Ostatnio oddałem wtryskiwacze do czyszczenia i testowania, okazało się, że jeden leje za dużo więc przeprowadzili również ich naprawę, wymiany uszczelnien itd. (bosch service).
Po zmontowaniu całości auto zachowuje się inaczej. Wkręca się dopiero od ~2200 obr. wcześniej było to już przy obrotach ~1850. Po zgłoszeniu zmiany, ponowne testy i ponowne kodowanie wtryskiwaczy nie przyniosły poprawy. Warsztat twierdzi, że układ został doprowadzony do stanu seryjnego i sugerują wcześniejsze ingerencje w pracę wtryskiwaczy, a zmianę tłumaczą jako powrót do wartości seryjnych.
Nie jestem pewien czy ogólnie moc maksymalna zmniejszyła się, lecz jeśli tak to bardzo nieznacznie. Spalanie ciężko ocenić, ale jeżeli spadło to niewiele.
Przede wszystkim pytanie do użytkowników tych samych silników (seryjnych), w którym momencie (obroty) czuć znaczny przypływ mocy?
Do tego dopuszczam myśl, że auto miało wcześniej modyfikowany układ wtrysku paliwa, lecz nie ma po tym fizycznych śladów, bądź ewentualność, że rozszczelniony wtryskiwacz podlewał dawkę która tylko zwiększała moc na niższych obrotach.
Prosiłbym o pomoc w tej kwestii, ponieważ nie znam się tak dobrze na tych sprawach. Przyznam, że wolałem silnik gdy wkręcał się wcześniej, już od 1800 obr/min.
Jestem w stanie wrzucić odczyty zadanych parametrów z INPY, jeśli któreś dane miałyby rozjaśnić sytuacje. Mogę również dorzucić wyniki testów wtryskiwaczy w serwisie.
Pozdrawiam
_________________
 ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci
|