BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 06:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39][M57] Einspritzanlage, Getriebenotprogramm... WTF?!?
PostNapisane: 14 lipca 2011, 03:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Lece sobie na wybrzeże, fragment S17, na budziku 170-180km/h wyskakuje komunikat Einspritzanlage ( Układ wtryskowy (silnik przełącza się w tryb awaryjny) ) odpuszczam gaz prędkość spada do 100-120, zatrzymuje się na najbliższym parkingu. Pod maską nic nie widać. Gaszę na chwilę silnik, odpalam, dochodzi Getriebenotprogramm ( Awaryjny tryb skrzyni biegów ). Myślę sobie że prze*** ale jakoś się te 110km z powrotem do Lublina dotoczę.

No właśnie. Na moje to ani silnik, ani skrzynia w tryb awaryjny nie przeszły.

Co prawda wracając jechałem spokojnie 100-120 i nie przekraczałem 2,5k obr ale w tym zakresie nie czułem żadnych niedoborów mocy a i skrzynia płynnie zmieniała biegi.

Dojechałem do Lublina, zgasiłem auto na ~20min, odpalam, zero błędów :zdziwko:

Na kompa tak czy siak podjadę. Ale czy istnieje szansa że coś się po prostu w kompie popierdzieliło? Czy muszę od razu szykować worek pieniędzy na naprawę?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M57] Einspritzanlage, Getriebenotprogramm... WTF?!?
PostNapisane: 14 lipca 2011, 15:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Witam!
Może nastąpił spadek napięcia i to spowodowało błędy. Sprawdź podłączenie akumulatora oraz ładowanie alternatora.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M57] Einspritzanlage, Getriebenotprogramm... WTF?!?
PostNapisane: 14 lipca 2011, 15:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Tak jak sam stwierdziles zacznij od podlaczenia pod komp. po diagnozie bedziesz madrzejszy,trudno gdybac.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M57] Einspritzanlage, Getriebenotprogramm... WTF?!?
PostNapisane: 15 lipca 2011, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Podjadę na pewno. Dziś ruszyłem pierwszy raz auto od czasu tamtej sytuacji. Żadne błędy się nie wyświetlają, na 1 i 2 przeciągnąłem do końca moc jest jak powinna, skrzynia płynnie działa zarówno w D jak i DS :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M57] Einspritzanlage, Getriebenotprogramm... WTF?!?
PostNapisane: 8 maja 2012, 14:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Odgrzeję trochę kotleta.

Dziś przy gwałtownym hamowaniu, (dodam, że drogi śliskie, mokre itp) wyskoczyło mi właśnie getriebenotprogramm. Auto jechało chyba tylko na 3 biegu i działał wsteczny. Dojechałem jakieś 2km dalej do celu, wyłączyłem auto, odczekałem z minutkę i już zero błędów, a skrzynia wyrywa jak szalona. Dwa dni wcześniej byłem na kompie, zero błędów gdziekolwiek (no może jeden czujnik temperatury :hyhy: ). Czym to może być spowodowane? Przed chwilą mi się przy przełączaniu z P na D zaświecił na ułamek sekundy akumulator i spadły obroty. Dodam, że cały czas na postoju zazwyczaj trzyma mi około 500, jak cieplej to z 700. Sprawdzałem w 9 teście ładowanie aku bodajże, to w momencie odpalania spada na 9, a potem już normalnie trzyma około 13.1
Nie miałem włączonego testu oczywiście podczas całej tej akcji, ale sam nie wiem co myśleć teraz.
Poradzicie coś?
Przeczytałem parę tematów i widzę, że to np. może zbyć od niskiego napięcia na aku właśnie. Poprzedni właściciel mówił, żeby nie trzymać np otwartych drzwi długo, za czym idą zapalone lampki, bo strasznie ściąga prądu.
Co o tym wszystkim myślicie?

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL