BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 17:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 3 września 2011, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Moje BMW: E39 525 TDS
Witam. W moim BMW 525 TDS zdarzyła sie awaria. Przypuszczam, że to koło dwumasowe :(

1. Czasami na postoju słychać tuczenie. Po wciśnięciu sprzęgła ustaje ono.
2. Gdy długo jeżdżę po mieście albo długo wyjeżdżam z parkingu bo ktoś mi zastawi i muszę cofać "do przodu do tyłu do przodu" to w czasie jazdy auto mi szarpie, im mniejsze obroty tym mniej, na wysokich szarpie BARDZO.

Ile kosztowała by mnie wymiana dwumasowego koła zamachowego razem z robocizną itd? I czy nie można tego jakoś taniej załatwić?

Pozdrawiam i liczę na pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 3 września 2011, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
można to taniej załatwić wywalić dwumas wstawiając koło jedno masowe np od m20 lub od m50b20 (jak dobrze pamiętam z auta bez klimy) kwestia czy będzie pasować bo z m20 pasuje do m30 ;) najprędzej z m50b20 Ci podejdzie bez większych problemów mnie taka operacja kosztowała 500zł z nową tarczą i toczeniem koła ;)
w innym razie nowy dwumas to koszt 1200zł w górę + robocizna

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 3 września 2011, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Moje BMW: E39 525 TDS
Aha, a ile kosztowała by mnie wymiana koła dwumasowego razem ze sprzęgłem i robocizną tak około?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 3 września 2011, 14:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
kaczor e30 2,5, kolega pyta o tds nie o benzyniaka.

Mozesz kupic dwumas np luk w cenie 1400 i sprzeglo chyba 500-700 (nie pamietam). Dobre sprzegla robi sachs i luk.

Druga opcja to wymiana zestawu na jednomas. Komplet ze sprzeglem kosztuje 1400. Znalazlem rozne opinie o tym. Jeden user byl bardzo zadowolony, Pisal, ze przy gaszeniu silnika czuc wyrazniejsze szarpniecie, reszta jak na sprawnym dwumasie. Inny zas, ktory zalozyl jednomas musial szybko go wyjmowac, bo wibracje byly nie do zniesienia. Szegoly na bmw-diesel.pl. Jak sprzeglo masz dobre, to ja bym kladl dwumase. Jak chcesz tanio, to szukaj uzywki, najlepiej od kogos z forum.

Jak do wymiany caly komplet, to bym rozwazal jednomas, ale pamietaj, ze nie bedzie lepiej, moze byc co najwyzej gorzej. Argument o wytrzymalosci jest IMO pomijalny, bo zapewne nie zamierzasz tym autem smigac 10 lat.

Cena robocizny to 300-400 zl, ale w wiekszych miastach moze byc drozej. Nie jest to duza filozofia, ale warto zrobic u kogos z doswiadczeniem. Przy okazji warto skasowac luz na lewarku zmiany biegow. Przed sciagnieciem skrzyni kup taki plastikowy grzybek, bo lubi on pekac. Wszystko jest opisane na dieslu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 4 września 2011, 07:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
ded napisał(a):
kaczor e30 2,5, kolega pyta o tds nie o benzyniaka.

wiem że o diesla chodzi ;) wiele części idzie pod pasować i na 89% jednomas od m50 podejdzie do m51 :hyhy:
ded napisał(a):
Inny zas, ktory zalozyl jednomas musial szybko go wyjmowac, bo wibracje byly nie do zniesienia.

jeśli zakładał jednomas a sprzęgło zostawił od dwumasu to co w tym dziwnego że telepało ? musiało walić i to zdrowo przecież tarcza od dwumasu nie ma sprężynek.....
ded napisał(a):
Jak do wymiany caly komplet, to bym rozwazal jednomas, ale pamietaj, ze nie bedzie lepiej, moze byc co najwyzej gorzej

niby dlaczego ma być gorzej ? :mur: skąd Ty bierzesz takie informacje?? :rotfl: ja po wywaleniu dwumasu widze same plusy. auto się lepiej zbiera, szybciej wkręca na obroty.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 4 września 2011, 08:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Cytuj:
jeśli zakładał jednomas a sprzęgło zostawił od dwumasu to co w tym dziwnego że telepało ? musiało walić i to zdrowo przecież tarcza od dwumasu nie ma sprężynek.....


Byloby to conajmniej dziwne, gdyz jednomas kupuje sie razem z kompletnym dedykowanym sprzeglem.

Cytuj:
niby dlaczego ma być gorzej ? skąd Ty bierzesz takie informacje??


Z obydwu podanych wyzej przykladow. W jedym jednomas sie nie sprawdzil, w drugim bylo gorzej przy gaszeniu silnika. Zauwaz, ze przed wymiana jeden z userow pisal, ze na wolnych obrotach autem tak telepalo, ze wstyd bylo kogos wiezc. Wez poprawke na to, ze juz znaczna poprawa (do idealu moglo byc daleko) byla sukcesem dla wlasciciela.

Cytuj:
auto się lepiej zbiera, szybciej wkręca na obroty.

To co wypisales to zalety zamontowania lzejszego kola zamachowego- nie koniecznie jednomasu. Tym tokiem myslenia idac trudniej jest utrzymac predkosc max. Zastosowanie dwumasu przez producenta jest uklonem w strone lepszego zniwelowania wibracji. O ile w benzynie r6 nie ma to takiego duzego znaczenia, to tds z zepsutym dwumasem potrafi niezle telepac. Jednomas nie zniweluje tego tak dobrze jak dwumas. Jesli ktos uzywa auta do sportu (tyle ze mowa o TDS), to faktycznie sa same plusy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 4 września 2011, 08:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
ded napisał(a):
To co wypisales to zalety zamontowania lzejszego kola zamachowego- nie koniecznie jednomasu.

tu się nie zgodzę który jednomas (nawet nie toczony) będzie ważył tyle co dwumas? każdy jednomas będzie lżejszy od dwumasu.
ded napisał(a):
Tym tokiem myslenia idac trudniej jest utrzymac predkosc max.

kto na co dzień jeździ z prędkością maxymalną ? raczej nikt ;)
ded napisał(a):
Jednomas nie zniweluje tego tak dobrze jak dwumas

może i nie inna kwestia tak jak wspomniałeś to TDS nie benzyna .
ja osobiście innego koła niż jednomas nie założyłbym ;)

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dwumasowe koło zamachowe ???
PostNapisane: 4 września 2011, 09:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Cytuj:
kto na co dzień jeździ z prędkością maxymalną ? raczej nikt

Z drugiej strony fabryka do tego silnika przewidziala dwumas. Pewnie dlatego zeby technologicznie nie zostac w tyle, ale takze dlatego zeby silnik pracowal jedwabiscie :hyhy: (i po to, zeby mialo sie co psuc). Mam porownanie miedzy tds i m52, do diesla zakladalbym dwumas. W moim m52b28 sprzeglo zacznie sie slizgac gdzies za rok, myslalem o wymianie na jednomas, choc moj dwumas ma sie dobrze. Biorac pod uwage, ze ewentualne zwiekszenie mocy, to moze byc tylko zmiana kolektora, uwazam ze dwumas powinien zostac. Z tego co pamietam do wymiany jest takze rozrusznik i wysprzeglik, wiec nie wiem czy gra warta swieczki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL