BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Rozpórka kielichow - co daje pozytywnego ?
PostNapisane: 16 maja 2006, 10:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
Witam
co daje taka rozporka?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 22:08 przez guccio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 12:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Zwiększa sztywność karoserii.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 12:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
hmmm wiec to raczej do mocniejszych silnikow pewnie si emontuje, bo do 1.6 raczej to nic nie da tak?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 19:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 269
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: Czarne
bude wzmocnisz, na zakretach mniejsze beda przechyly,lepsze prowadzenie .gorzej przy dzwonie w bok bo cala karoserie z przodu przekosi..ale co tam,dzwonow sie tak czesto nie ma 8)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 07:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
a czy to musi byc jakas firmowa rozporka czy moze byc zwykla za kilka groszy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 12:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Przerabiałem ten temat, tzn. byłem na kupnie rozpórki do mojego coupe z M42 ale dałem sobie spokój. To nie jest silnik 6 cylindrowy, że da się rozpórkę puścić górą w linii prostej nad silnikiem. W tych 4 cylindrówkach z wysokim kolektorem w E36, czyli M42, M43 i M44 rozpórka musi iść łukiem w stronę podszybia i jest tak wygięta, że praktycznie nic nie usztywnia. Poza tym koliduje z wieloma elementami, np. cewkami zapłonowymi, gniazdem diagnostycznym itp. i niektóre rzeczy trzeba przenosić żeby ją zamontowac w E36 z silnikiem 4 cylindrowym.
Sprawdziłem oferte wszystkich renomowanych producentów i mniej znanych, a trzy rozpórki nawet przymierzałem do auta (OMP, D&W, INXX).
Gdybym miał szóstkę pod maską, to już dawno miałbym rozpórkę. Jeśli ktoś mi zaoferuję jakąś sensowną do iesa, to od ręki ją kupuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 12:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
to, że jest wygięta nie oznacza, że nie usztywnia :|
http://www.g-power.com/gpower.php?z1=4& ... g=20&hg=30

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 16:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Usztywnia znacznie mniej niż od sześciocylindrowego i to jest bardziej bajer jak otworzysz maskę niż usztywnienie. W 6 cylindrowym to się zgodzę, jest to łuk nad silnikiem i jak najbardziej działa. Ale jak ktoś chce mieć za wszelką cenę rozpórkę, to proszę bardzo. Zawsze mu coś usztywni. Oby zawieszenie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 16:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Bangkok
kowal:
Opinia jak najbardziej ciekawa..

Możesz ją podeprzeć faktami, danymi, liczbami ???

_________________
We Drive Together, We will Die Together.
Faster Than Enough, Forever...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 17:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
a ja nie wyciagnalem swojej rozporki przy sprzedawaniu :evil:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 17:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
Rozporka, nie zaleznie czy prosta czy wygieta daje bardzo duzo, naprawde poprawia trakcje, w koleinach tez tak nie wozi, wiec warto zainwestowac.
Nie jestem przekonany do krajowych produktow Jacky, wolal bym jakas niemiecka a mozna teraz kupic w rownie przystepnych cenach np. Supersport czy Weichers.
Pozdrawiam, KArol

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Oczywiście, że nawet taka rozpórka idąca daleko do tyłu coś tam da, ale niewspółmiernie mniej do rozpórki o praktycznie linii prostej.
Jakie liczby, czy dane? To chyba logiczne.
Nie mam tu zamiaru wchodzić w dyskusję czy rozpórki coś dają, bo to oczywiste że dają.
Podkreślam, że sam taką kupiłbym, gdyby się trafiła odpowiednia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 21:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 269
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: Czarne
daje przyklady bo jak zwykle nikt fotek nie wkleja !

4 gary M40 w e30

Obrazek

rozporka u mojego kumpla w M42

Obrazek

i rozporka u kupmla w 6 garach M20 i taka sama tez mam z tym ze czerwona...

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 13:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
jakie firmy polecicie z tych tanszych?????? I czy lepiej sztywna czy regolowana ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 14:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
też sie podłacze do pytania bo sie przymierzam do zakupu... Jaka jest różnica pomiędzy
http://allegro.pl/item377173649_rozpork ... html#photo a http://allegro.pl/item372459249_rozpork ... html#photo bo ja tylko widze ze cana sie różni i troche wygląd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 15:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
michal1986, napewno roznica jest w materiałach o jakosci wykonania.
rozpurka owszem fajna sprawa ale jak dzwon to oba kielichy przesuniete(oczywiscie jakis porzadniejszy a nie jakies zadrapanie)
po drugie oplacalne ale chyba nie do ori zawiasu i ori 15" felg bo rznicy nie odczujemy. jezeli twardy zawias i niski profil oponki to napewno pomoze;
i moje pytanieczy oplaca sie zakladac rozporke tylko na przod ? czy moze dobrze jest rozeprzec tez tyl?
a i łamana jest bardziej kozacka ja bym brał lamana :rotfl: :hyhy: :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 23:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
Jka to jest.... tyl wypadalo by tez usztywnic razem z przodem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 01:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
RIFRESZ napisał(a):
Jka to jest.... tyl wypadalo by tez usztywnic razem z przodem?


Na pewno by nie zaszkodziło ;) Ale z drugiej strony mieć pręt przez cały bagażnik.

Do jazdy sportowej jak najbardziej, a na co dzień zdejmujemy. Ale jak ktoś jeździ tylko na co dzień to chyba nie warto.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 23:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
wlasnie ze na codzien tez warto, buda bedzie sztywniejsza, bedzie mniej trzeszczec na dziurach, z tylu nie jest az tak potrzebna bo tam jest blacha gaznika ktora usztywnia a pod maska jest wielka dziura,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: KrakĂłw
To co, przy jezdzie codziennej konstrukcja auta nie jest na tyle sztywna i auto sie az tak bardzo poddaje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL