BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 14:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Strzały w kolektor
PostNapisane: 10 lipca 2011, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z moją bawarką. Mianowicie gdy pojeżdżę długo i dobrze nagrzeje autko( nie mówię tu o złapaniu 90 stopni i tyle, ale o na przykład wyjeździe na miasto i postaniu w korku) autko zamula mi się i zachowuje się jakby wypadał jej zapłon. Przy okazji potrafi strzelić w kolektor ssący. Zachowanie takie nie jest odczuwalne przy wyższych obrotach, ale np. przy ruszaniu. Przy przebiciu z 1 na 2 bieg dodaje gazu mam około 2tyś. obrotów, i następuje jakby mikro sekundowy brak zapłonu po czym dalej jadę normalnie.Oprócz tego autko jest mniej żwawe, na chłodnym silniku przyśpiesza znacznie szybciej niż po nagrzaniu.Zastanawiam się czy może mieć na to wpływ właśnie ten zanik zapłonu? Sprawdzałem na komputerze czy nie wyskakują jakieś błędy, ale nic nie pokazał. Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Strzały w kolektor
PostNapisane: 10 lipca 2011, 17:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
na początek sprawdż świece


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Strzały w kolektor
PostNapisane: 10 lipca 2011, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Świece wymieniałem jakieś 20tyś. temu, po takim przebiegu mogły już się skończyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Strzały w kolektor
PostNapisane: 10 lipca 2011, 18:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
wolek1100 napisał(a):
Świece wymieniałem jakieś 20tyś. temu, po takim przebiegu mogły już się skończyć?

trudno powiedzieć,ale strzały w kolektor,to jakiś mankament z zapłonem,może szwankować świeca lub cewka
ogólnie dość ciężki temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Strzały w kolektor
PostNapisane: 11 lipca 2011, 07:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Cewki sprawdzałem, według opisu który znalazłem na forum i wszystkie wydawały się być dobre.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Strzały w kolektor/ pomoc w objaśnieniu błędów
PostNapisane: 12 lipca 2011, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Po dzisiejszym mocnym nagrzaniu autka wyskoczyło parę błędów.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
oraz
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Z tego co się domyślam to błąd nr 30 to zapewne cewka na 3 cylindrze. Od razu spytam czy cewki są naprawiane, czy trzeba kupić nową?
Co do innych błędów nie mam zielonego pojęcia, czy mógłby ktoś pomóc?Zauważyłem że po przerwaniu zapłonu trzeba było dosyć szybko kliknąć w komputerze "czytaj błędy" bo po chwili znikały, czy to normalne?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Strzały w kolektor
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Podmien cewki i swiece i sprawdz czy blad pozostanie. Z tego co wiem to pozostaje zakup nowej cewki. Beru idzie na 1. montaz, koszt ok 180 jesli sie nie myle. Bledy powinny zostawac w pamieci. Do tego info o ilosci wystapien i czasie ostatniego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL