BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Zmiana skrzyni biegów, czy dyfer moze zostać?
PostNapisane: 4 października 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 76
Lokalizacja: Kochłowice
Moje BMW: E34 525iA
Kod silnika: M50B25
Witam serdecznie wszystkich na początek dodam ze szukałem takiego tematu ale żaden nie odpowiedział mi na moje pytanie. A więc mam pytanie odnośnie zmiany przekładni z automatu na manual, otóż w mojej bawarce jest seryjnie zamontowana 25%-owa szpera.
Chodzi mi o to czy przy przekładce będę musiał zastąpić dyfer innym przystosowanym w jakikolwiek sposób do manuala czy też może zostać ten co jest? Szkoda by było zmieniać bo już się przyzwyczaiłem do szpery. Wiem na pewno że wał w manualu jest dłuższy niż w automacie więc z tond moje obawy, nie wiem jak jest z półosiami czy w manualu są grubsze czy nie ale jeżeli tak to też by miało wpływ na zmianę dyfra :kwasny:
Z góry dzięki za wypowiedzi ;)
Moje auto to:

E34 525iA 24v
92 rok produkcji

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 20:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
Moscik kolego też do wymiany niestety bo w innym przypadku nie nadążysz zmieniać biegów.półosie zostają te same.przerabiałem kiedyś E38 i E34 540i.na manuale.trzeba też zrobić wsteczny i w kompie coś pomieszać żeby nie widział pozycjonera biegów bo inaczej nie odpali.jak pomogłem to kliknij.pozdr ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 20:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Dyfer będzie pasował.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 76
Lokalizacja: Kochłowice
Moje BMW: E34 525iA
Kod silnika: M50B25
Bobby_Valentino napisał(a):
Dyfer będzie pasował.


To w końcu jak to jest obie opnie są sprzeczne.
Dodam że wszystkie zabiegi będzie przeprowadzał mój zaufany mechanik ale ja muszę skompletować części. A co do kwestii podłączenia wszystkiego nie mam obaw ufam mojemu specowi :hyhy: już kilka takich operacji przeprowadzał np: E30 327 cabrio mojego znajomego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
DamianR6 napisał(a):
Chodzi mi o to czy przy przekładce będę musiał zastąpić dyfer innym przystosowanym w jakikolwiek sposób do manuala czy też może zostać ten co jest?

może zostać. ale są 3 następstwa tego:
-dużo lepsze przyśpieszenie (automat ma inne przelozenia)
-niższa predkośc maxymalna (w granicach 190-200km/h)
-troche wieksze spalanie (ale to już zależne od stylu jazdy)

Sam zastanawiam sie nad przekładka dyfra od automata (jedze tylko po miescie wiec predkość max mi "wisi" ;)

Jesli pomogłem klikaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 76
Lokalizacja: Kochłowice
Moje BMW: E34 525iA
Kod silnika: M50B25
O taką odpowiedz mi chodziło. Też mam w nosie prędkości max zależy mi bardziej na dobrym dole bo nie ma u nas możliwości żeby ciągle osiągać prędkości rzędu 190-200 na godzinę a mógłbyś mi jeszcze wyjaśnić dużo lepsze przyśpieszenie względem skrzyni automatycznej tak? Bo jeżeli to auto z tym motorem w manualu przyśpiesza w około 8,5 sekundy od 0 do 100km/h to po zmianie skrzynie mogę się spodziewać minimalne lepszych czasów czy powinny zostać takie jak seryjne?
Dzięki za odpowiedz punkcik poleciał ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 23:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
DamianR6 napisał(a):
żeby ciągle osiągać prędkości rzędu 190-200

dokładnie

DamianR6 napisał(a):
mógłbyś mi jeszcze wyjaśnić dużo lepsze przyśpieszenie względem skrzyni automatycznej tak? Bo jeżeli to auto z tym motorem w manualu przyśpiesza w około 8,5 sekundy od 0 do 100km/h to po zmianie skrzynie mogę się spodziewać minimalne lepszych czasów czy powinny zostać takie jak seryjne?

na pewno zejdziesz troche poniżej seryjnych osiągów, pierwsze 3 biegi będą sie kończyć bardzo szybko :D

most seryjny w manualny ma przlozenia 3,?? (z małym kawalkiem), a automat chyba 4,45 (cos koło tego), wiec rożnica znaczna. Lecz dokłądnie o ile polepszy sie przyspiesznie nie jestem w stanie powiedziec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 23:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 76
Lokalizacja: Kochłowice
Moje BMW: E34 525iA
Kod silnika: M50B25
W manualu było bodajże 3.24 a w automacie nie wiem;/
Dzięki za pomoc pozdro ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 07:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Się zapędziłeś z tymi osiągami... Automat w kombi ma 9.9 w sedanie 9.5 a manual 8.6 więc może jakies 9 uda ci się uzyskać bo dyfer masz na pewno dlugi.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 08:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 76
Lokalizacja: Kochłowice
Moje BMW: E34 525iA
Kod silnika: M50B25
Więc to i tak nie będzie zbliżone do seryjnych 8,6s do 100km/h (wiadomo po upływie czasu i tak ciężko będzie osiągnąć seryjne przyśpieszenie:/)
Także chyba najlepszym rozwiązaniem będzie sprzedać ten dyfer i kupisz szperę wyciągniętą manuala o mniejszym przełożeniu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 10:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Bobby_Valentino napisał(a):
Się zapędziłeś z tymi osiągami... Automat w kombi ma 9.9 w sedanie 9.5 a manual 8.6 więc może jakies 9 uda ci się uzyskać bo dyfer masz na pewno dlugi.

ej ej ej

czy aby na pewno? przecież to dyfer z manuala ma dluższe przełożenia.

3,45 = w manualu to znaczy ze na jeden obót koła wał wykonuje 3,45 obrotu
4,45 = w automacie analogicznie jak wyżej


a to cytat z innego tematu o zmianie dyfra, tyczy sie e36

. napisał(a):
4.45 sa to mosty z automatu :hyhy: ale nie maja szper ale szpere mozna do niego przełozyc. ja mam taki most i powiem ci ze jesli chodzi o zabawe i sport to jest rewelacja.tylko na co dzien autem ciezko sie troche jezdzi,biegi sa strasznie krótkie v-max na 5 biegu to jakies 160km/h do tego spalanie sporo wzrasta. przyspieszenie jest masakryczne wspomne ze bez szpery moze byc problem z szybkim poruszaniem sie,startem itd. bo nawet na 3 biegu potrafi zarzucac.


a tu jeszcze jeden cytat:
Pinczer napisał(a):
Tak, najprościej mówiąc im większy numer tym lepsze przyspieszenie można tak powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 76
Lokalizacja: Kochłowice
Moje BMW: E34 525iA
Kod silnika: M50B25
W sumie to co napisałeś brzmi logicznie wiec myślę że będzie :super:
Jeżeli już po zmianie skrzyni na obecnym dyferencjale nie będzie odpowiedniego przyśpieszenie to po prostu poszukam szpery o mniejszym przełożeniu.
Odezwę się po przekładce jeżeli dyfer nie zapasuje to będzie na sprzedaż.
Puki co dzięki za wypowiedzi i za pomoc :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 76
Lokalizacja: Kochłowice
Moje BMW: E34 525iA
Kod silnika: M50B25
majler napisał(a):

a to cytat z innego tematu o zmianie dyfra, tyczy sie e36

. napisał(a):
4.45 sa to mosty z automatu :hyhy: ale nie maja szper ale szpere mozna do niego przełozyc. ja mam taki most i powiem ci ze jesli chodzi o zabawe i sport to jest rewelacja.tylko na co dzien autem ciezko sie troche jezdzi,biegi sa strasznie krótkie v-max na 5 biegu to jakies 160km/h do tego spalanie sporo wzrasta. przyspieszenie jest masakryczne wspomne ze bez szpery moze byc problem z szybkim poruszaniem sie,startem itd. bo nawet na 3 biegu potrafi zarzucac.


Tutaj mam rozkodowany VIN z którego wynika ze u mnie seryjnie była zamontowana szpera 25%

Wartość
Numer podwozia WBAHD61000BK78164
Kod typu HD61
Typ 525I (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M50
Pojemność skokowa 2.50
Moc 141
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor SONDERLACKIERUNG (490)
Tapicerka SILBERGRAU LEDER (0394)
Data prod. 1992-03-02

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Blokada dyrefencjału
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S217A LEDERLENKRAD IM SERIENSTYLING Koło kierownicy skórzane
S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKIBAG Worek na narty
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S530A AIR CONDITIONING Klimatyzacja
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S571A BOOSTED POWER SUPPLY Silniejsze zasilanie prądem
S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Zmiana skrzyni biegów, czy dyfer moze zostać?
PostNapisane: 29 lipca 2011, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
odkopie temat bo troche podchodzi pod moj problem
wyglada to tak ze wywalamy automat i wrzucamy manual
wsztko pieknie i jest ok silnik to m50b25
chcial zostawic dyfer z automata wiec zostawiamy
skrzynia przyszla z e34 z 520 m50
zalozone wszytko ladnie i przychodzi czas na wal i wlasnie z nim jest problem
w automacie jest wieksza guma laczaca skrzynia - wal
w nowej skrzyni guma jest mniejsza i majac 2 waly zaden nie chce pasowac bo rozstaw otworow jest za duzy
sprawdzialem jak wyglada to w m20b25 i jest mala ale za to do dyfra jest inaczej - na 4 sruby z przeglubem jak w e36
dyfer z automata jest chyba na 8 malych srubek jak polos
i pytanie .. czy jest wersja walu ktora do skrzyni podejdzie na mala gume a tyl na 8 srubek?
mielismy juz dzis skonczyc a tu nie poszlo i jest problem :/
czy jednak trzeba albo dac skrzynie inna lub dyfer dopasowac?
przerabial moze ktos taki problem?

dzieki za szybka odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Zmiana skrzyni biegów, czy dyfer moze zostać?
PostNapisane: 30 lipca 2011, 12:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
a czy z dwóch wałow nie można zrobić jednego??

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Zmiana skrzyni biegów, czy dyfer moze zostać?
PostNapisane: 30 lipca 2011, 14:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
a no wlasnie sie nie da bo te co podchodza sa zle a taki co podchodzi jest skladany jak w e36
roznica jest taka ze w e34 jest skrecany sruba w srodku a e36 jest z kontra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Zmiana skrzyni biegów, czy dyfer moze zostać?
PostNapisane: 12 października 2011, 18:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e34-m50
Kod silnika: M50
a pomozcie mi siada mi cos w skrzyni biegow automat E34 M50 2,5 litra benzyna 1990rok czarny moj kon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Zmiana skrzyni biegów, czy dyfer moze zostać?
PostNapisane: 12 października 2011, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
wal z automatu mozna przedluzyc jest dluzszy ok 14cm ja jak przerabialem to wal oddalem do zakladu gdzie regeneruja waly i oni mi przedluzyli go o tyle ile czcialem.co do komputera nie trzeba nic przestawiac wystarczy zmostkowac dwa piny przy lewarku zmiany bieguw .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Zmiana skrzyni biegów, czy dyfer moze zostać?
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 23:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
ktore piny trzeba zmostkowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL