BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 17:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 15 lipca 2011, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 54
Moje BMW: 318 E46
Kod silnika: M43TU B19
Witam, od ponad pół roku (tyle mam autko) borykam się z problemem przegrzewającego się auta.. kupiłem minę od jakiegoś szmaciarza... no ale mniejsza z tym auto jest moje i muszę je doprowadzić do porządku.. (w zeszłym miesiącu naprawa sprzęgła 1200z), teraz amory (1200) i nie wiem czy nie będę musiał kontynuować passy a mianowicie uszczelka...

Auto kupiłem z pękniętym zbiorniczkiem wyrównawczym, nie zdając sobie sprawy co może by powodem tej awarii, oraz jakie za sobą niesie konsekwencje..
Cały czas jeżdżę, niby nic się nie dzieje ale auto się grzeje, teraz przy 30st na zewnątrz po ujechaniu 20km mało mi węzy nie rozerwie... podejrzewam że kwestia czasu i coś pęknie.
Dokładny opis:
- a aucie mam zimne i cieple powietrze,
- wskazówka ciągle w pionie, mimo tego ze mam wrażenie ze auto jest cieplejsze,
- nie ma osadu pod korkiem,
- auto dymi normalnie,
- po przejechaniu jakiegoś odcinka i odkręceniu kurka od zbiorniczka wybija prawie cały płyn.
Poza tym (śmiech...) jest auto zachowuje się bez zarzutów, odpowietrzaczem sam czytając raz jakie tutaj zaczerpnąłem ale bąbelki ze zbiorniczka wylatują może przez 10sec...
Naczytalnym się na forum i jadę do mechanika bo widzę moje działania tutaj nic nie pomogą.
jakieś opinie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 16 lipca 2011, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: UK
Moje BMW: E90 320d
Jeżeli nie ma z niczym problemu to w czym problem ? Najwyżej co bym zrobił to sprawdził termostat czy sie otwiera wtedy kiedy powinien i odpowietrzyl porządnie układ.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 16 lipca 2011, 00:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
Tomekkp88 napisał(a):
Jeżeli nie ma z niczym problemu to w czym problem ? Najwyżej co bym zrobił to sprawdził termostat czy sie otwiera wtedy kiedy powinien i odpowietrzyl porządnie układ.
Pozdro



dokładnie sprawdz termostat, wyjmij go, zagotuj wodę w czajniku i wrzuć. jak się otworzy znaczy że dobry, jak nie to wymiana i po problemie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 16 lipca 2011, 07:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: UK
Moje BMW: E90 320d
A poza tym nie odkreca sie korka od zbiorniczka na rozgrzanym silniku bo zawsze wywali ci plyn poniewaz jest to uklad cisnieniowy :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 16 lipca 2011, 07:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
termostat jest wtedy do wymiany gdy - temperatura idzie w gore lub w dol , jesli pojezdzisz troche i zaraz potem otworzysz korek od chlodnicy to naturalne , ze ci plyn wybije bo w ukladzie panuje cisnienie , bmw ma w ukladzie duze cisnienie stad naszpanowane weze , nie znam dobrze twego moodelu ale wydaje mi sie , ze jak masz cieplo i zimno w samochodzie to elektrozawory ci nie domykaja - tak gdybam ale moze temat rozwinie ktos majacy podobne auto - sprawdz tez czy pompa wody podaje ci dobrze plyn - odkrec korek wlewu a ktos inny niech przygazuje w tym czasie obserwuj czy pokaze sie we wlewie dosc mocny strumien plynu - zdarza sie bowiem tak , ze wirnik pompy orginalnej jest plastikowy i obluzowuje sie i slabo podaje - musisz obejrzec na spokojnie co i jak - powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 16 lipca 2011, 07:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Jak wydaje Ci się że masz za twarde węże, to dla spokoju sumienia zafunduj sobie nowy korek zbiorniczka wyrównawczego. Możesz sprawdzić, czy chłodnica jest gorąca jednakowo na całej powierzchni. Do tego jeżeli wisko jest sprawne (też łatwo sprawdzić), to masz sprawny samochód.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 17 lipca 2011, 10:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
latino napisał(a):
wskazówka ciągle w pionie

więc woda w układzie chłodzenia się nie przegrzewa...

latino napisał(a):
nie ma osadu pod korkiem

więc woda w układzie chłodzenia nie wyparowuje...

latino napisał(a):
po przejechaniu jakiegoś odcinka i odkręceniu kurka od zbiorniczka wybija prawie cały płyn.

to normalne że Ci wybulgocze dużo płynu kiedy silnik jest rozgrzany ;)

latino napisał(a):
Auto kupiłem z pękniętym zbiorniczkiem wyrównawczym

jeśli nadal jest pęknięty to istnieje ryzyko zaciągnięcia powietrza i zapowietrzenia układu chłodzącego... należałoby to wymienić


jeśli auto nie ma żadnych objawów, tzn nie zadymia całej ulicy w korku parą wodną, wskazówka nie wchodzi na czerwone pole i nie grzeje się szczególnie to mniej-więcej wszystko jest ok... ważne żeby układ chłodzenia nie był zapowietrzony, więc przydałoby się go odpowiednio odpowietrzyć... co do termostatu to jeśli jest padnięty przydałoby się go sprawdzić - jeśli nie wiesz do końca jak to sprawdzić po wężach (ja np nie lubie po wężach bo to jest mało czuła metoda moim zdaniem ;) ) to najlepiej podpiąć kompa i będziesz miał błąd czujnika temperatury chłodziwa o ile termostat jest walnięty ;)

teraz jak sprawdzić czy silnik się nie grzeje... na warsztacie czy pod domem możesz podpiąć kompa i zczytywać parametry w inpie i porównywać (wygodniejsze)... w trakcie jazdy, albo jak nie posiadasz kompa, możesz uruchomić sprawdzanie temperatury silnika w bord computerze... robisz to w sposób następujący:
- trzymasz bolec od resetowania licznika przez kilka sekund, aż pojawia się 'test 1.x', puszczasz bolec jak pojawi się test
- teraz szybko klikasz kilkanaście razy ten bolec, aż dojdziesz do test 19.x, teraz chwilę czekasz i po 2 sekundach wyświetli się 'coś tam_off' i wtedy kiedy jest 'off' klikasz bolec, tylko zwróć uwagę bo to off zmienia się co chwilę na on i na odwrót... jeśli w złym momencie klikniesz (na 'on) to wyjdzie Ci z test menu, jeśli klikniesz na 'off' to wróci Ci do test 1.x i odblokujesz dodatkowe funkcje...
- kliknij kilka razy na test 7.x, odczekaj chwilę
- zaskoczy Ci test 7.0 bodajże... teraz klikając bolcem zmieniasz cyferkę po przecinku... na 7.1 jest chyba temperatura silnika (możliwe że na 7.0..., jeszcze jest tam prędkość obrotowa silnika i cyfrowy prędkościomierz i jeszcze jakaś wartość... teraz nie pamiętam...)
- temperatura silnika powinna być w okolicach 97-99 stopni max...

tutaj powinieneś coś więcej na ten temat znaleźć http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=50154

tutaj niestety nie porównasz sobie temperatury płynu chłodzącego na obwodzie i w silniku, tak jak możesz to zrobić w inpie i zweryfikować prawidłową funkcjonalność termostatu, ale za to wiesz że nie wygotowuje Ci oleju w silniku...

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 20 lipca 2011, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 54
Moje BMW: 318 E46
Kod silnika: M43TU B19
Witam ponownie,
Byłem dziś w serwisie i postawiono mi następująca diagnozę: termostat się nie otwiera bo wąż idący od chłodnicy jest nieporównywalnie zimniejszy od tego idącego od góry ze zbiorniczka do silnika.
W piątek mam mieć termostat i mam nadzieje, że będzie ok.. dziwi mnie tylko, że do mojego silnika kosztuje 300z skoro do innych modeli (zdecydowana większość) jest o wiele tańszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 20 lipca 2011, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
no to sie troche spieli z cena, bo oryginal kosztuje na allegro 250zl :]

Z tego co ja wiem, do M52 i M54 zamiennik Wahler kosztuje okolo 160 zl, a oryginal okolo 260 zl...

Kup samemu i niech Ci wymienia, bo moim zdaniem chca na Tobie przyciac;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 21 lipca 2011, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 54
Moje BMW: 318 E46
Kod silnika: M43TU B19
Na allegro 260, nie będę robił scen o te 40z, ważne żeby dobrze zrobili i żeby wymiana załatwiła problem. jutro wiecz wymienaim więc napisze co i jak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 22 lipca 2011, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 54
Moje BMW: 318 E46
Kod silnika: M43TU B19
Właśnie wróciłem z serwisu, samochód miał bardzo ciekawą usterkę, aż mechanicy się zdziwili.... po zdjęciu termostatu okazało się, że... go nie ma<lol> stwierdzono, że nikt bez powodu go nie wyjął... specjaliści stwierdzili że popa jest zepsuta albo chłodnica zatkana. Odkręcają pompę a ona o dziwo nie chce wyjść... wzięli ja na chama śrubami rozerwali i co się okazało TERMOSTAT był w pompie... połamał wirnik i zablokował cały mechanizm. Szybka wymiana i fura chodzi jak należy, nagrzaliśmy ja, odkręcamy korek i nie wylała się ani kropla.. pól roku jeździłem z takim motywem heh
Mam nadzieje że już jest ok i w końcu zacznę się cieszyć jazdą bez obawy, że samochód zawiedzie w najmniej oczekiwanym momencie.

koszt naprawy 570 (termostat 280, pompa 170)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 23 lipca 2011, 11:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
latino napisał(a):
nagrzaliśmy ja, odkręcamy korek i nie wylała się ani kropla..


to akurat jest nie mozliwe. na samej tabliczce przy korku wyraznie pisze , nie odkrecac na goracym :) bo wywali plyn , sama roznica cisnien zrobi swoje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Układ chłodzenia - problem z temperatura
PostNapisane: 24 lipca 2011, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 54
Moje BMW: 318 E46
Kod silnika: M43TU B19
możliwe bo płynu było na MIN, teraz mam na MAX ale nie próbuje już odkęcac:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL