BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 20:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
feder25 napisał(a):
ja też nie czekam do 30tyś z wymianą oleju, robię to co 10-12tyś
Dokładnie, nie ma co czekać z wymianą oleju na 30tys., wolę wydać dwa razy tyle na wymiany a spać spokojnie.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 20:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
technika poszła do przodu od czasów poloneza gdzie trzeba było wymieniać olej co 10 tysięcy, zarówno w konstrukcji silników jak i olejów. w ciężarówkach teraz wymienia się olej co 50 lub 100 tysięcy nawet. można wymieniać co 20 jak ktoś ma lekką obsesje, ale to wszystko.

znaczy ja rozumiem powód wymiany oleju co 10 tys, ale ten powód wynika z obsesji, a nie z przyczyn technicznych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Sprawdź jak wygląda olej po 10-12tys. a jak po 30 tys. zwłaszcza w dieslu.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 20:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
podol napisał(a):
Sprawdź jak wygląda olej po 10-12tys. a jak po 30 tys. zwłaszcza w dieslu.


olej w dieslu po przejechaniu 500km jest już całkowicie czarny, i tak samo czarny jest po 10 tys i po 30 tys. gdyby było inaczej, to nie byłoby zaleconej wymiany oleju co 30 tys. co ciekawe, po 2006 roku chyba zmienili na co 35 czy nawet co 40 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Olej w dieslu jest czarny nawet szybciej niż po przejechaniu 500km ale nie ma co się czepiać szczegółów bo to nie reguła. Co do oleju w skrzyni to nie tylko BMW niby nie zaleca jego wymiany a ludzie to robią. Sam w książce przy użytkowaniu Golfa miałem że oleju się nie wymienia ale zrobiłem to i odczułem różnicę na korzyść. Wracając do oleju w silniku ja nigdy bym nie czekał 30tys chociaż nie mam zamiaru negować innych przekonań. Osobiście przeważnie wymieniam co +/- 10 tys km. Chociaż muszę przyznać że raz mi się zdarzyło przekroczyć km. Posiadam oprócz BMW jeszcze Land Cruisera i z braku czasu plus najzwyczajniej w świecie odkładałem wymianę, w silniku 3.0 wymieniłem olej po ok 20tys. i nie przyrównując po spuszczeniu olej był jak woda.


Ostatnio edytowano 28 sierpnia 2011, 21:05 przez kylo86, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
jceel napisał(a):
olej w dieslu po przejechaniu 500km jest już całkowicie czarny,
Bzdura, u mnie olej nie jest czarny jeszcze po 4-5tys., może nie jest czysty jak nowy ale nie jest czarny, ale może to zasługa częstszych wymian, rób jak uważasz, Twoje auto nie moje. Z mojej strony wszystko już zostało powiedziane.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 22:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Panowie, czas wymiany oleju zależy wyłącznie od sposobu użytkowania samochodu,
jeśli ktoś jeździ tylko w trasie i do tego spokojnie, komputer wskaże mu maksymalny
dostępny przebieg do wymiany, jeśli ktoś tylko pali gumy w mieście, to taki sam komputer
w jego aucie poprosi go o wymianę znacznie, nieporównywalnie wcześniej.
I to cała prawda o przebiegu do wymiany.
Tym którzy jeżdżą spokojnie przypominam, że co 10 tys km wymieniało się stare oleje mineralne,
nieporównywalne jakościowo z dzisiejszymi syntetykami. Dziś macie w autach komputery,
które wskazują wam optymalny czas wymiany, więc jeśli lejecie olej lepszy niż zaleca
producent (np. tylko prawdziwe syntetyki), to szybsza wymiana jest tylko stratą pieniędzy,
bo w niczym nie pomoże. A jeśli lejecie gorsze i wymieniacie częściej, to również wasza strata
- prędzej czy później...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
To jak szybko olej robi się czarny zależy od czystości silnika, ilości nagaru ;)

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 22:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
niekoniecznie, diesel produkuje dużo sadzy, którą olej przechwytuje (zmienia tym samy kolor)

Zmień 10x olej po 500km i za każdym razem będzie tak szybko robił się czarny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 22:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
podol napisał(a):

Trochę nieścisłości w tym artykule - w nowoczesnych dieslach zalecenia serwisowe
to co najmniej 30 tys a nie 15 tys, a bywa że sporo więcej.
Oczywiście to maksimum ale znam takich którym komputer tak wskazuje wymianę.
O promowaniu "opału" nawet nie wspomnę bo to jakaś żałosna komedia.
Znam kilku którzy tankowali opał do aut z CR, :mur:
do wymiany pompy i wtrysków wiele sobie nie pojeździli...
I przeszło im z opałem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 23:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
AntekE36 napisał(a):
To jak szybko olej robi się czarny zależy od czystości silnika, ilości nagaru ;)


I jeszcze od stanu technicznego silnika.
Jeździłem takimi w których po kilku tysiącach km olej był tylko lekko zabrudzony.
Jeśli ktoś zawsze leje prawdziwy syntetyk i ma dobry silnik, olej nie nabierze czarnego
koloru zbyt szybko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 23:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
Mariusz325 napisał(a):
I jeszcze od stanu technicznego silnika.
Jeździłem takimi w których po kilku tysiącach km olej był tylko lekko zabrudzony.
Jeśli ktoś zawsze leje prawdziwy syntetyk i ma dobry silnik, olej nie nabierze czarnego
koloru zbyt szybko.


oczywiście rozmawiamy teraz o dieslu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 09:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Moje BMW: e36
na ogół 15-20 tys to optymalny czas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 09:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Nie ma silnikow, ktore sie nie psuja...

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 12:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Mi to najlepiej zobrazował ten artykuł.
http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=50

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 12:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Norbert napisał(a):
Mi to najlepiej zobrazował ten artykuł.
http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=50

Krotko i na temat :ok:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 16:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
jceel napisał(a):
Mariusz325 napisał(a):
I jeszcze od stanu technicznego silnika.
Jeździłem takimi w których po kilku tysiącach km olej był tylko lekko zabrudzony.
Jeśli ktoś zawsze leje prawdziwy syntetyk i ma dobry silnik, olej nie nabierze czarnego
koloru zbyt szybko.


oczywiście rozmawiamy teraz o dieslu?

Jak najbardziej.
Ostatni diesel którym jeździłem Vectra cdti150, sprawdzałem olej przed sprzedażą,
prawie 5 tys od wymiany i był brudnożółtawy, do czarnego jeszcze dużo brakowało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 16:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Norbert napisał(a):
Mi to najlepiej zobrazował ten artykuł.
http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=50

Bardzo dobry artykuł! :ok:
Każdy właściciel diesla powinien wykuć go na pamięć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 18:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
piszecie ze w nowych samochodach po 30tys km,dobrze BO TERAZ SAMOCHOD JAK SIE ZAJEDZIE TO MA SIE ISC I KUPIC NOWY,PROSTO Z FABRYKI,A NIE TAK ZEBY SOBIE JEZDZIC JAK NAJDLUZEJ.OT CALA FILOZOFIA RZADKICH ZMIAN OLEJOW PRZEZ SERWIS.!ja leje motul,place drogo(z filtrem 270zl) i wymieniam co 10-12tys i tak bede robil dalej,nawet jak kupie nowsze auto.jak kogos niestac na utrzymanie BMW to proponuje zakup Lanosa-podobno tani w utrzymaniu i tez jezdzi.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 19:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
dareks55 napisał(a):
piszecie ze w nowych samochodach po 30tys km,dobrze BO TERAZ SAMOCHOD JAK SIE ZAJEDZIE TO MA SIE ISC I KUPIC NOWY,PROSTO Z FABRYKI,A NIE TAK ZEBY SOBIE JEZDZIC JAK NAJDLUZEJ.OT CALA FILOZOFIA RZADKICH ZMIAN OLEJOW PRZEZ SERWIS.!ja leje motul,place drogo(z filtrem 270zl) i wymieniam co 10-12tys i tak bede robil dalej,nawet jak kupie nowsze auto.jak kogos niestac na utrzymanie BMW to proponuje zakup Lanosa-podobno tani w utrzymaniu i tez jezdzi.


chcesz zarżąć swój silnik? powinno się wymieniać co 5 tys. km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL