje 50-80 zl, a poza tym mozesz sobie pozmieniac jakies ustawienia sam w NCS Expercie, tak że szybko się zwróci ;)

ded napisał(a):
Teraz wymienilem obydwie lambdy bo juz powoli sie konczyly, mam nadzieje ze bedzie lepiej.

Jakie miałeś objawy z tymi lambdami?

Bo u mnie właśnie też się jedna kończyła, wywalało błędy obydwóch, na desce od czasu do czasu paliła się kontrolka silnika, planowałem wymienić obydwie lambdy, ale mówię 'podjadę na diagnostykę i ustawianie silnika najpierw żeby mi to sprawdzili' no i człowiek mi powiedział że po zmianie wartości adaptacyjnych pierwsza zaskoczyła i działa bez problemu, z kolei druga zaskakuje nieco później a później działa ok... więc ustawił mi to wszystko, po tygodniu kontrolka znowu wyskoczyła, to pojechałem znowu, znowu mi ustawił wszystko i mówił żeby jeszcze nie wymieniać tej lambdy 2, żeby pojeździć i potestować i póki co jest ok, za jakiś czas znowu podjadę tam do kontroli i zobaczymy co wyszlo, a wtedy okaze sie co z sonda i jaki bedzie dalszy efekt...

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 18:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 148
Moje BMW: E46 318i, F30 320i
Kod silnika: M43TU, N26
ruti napisał(a):
chcialbym dodac jescze ze jak jaden np. na 2 biegu i mam 1200 obr i depne mu do spodu to lapie zaj...... zmule i zaczynam odpuszczac gaz to zaczyna przyspieszac i to znacznie. jak to samo zrobie nie dodajac gazu w podloge tylko np polowe gazu to tak do 2500 tez nie bardzo ma ochote jechac tylko musze mu odpuscic troche i wtedy idzie jak glupi.



Przepływomierz padł. na 100%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
blademccoy, gazownik stwierdzil ze jednak jest martwa. Wiem ze na cylindrach 4-6 mialem za bogata dawke. Jak wymienialem to ustawial i stwierdzil ze ta druga tez pozno sie wzbuda. Mialem falowanie wolnych obrotow na lpg. Wymienilem obydwie na NTK, teraz ustawiam instalke i mam nadzieje ze spalanie spadnie. Co do mocy to 2.8 nie powala, co juz zdazylismy ustalic :) Moje miasto jest male, kilka skrzyzowan, bez korkow itp. Ale na trasie przy spokojnej jezdzie to 12l wydaje sie ciutke za duzo. Skrzynia manual, kombi, oponki 235. Powinno mi sie udac zejsc do 10l a nie jest tak fajnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL