BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TUB28
Jaki jest efekt zastosowania podwójnego vanosa w M52TUB28 skoro moc i moment te silniki mają taki sam?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
Podniesienie kultury pracy
Obniżenie spalania
Efektywniejsze wykorzystanie momentu w pewnych przedziałach obrotowych.

Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 17:58 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
nmr88 napisał(a):
Podniesienie kultury pracy

Tu się mylisz :D
Ale reszta ok - mniejsze spalanie, lepszy przebieg momentu obrotowego (czyli praktycznie lepsza dynamika).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 18:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Zeby nie zakladac nowego tematu zapytam tutaj..

Ktory silnik w e36 jest lepszy . Czy 2.5 192km czy tez 2.5 (323) 170km.

Bo z danych wynika ze przyspieszenie , moment ten sam . Nie interesuje mnie spalanie tylko ogolnie moc . BO jednak dzieli ich roznica 22km a wiec calkiem calkiem. Ktore poprostu "lepiej jedzie" ?

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 18:57 
Przyspieszenie będzie to samo bo te dwa silniki mają taki sam moment, a to właśnie on jest odpowiedzialny za przysp. Zaś KM odpowiadają za prędkość max. i 323 ma trochę mniejszą niż 325.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 20:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Bzdura! M50B25 będzie szybszy od M52B25 przy większych predkosciach. Choć nie zmienia to faktu ze wybralbym M52 jako przyjemniejszy w obyciu motor.

Jeśli chodzi o pytanie OP to mam obecnie bezpośrednie porównanie miedzy M52B25 i M52TUB25 i ten drugi chodzi przyjemniej, kulturalniej, mniej pali i jest ogólnie lepszym wyborem.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 20:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Żeby sfinalizować temat mógłby ktoś wrzucić fotki jak te silniki rozróżnić :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 21:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Clatrine napisał(a):
Żeby sfinalizować temat mógłby ktoś wrzucić fotki jak te silniki rozróżnić

No Clatrine :zdziwko: Obudowa vanosa w tub jest większa - na dwa wałki, kolektor dolotowy jest inny, tego nie da się nie zauważyć...
edit dół:
Clatrine napisał(a):
PS. tylko zeby nie pisac postów ze sam mógłbym to zrobić

No mógł byś sam to zrobić, ale różnice chyba opisałem wystarczająco.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Ostatnio edytowano 2 maja 2010, 22:23 przez Juras, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 2 maja 2010, 22:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
jurexxx napisał(a):
No Clatrine


ale ja nie stwierdziłem że , ja nie wiem jak to wygląda :hyhy:

mówie tylko że przydało by sie to z obrazować do wypełnienia tematu :hyhy:

PS. tylko zeby nie pisac postów ze sam mógłbym to zrobić :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 3 maja 2010, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TUB28
Ma ktoś może wykresy z hamowni obu silników?
Ciekawe jak to wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 11:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Odświeżę trochę temat :) Mam m52b28 w kiepskim stanie, decyzja zapadła że wymienię silnik, warto kupować na podwójnym vanosie? Dużo jest przeróbek przez drugi vanos aby to wszystko latało jak nalezy w e36?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 12:01 
Z tego co kojarzę będziesz musiał zmienić EWS od M52TUB28.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 12:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
I nie wiem jak z kontrolą trakcji. TU ma już tylko jedną przepustnicę EML.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 13:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
wilko napisał(a):
moment, a to właśnie on jest odpowiedzialny za przysp. Zaś KM odpowiadają za prędkość max.

:?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 16 sierpnia 2011, 09:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
m52b28 lepszy niz m52tub28 bo nie trzeba w nim wymieniać uszczelek od vanosa, a w TU mniej więcej po 200 tyś trzeba.

oba chodzą niemal identycznie, TU podobno nieco mniej spala.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 16 sierpnia 2011, 10:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
oba chodzą niemal identycznie, TU podobno nieco mniej spala.


Przez pewien czas miałem i M52B25 i M52TUB25. Ten drugi spala deczko mniej i fajniej idzie z dołu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 21:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
A ja mam pytanie z innej beki ale związane z ww. silnikami. Czy orientuje się ktoś czy dwumasy różnią się w tych silnikach??

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 16:41 
Niby same korzyści, ale i tak niektórzy lubią Bi-Vanosa "zaspawać" :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 20:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zakov napisał(a):
Niby same korzyści, ale i tak niektórzy lubią Bi-Vanosa "zaspawać"


I tak, prawdziwe ostatnie R6 to było M20B20. :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja zakupilem e39 z m52b28 i czasem z ciekawosci porownuje ceny czesci osprzetu z wersja TU. Jak na razie to zauwazylem ze wersja na pojedynczym vanosie ma moliwosc wymiany samego wkladu termostatu. W TU tylko z obudowa= znacznie drozej. 2 sondy lamba vs 4 sondy. W przypadku instalki LPG sterownik moze byc mniej rozbudowany= tanszy. U mnie daje to rade na stagu 200 (i to tym starszym), ponoc TU juz wymaga staga 300 najlepiej w wersji premium, do poprawnej pracy. Wystrojenie gazu w m52 tez jest prostsze. Swieczki sa tansze do m52.

Jesli ktos lubi szybciej polatac, to przszczep kolektora z m50b25 jest mozliwy tylko w m52 bez "TU". Jak na tuning silnika wolnossacego to daje to calkiem rozsadne przyrosty wzgledem kosztow.

m52tub28 ma max moment dostepny juz od 3 tys obr, gdzie starsza wersja silnika ten sam moment osiaga przy 3,5 tys obr. Sa ta obroty, z ktorych czesto korzystam wiec jesli mialbym 2 auta w takim samym stanie do wyboru to bralbym TU, ale uwazam ze zalety m52 sa wyrazne i na pewno warto ten silnik brac pod uwage. Mniejsza komplikacja = mniejsza awaryjnosc. Z drugiej storny mlodszy rocznik= potencjalnie mniejszy przebieg, lepszy stan i z reguly lepszy wypas. Idac tym tokiem rozumowania m54b30 wydaje sie slusznym wyborem jesli kogos stac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL