BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 lipca 2025, 14:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Witam, zakupiłem w sobotę BMW E46 320D.
Dziś zajrzałem pod machę celem sprawdzenie poszczególnych płynów żeby mieć punkt odniesienia na przyszłość. Wszystko ok poza zbiorniczkiem wyrównawczym płynu. Mianowicie nie wiem jak ocenić czy jest dobry stan. W instrukcji jest coś na tema pływaka i jakiegoś czerwonego drucika. Ja tego drucika nie widzę po odkręceniu nakrętki. Odkręcam i widzę że jakieś 7cm od nakrętki siedzi jakiś plastik przez średnicę zbiornika (jest do niego przyczepiony, tak chyba jego budowa) a pod nim jest coś białego ala styropian, mniemam że to ten pływak (drucika brak) płynu jest ok 0,5 nad tym co trzyma pływak. Dodam, że przy odpalonym silniku trochę się płyn podniesie a dodatkowo pod samą nakrętką jest dziurka którędy cały czas płyn jakby dolewa, z tym że stan się nie zmienia, rozumiem że to jakiś obieg (tak ma być?). Problemów z temp nie zauważyłem, było ponad 30 stopni, wskazówka pionowo a żadna kontrolka się nie pojawia. Mam nadzieję że ktokolwiek i jakkolwiek zrozumiał to co napisałem, wiem że nieporadnie ale za to nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć. Dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 18:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Ok. 5 cm czerwonego pływaka musi wypłynąć ponad krawędź wlewu zbiorniczka. Wtedy masz prawidłowy poziom płynu,teraz masz go za mało jeśli pływak nie wypływa ;)
Dolej,ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku,nigdy do rozgrzanego :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Wskaznik znajduje sie na plywaku, po odkreceniu korka powinienes miec go jak na talerzu. Dolej plynu bo jest go ewidentnie za malo.

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 18:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Z tym że ten pływak nie jest czerwony tylko biały w formie prostokąta. Płyn jest trochę ponad nim i według mnie on wyżej nie wypłynie bo trzyma go to coś co znajduje się w zbiorniczku (przez jego średnicę). Kontrolka się nie świeci więc czy płynu za mało? A to dolewanie płynu przy odpalonym tuż pod nakrętką?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 18:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
wychodzi na to ze nie masz wskaznika :zdziwko: a poziom plynu moze byc ok, wyglada to na uszkodzenie mechaniczne plywaka
ps. tak jak kolega JarekBDG, napisal, dolewaj gdy silnik jest zimny w pozycji off.

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
O widzisz czyli u mnie jest tylko pływak a brak tego drutu czerwonego. Raczej bezsensowna jest wymiana zbiorniczka z tego powodu więc może podpowiedz mi tak. Rano pójdę silnik będzie zimny, odkręcam korek i do jakiego poziomu nalać płynu. Ile powyżej tego plastiku który jest w środku i w moim przypadku trzyma pływak a w Twoim przymocowany jest drut? Jak to jest u Ciebie?

Nie będę zakładał drugiego temat napiszę tutaj. Po przekręceniu zapłonu gaśnie czerwona kontrolka od oleju po czym po odpaleniu (o czym uprzedzał mnie sprzedawca i kazał się nie przejmować bo tak miał zawsze) na kilka sekund pokazuje się żółta kontrolka, więc niby dolać olej, z tym że zaraz znika a stan oleju jest ok. Olać temat?


Ostatnio edytowano 18 lipca 2011, 19:28 przez kylo86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
U mnie to wyglada tak
ObrazekObrazek
U ciebie widac sam plywach na gorze ktorego powinien znajdowac sie wskaznik.

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 19:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
O widzisz czyli u mnie jest tylko pływak a brak tego drutu czerwonego. Raczej bezsensowna jest wymiana zbiorniczka z tego powodu więc może podpowiedz mi tak. Rano pójdę silnik będzie zimny, odkręcam korek i do jakiego poziomu nalać płynu. Ile powyżej tego plastiku który jest w środku i w moim przypadku trzyma pływak a w Twoim przymocowany jest drut? Jak to jest u Ciebie? A może poniżej tego bo u Ciebie płynu nie widzę (chyba że taki krystaliczny :))

Nie będę zakładał drugiego temat napiszę tutaj. Po przekręceniu zapłonu gaśnie czerwona kontrolka od oleju po czym po odpaleniu (o czym uprzedzał mnie sprzedawca i kazał się nie przejmować bo tak miał zawsze) na kilka sekund pokazuje się żółta kontrolka, więc niby dolać olej, z tym że zaraz znika a stan oleju jest ok. Olać temat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 19:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
kylo86 napisał(a):
O widzisz czyli u mnie jest tylko pływak a brak tego drutu czerwonego. Raczej bezsensowna jest wymiana zbiorniczka z tego powodu więc może podpowiedz mi tak. Rano pójdę silnik będzie zimny, odkręcam korek i do jakiego poziomu nalać płynu. Ile powyżej tego plastiku który jest w środku i w moim przypadku trzyma pływak a w Twoim przymocowany jest drut? Jak to jest u Ciebie?

Jak nie masz wskaznika to mozesz sprobowac zmiezyc poziom stalowka zaczynajac od czubka plywaka do czubka zbiornia wyrownawczego, mam nadzieje ze wiesz co mam na mysli. U mnie przy max poziomie plywak jest w odleglosci okolo 11cm najwyzszego punktu wlewu plynu. Uwaga :!: Nie wiem jaka masz pojemnosc zbiorniczka wyrownawczego wiec dobrze by bylo gdyby wypowiedzial sie ktos jeszcze, najlepiej wlasciciel diesla, Podaj kod silnika, moze bedziesz mial szczescie i ktos jeszcze doradzi. Od siebie tylko dodam, ze warto jednak by to bylo zrobic porzadnie i postarac sie o nowy plywak :ok:

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 20:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Jeśli nowy pływak to raczej już cały zbiorniczek. Lepiej może gdybyś mi określił jak będziesz miał zimny silnik. Ile cm (mniej więcej) poniżej lub powyżej tego plastiku co do niego przymocowany jest u Ciebie drucik masz płyn.


A jak Ci się widzi druga kwestia oleju? Jak gaśnie to chyba olać nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 20:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
1.Jeszcze inaczej, prosciej : max plynu jest gdy plywak stuka sie z tym plastykowym brakietem do ktorego przymocowany jest wskaznik. Przy wymianie zbiorniczka przy okazji mozesz sie postarac o wymiane plynu chlodzacego jesli tego jeszcze nie robiles.
2. zolta kontrolka oznacza niski poziom oleju, jesli olej w normie moze to byc padajacy czujnik, czesta usterka, taki urok tego auta. :)

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 20:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Max płynu masz na myśli na zimnym silniku? Z wymianą zbiorniczka pewnie się wstrzymam na razie, nie jest to pilna sprawa.


Stan oleju jest a żółta zapala się po odpaleniu dosłownie na 10 sekund i gaśnie więc niech na razie tak będzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 20:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
tak, na zimnym

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
No i ostatnia kwestia i już nie męczę :P czy u Ciebie też tak jest że na odpalonym ten płyn leci sobie dziurką która jest zaraz przy korku, widać na drugim zdjęciu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Płyn Chłodzący - ilość
PostNapisane: 18 lipca 2011, 20:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Tak ma być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL