BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 07:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Witam, próbowałem coś znaleźć ale bez szału. Sprawa tyczy się skrzyni biegów, a mianowicie czy skrzynia od E31 850i z motorem M70B50 różni się od tej wsadzanej do E32 750i? Chodzi mi dokładnie o materiały z jakiej jest ona wykonana w środku czy może ta z 750i jest mniej odporna na katowanie i brutalne traktowanie itp. Chodzi oczywiście o manual :super:

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 lipca 2011, 19:33 przez Jogi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 07:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
W 750i nigdy nie było manuala; był 5hp30 zf'a

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 08:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Czyli pozostaje szukanie skrzyni od 850i w manualu :mur: a może jakaś inna skrzynia podchodzi pod ten silnik (najlepiej 6 biegów) ?

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 09:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Ludzie zakładają skrzynie od M30 z przespawanym dzwonem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
powinna chyba od 4,4 podejść jeśli chodzi o wytrzymałość. tylko te spawanie dzwona to nie jest takie proste

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 15:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Do tego pewnie mocowania będą w innych punktach a w ramie dość ciasno :(

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 16:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
tommo21 napisał(a):
powinna chyba od 4,4 podejść jeśli chodzi o wytrzymałość. tylko te spawanie dzwona to nie jest takie proste

A nie od 4.0? W końcu i 4.0 i 5.0 i 5.4 mają te same automaty to może i manuale przypasują?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 16:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Jogi napisał(a):
czy skrzynia od E21 850i z motorem M70B50


E21 to 3er a E31 to 8er :cisza: ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 19:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Sorka za babola, trochę dzisiaj uszkodzony byłem. :piwo: Skrzynia musi wytrzymać moc silnika, dość częste strzały ze sprzęgła i generalnie brutalne traktowanie.

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 17 lipca 2011, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: Skępe
Moje BMW: E 34 525i
Kod silnika: M50B25
skrzynia z 8 w manualu podejdzie do 7,ale jak wał pędny szczeże niewiem,pozatym kupa dłubaniny,radze przy takiej poj. pozostać w automacie,zdrowe serce i skrzynka wciągną niejeden manual :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 18 lipca 2011, 12:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Automat odpada ponieważ startując z niskich obrotów tracisz przecież na przyspieszeniu i nie możesz sam dobierać przełożeń, do tego dochodzi mniejsza odporność na warunki. Co do wału to pikuś bo skrzynia łączona jest z reduktorem Patrola Y60
A taki zestaw czyli silnik V12 5.0 + manual z E31 jest w tym:
Obrazek
tylko że skrzynia zaczyna umierać.
Uploaded with ImageShack.us

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [RMPST] 850i a 750i szkynia biegów.
PostNapisane: 18 lipca 2011, 13:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Pisze jeszcze raz. Getrag z M30 za te 100-300zł + spawania dzwona i seryjne M70B50 na nim wrażenia nie robi żadnego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL