BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 572 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 01:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Jest kolejny potencjalny przełom, tym razem na papierze, jutro wcielimy plan w życie. Po kilku godzinach studiowania schematów elektrycznych E36 udało mi się dojść do pewnych wniosków. W skrócie kilka ważnych kabli między DME, wtykiem X20 a zegarami jest całkowicie pomieszanych, lub nie ma ich wcale. Najważniejsze jest jednak to że wreszcie pojąłem jak się czyta te schematy więc udało się prześledzić wszystkie kable które budziły dotychczas wątpliwości.

Trzymać kciuki uprzejmie proszę :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 02:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Trzymamy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 18:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Za słabo :P

Sukces taki że podłączyliśmy temp oleju - działa. Podłączyliśmy kontrolkę check engine - świeci :P Nie wiem czy się z tego cieszyć. Podłączyliśmy sygnał prędkości - nic to nie dało.

Przejechane 100km na autostradzie, wystrojony na 192 konie na kołach :wstyd: Czyli dalej brakuje 100 koni czyli jakieś 100 ton mięsa. Auto wyraźnie szybsze, w miejscu którym testujemy moc doszliśmy do ocinki jakieś 150m wcześniej niż za pierwszym razem tydzień temu.


Na chłopski rozum na moc wpływa paliwo, zapłon, vanos i ogólnie ustawienie wałków.
AFR jest prawidłowe więc silnik otrzymuje właściwą dawkę paliwa. Vanos wydaje się działać prawidłowo bo ładnie generuje moment przy niskich obrotach. Wałki prawdpodobnie są dobrze ustawione ale to będziemy sprawdzać dla 100% pewności. Zostaje tylko sterowanie zapłonem i najprawdopodobniej tutaj jest problem - czyt. jest sobie tryb awaryjny.

Pojutrze zamierzam sprawdzić ciągłość wszystkich kabli które wychodzą z DME i z kompa od Vanosa. Niestety nie mamy dostępu do kogoś z DIS'em, podejrzewam że progress byłby dużo większy gdybyśmy mogli sprawdzić jakie komp wywala błędy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 24 sierpnia 2011, 20:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
212 koni na kołach po podmianie zegarów z innej M3. Okazało się że moje zegary odmówiły przekazywania sygnału prędkości z dyfra do pozostałych modułów w aucie w tym do DME. Po odblokowaniu OBC i wrzuceniu testu 8go cały czas widniało 0km/h. Sprawdziłem ciągłość w wiązce która ten sygnał przekazywała i wszystko było ok. Wg. ETMu sygnał pochodzi z zegarów więc jego nieobecność dała jednoznaczną odpowiedź co do przyczyny. Wydaje się że silnik wyszedł z trybu awaryjnego po tej podmianie bo sondy zupełnie inaczej pracują.

Tylko dalej brakuje nam kilkudziesięciu koni i Nm. Wiadomo trzeba sprawdzić rozrząd ale kierujemy się bardziej na dolot w którym jest temperatura 65-70 stopni. Jakby zbić ją o 30 stopni to silnik powinien zupełnie inaczej pracować. W tej chwili mamy stożek nałożony na przepływkę. Chcemy zapakować seryjną puszkę i seryjne kolanko dolotowe które bierze powietrze z przed chłodnicy. W momencie kiedy będziemy mieli sygnał że silnik przy lekkim strojeniu osiąga sensowną moc auto wędruje na hamownie gdzie zostanie wystrojone porządnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 24 sierpnia 2011, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
masz ty chłopie nerwy ale trzymam kciuki ważne że jest coraz lepiej :ok:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 24 sierpnia 2011, 20:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Najważniejsze że przy obecnej mocy na upratego dałoby się latać bokiem :)

W każdym razie jeśli nie wybije 300+ km / auto nie będzie urywać dupy to poważnie będę zastanawiał się nad 1JZ zimą. Temat został już ogarnięty przez znajomego z którym teraz robię auto. Broniłem się przed doładowanym silnikiem ale dostaję białej gorączki z silnikami BMW i szczerze mówiąc mam ich dosyć. Tyle pracy na nic. Więc jak mam widzieć coś innego pod maską tego auta to już nigdy więcej wynalazków BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 1 września 2011, 20:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Parę fotek z dzisiejszych prac. Łącznie 10 godzin roboty :wstyd: Brakuje wielu śrubków i uszczelki wzdłuż krawędzi komory po stornie pasażera ale to się ogarnie na dniach.


Obrazek

Obrazek


EWS przeniesiony we właściwe miejsce, pastylka zamontowana w kluczu.

Obrazek


Jutro zakładane jest lekkie koło zamachowe i przerobione sprzęgło i chyba trzeba będzie pospawać mocowania wózka bo coś niemiłosiernie wali z tyłu. W każdym razie oddaję auto żeby dokończyć mechanikę bo od pierwszego wyjazdu nic przy nim nie było robione a jak ktoś śledził temat to wie że auto było składane od zera. I tak nieźle się udało bo praktycznie nie ma poprawek.

Muszę dorwać tylko trąbki do airboxa karbonowego i będzie można skończyć dłubanie przy silniku. Pozostanie hamowania i strojenie, jak się uda zrobić trąbki to koniec w przyszłym tygodniu. Na tą chwilę mam już głęboko gdzieś ile to będzie miało mocy bo zimą ten rzęch pod maską zostanie pewnie zastąpiony silnikiem z Toyoty.

Zmierzone przyśpieszenie auta, 50-150km/h w 9,5s. Z jednej strony porównuję do filmów z YT i wynik dość podobny, z drugiej strony słabo wciska w fotel. Oby po strojeniu było dobrze :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring project 328i str. 13
PostNapisane: 1 września 2011, 22:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 516
Lokalizacja: Poznań/Śrem/Puszczykowo
Moje BMW: brak
Trzymam kciuki bo ładnie się z nią namęczyłeś już

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (czyli blog diagnosty S50 :P)
PostNapisane: 8 września 2011, 13:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Dziś byliśmy na hamowni. Wynająłem ją na 2 godziny myśląc że uda się zdiagnozować problem ale po pierwszym hamowaniu okazało się, że problemu nie ma. Powiem tak - nigdy nie myślałem że 300 koni może tak mulić. Silnik jest tylko wstępnie wystrojony, poza tym chyba siada jedna sonda bo świece są nierówno okopcone na 1-3 i 4-6 garze. Więc można przyjąć że mieszanka jest nie do końca taka jaką byśmy chcieli. Rozwiążemy ten problem całkowicie wywalając sondy i strojąc od nowa. Poza tym pomiar wykonany na seryjnym dolocie. Karbonowy powinien być zmontowany w przyszłym tygodniu, zamówiłem już trąbki z 3.2 które powinny dalej przesunąć moment obrotowy na wyższe obroty. Wałki Schricka już go przesunęły o 2500obr.

Obrazek

Po zważeniu auta wyszło nam 211 koni na tonę przy pełnym baku. Jeśli ostatecznie nie będę zastępował tego silnika Toyotą to zimą przy odchudzaniu powinniśmy dobić do 240-250 koni na tonę.

30 września trening na Torze Poznań, wszystkie znaki na niebie wskazują na to że będę brał udział :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (hamownia str. 18)
PostNapisane: 8 września 2011, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1407
Lokalizacja: POZnań*
Moje BMW: e28 520i| e38 740i
Kod silnika: m20b20 |m60b40
Inur, :cwaniak:


30 wpadne obowiazkowo oblukać co i jak :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (hamownia str. 18)
PostNapisane: 8 września 2011, 15:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 43
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
konkretne podejście do sprawy, wielkie brawa za projekt :)

_________________
rowery holenderskie - rowery holenderskie Naprawa kominów Warszawa - Naprawa kominów Warszawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (hamownia str. 18)
PostNapisane: 8 września 2011, 16:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 516
Lokalizacja: Poznań/Śrem/Puszczykowo
Moje BMW: brak
Mówisz, że 30 trening na torze... kto wie może i ja się pokuszę żeby wpaść o obadać Twoje "dzieło" :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (hamownia str. 18)
PostNapisane: 8 września 2011, 16:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
No już myślałem ze będzie ten silnik z Toyoty, ale na szczęście zostaje :hurra:

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (hamownia str. 18)
PostNapisane: 8 września 2011, 19:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
czyli waży jakąś 1,4 tony
a ma ważyć 200kg mniej ?

kurde fajnie już 300 kuni :P
nagrywaj filmiki jak to lata

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (hamownia str. 18)
PostNapisane: 8 września 2011, 21:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Dziś sobie puściłem parę boków na ulicy i chyba szybko sobie przypomnę jak się jeździ więc zapraszam 30go ;)

Serfer tak, waży 1390kg - dziś ważyliśmy. Chciałbym wywalić 90-100kg (tylne drzwi z laminatu i maska, dywany raus, może też szyber), myślę że z silnika wyciśniemy finalnie jeszcze ok. 10% mocy ale to za tydzień bo jest jeszcze spory niewykorzystany potencjał głównie w ustawieniu zapłonu - żeby go zmaksymalizować pewnie wystroimy silnik na paliwo 100-oktanowe. Wcześniej muszę się upewnić że po zalaniu tak wystrojonego silnika zwykłą 98 nie będzie stuku bo z tego co się orientuję to zakup tego paliwa może być kłopotliwy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (hamownia str. 18)
PostNapisane: 9 września 2011, 14:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Dziś ponownie oddałem auto na parę napraw których nie mogę sam przeprowadzić a które należałoby zrobić przed treningiem. Przy okazji ustawiłem kamerę na test 8 na OBD:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (filmik str. 18)
PostNapisane: 9 września 2011, 15:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
hehe ładnie się zbiera :padam:

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (filmik str. 18)
PostNapisane: 10 września 2011, 09:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
no nie takie te 300KM zamulone :hyhy:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (filmik str. 18)
PostNapisane: 10 września 2011, 09:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
no słabo :super:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Inur -->> E36 BMW M3 Touring (filmik str. 18)
PostNapisane: 11 września 2011, 23:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
No teraz jak jeżdżę E38 to wydaje mi się że Kombizenon jednak się rozpędza :P

Jeśli będziemy mieli długa ciepłą jesień to jeszcze w tym roku będę malował auto i zakładał M-Pakiet / lekkie elementy nadwozia. W związku z tym pojawia się problem z wyborem koloru. Malować auto będę w zaciszu własnego domu wiec powłoka nie będzie idealna (umiejętności są ale brak komory i odpowiednich warunków). Z drugiej strony powłoka idealna nie musi być bo to wóz spisany na straty. Na pewno w grę nie wchodzą żadne kolory matowe.

Jakiś niebieski który w miarę mi się podoba:
Obrazek

Czarny połysk:
Obrazek

British Racing Green z M3 GT:
Obrazek

Edit: Kombi w BRG:
Obrazek


Od dłuższego czasu sie zastanawiam nad tym tematem i do BRG mnie najbardziej ciągnie - może sam kolor nie jest rewelacyjny ale znawcy tematu wiedzą o co chodzi ;) I jakoś ciężko mi przejść obojętnie obok czarnego połysku.

W kwestii koloru, jest dość ciekawy temat na BF o rzadkich ale seryjnych kolorach E36:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1324170


Ostatnio edytowano 11 września 2011, 23:50 przez Inur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 572 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 29  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL