BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] 3 problemy z 730i
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
Witam!

1. W mojej 730i przestał działać zagłówek kierowcy, słychać tylko charakterystyczne bzzzzzzz więc silnik pracuje ale nie podnosi zagłówka. Tak jak by coś go blokowało. Proszę o rade czy warto się do tego zabierać samemu, czy lepiej dać do elektryka. Jeżeli to nieduży problem to wolał bym to sam zrobić, tylko napiszcie jak.

2.Szyba od strony kierowcy okropnie piszczy i trze przy opuszczaniu, a przy podnoszeniu na końcu jakby wypadała z prowadnicy (ale się zamyka), czy muszę wymieniać cały mechanizm?
A może można to jakoś nasmarować czy coś?

3. Na niskich obrotach (automat) zaczynają strasznie falować obroty, najgorzej gdy parkuje, zaczyna szarpać całym autem, nie zdarza się to cały czas jednak dosyć często. Faluje tak mocno, że nieraz samochód zgaśnie, jednak gdy dodam więcej gazu na chwile ustaje. Wydaje mi się, że to może być zapchany filtr paliwa, czy może coś innego?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 08:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
grruuby napisał(a):
Witam!

1. W mojej 730i przestał działać zagłówek kierowcy, słychać tylko charakterystyczne bzzzzzzz więc silnik pracuje ale nie podnosi zagłówka. Tak jak by coś go blokowało. Proszę o rade czy warto się do tego zabierać samemu, czy lepiej dać do elektryka. Jeżeli to nieduży problem to wolał bym to sam zrobić, tylko napiszcie jak.


kiedys zamiesciłem instrukcje , jak to naprawic:

Jest to typowa awaria w E32 - po naciśnieciu guzika regulacji fotela, zagłowek pozostaje nieruchomy a mimo to wyraznie słyszymy pracujący silniczek. Winowajcą jest zbyt długi pancerz osłaniający linkę napedzającą zagłówek.
Recepta- skracamy pancerz o ok 8 -10 mm.
gadzety - ostry nóż i tasma

1) sciagamy tylnią osłone fotela- podwazamy od dołu i wypychamy do góry
2)nacinamy pancerz , potem nacinamy raz jeszcze 8-10 mm dalej , a kawałeczek , który uzyskalismy posrodku usuwamy

Obrazek


Obrazek

3) obie rozłaczone czesci pancerza sciągamy ku sobie , po czym skrupulatnie owijamy tasmą
Obrazek

( wersja najprostsza i najszybsza- dla bardziej pedantycznych polecam wyciecie ok 7 cm wężyka i 2 metalowe małe opaski )


4) i gotowe ! sprawdzamy zagłówek , w razie potrzeby , gdyby jeszcze nie działał, skracamy pancerz o kolejne 4 mm

czas pracy - ok 10 minut :D

Powodzenia !




grruuby napisał(a):
2.Szyba od strony kierowcy okropnie piszczy i trze przy opuszczaniu, a przy podnoszeniu na końcu jakby wypadała z prowadnicy (ale się zamyka), czy muszę wymieniać cały mechanizm?
A może można to jakoś nasmarować czy coś?


musisz zdjąc boczek drzwi i zobaczyc co tam sie dzieje. Cos ewidentnie nie jest na swoim miejscu.
grruuby napisał(a):
3. Na niskich obrotach (automat) zaczynają strasznie falować obroty, najgorzej gdy parkuje, zaczyna szarpać całym autem, nie zdarza się to cały czas jednak dosyć często. Faluje tak mocno, że nieraz samochód zgaśnie, jednak gdy dodam więcej gazu na chwile ustaje. Wydaje mi się, że to może być zapchany filtr paliwa, czy może coś innego?


koniecznie jedz na odczytanie błędów na komputerze diagnostycznym. Jesli nie bedzie zadnych, wtedy pomyslimy dalej, bedzie podejrzany układ paliwowy..ale obstawiam elektronikę raczej

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
Nie spodziewałem się aż tak szczegółowej instrukcji.

Wielki dzięki!!!

Za jakiś czas dam znać jak mi poszło.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL