BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 11:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy - nowe wieści str 2
PostNapisane: 8 września 2011, 17:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Witam
do tej pory jeździłem spokojnie :zdziwko: postanowiłem pocisnąć moją bunie i co ? stoperem wyszło 13s do setki :przestraszony: hmmm pojechałem na kompa wywaliło czujnik wałka, po wymianie owego czujnika stoperem wyszło około 11s. Trochę poczytałem i znalazłem temat o czyszczeniu przepływomierza, kupiłem płyn wyczyściłem przepływke i urwało kolejne 1s. Co można dalej pokombinować aby zbliżyć się do wartości katalogowych bo 10s do setki w 2.8 to trochę żal :dobani: od 80 do 120 na IV biegu również 10s. Wymiana filtrów olejów i świec nic nie daje sprawdzałem też przepływke poprzez odłączanie jej podczas pracy silnika, kiedy nie dodaje gazu i odłączam nic się nie dzieje podczas połączania troszkę traci obrotów i po chwili wraca do normalnych wartości, natomiast jak odłączę przepływomierz podczas dodawania gazu to momentalnie silnik gaśnie czy to normalne zachowanie ?? przypominam iż na kompie nie wywala już żadnych błędów. Aha zaczęły grać szklanki ma to jakiś poważniejszy wpływ na pracę silnika czy można odłożyć ich wymianę na późniejszy termin ?? doszukałem się też tematów o zapchanych katach ale w e39 ponoć są jakieś inne metalowe czy coś które się nie zapychają prawda to ??

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2011, 10:56 przez Kostek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 8 września 2011, 20:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja bym zaczal od wymiany przeplywomierza na nowego siemensa. Jedz na stacje diagnostyczna, powiedza Ci czy katy zyja na podstaiwe skladu spalin. Masz w aucie gaz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 8 września 2011, 20:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Jakiej firmy kupiłeś czujnik wałka rozrządu?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 8 września 2011, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 165
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0
Kostek, Ja bym zaczął od diagnozowania stanu silnika i sprawdziłbym ciśnienie sprężania w cylindrach, jeśli jest spora strata ciśnienia to silnik nie generuje już takiej mocy i momentu jak nowy i osiągi sporo spadają.

Czy szklanki mają wpływ? Być może (wyjdzie przy pomiarze ciśnienia sprężania), bo jeśli zawory się nie do końca otwierają/zamykają no to będzie strata ciśnienia, to czy strata ciśnienia sprężania jest spowodowana zużyciem gładzi cylindrowej czy niedomykanymi zaworami można sprawdzić robiąc próbę olejową.


Pomiar ciśnienia w warsztacie nie jest drogim zabiegiem, a może nam sporo powiedzieć o kondycji silnika.

Jeśli ciśnienia będą ok, to przyczyna leży w sterowaniu silnikiem i zasilaniu w paliwo, wtedy przepływka do podmianki lub wymiany jeśli nikt z twoich znajomych nie ma sprawnego silnika M62 w swoim aucie i nie pożyczy Ci przepływki na dokonanie pomiaru przyspieszenia.

Co do szklanek to ja bym nie odwlekał ich wymiany zbyt długo, parę dni czy tydzień dwa nie zrobią spustoszenia ale parę miesięcy może zaszkodzić silnikowi/zaworom itp itd.

Można też pokusić się o sprawdzenie odmy, ona tez ma trochę wpływu na dynamikę silnika, zwłaszcza niskie obroty.

P.S. Jeśli kupiłeś zamiennik czujnika wałka rozrządu to kup oryginał, dużo było na różnych forach, że po wymianie na zamiennik objawy ustąpiły tylko połowicznie i dopiero wymiana na oryginał (nawet używany ale sprawny) dała właściwy efekt.

_________________
Moja 540iA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 03:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: E 39 3.0i
P.S. Jeśli kupiłeś zamiennik czujnika wałka rozrządu to kup oryginał, dużo było na różnych forach, że po wymianie na zamiennik objawy ustąpiły tylko połowicznie i dopiero wymiana na oryginał (nawet używany ale sprawny) dała właściwy efekt.[/quote]
Tez się zgadzam z Kamillo :ok:

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/c46 ... 7d7e1.html Po co jeździc na ręcznym jeśli można wstawiac w piz......;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 07:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
ded napisał(a):
Masz w aucie gaz?

Mam gaz, ale czy gaz czy bp auto idzie tak samo nie ma różnic praktycznie.
davids3 napisał(a):
Jakiej firmy kupiłeś czujnik wałka rozrządu?

Simensa vdo od człowieka z forum na stronce http://www.silesiaparts.pl/

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 07:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kostek napisał(a):
Mam gaz, ale czy gaz czy bp auto idzie tak samo nie ma różnic praktycznie.


Ale gaz mógł Ci rozkalibrować DME. Na mój gust to może być przyczyna. Moje 528i schodziło poniżej 7s, 10s to jakiś totalny kibel.

Włącz PB, zresetuj korekty w DME, pojeździj tylko na Pb żeby DME się zaadaptowało, porób pomiary na Pb.

Masz manual czy automat?

mhelenm napisał(a):
Jeśli kupiłeś zamiennik czujnika wałka rozrządu to kup oryginał

Potwierdzam. U mnie tani zamiennik powodował wywalanie błędu przy ok 6000 obr. Oryginał działa jak trzeba.

Całą elektronikę, powinno się zakładać oryginalną lub firmy robiącej dla BMW - np właśnie VDO Siemens w przypadku przeplywki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 09:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Kyokushin napisał(a):
Masz manual czy automat?

manual
Kyokushin napisał(a):
Całą elektronikę, powinno się zakładać oryginalną lub firmy robiącej dla BMW

Czujnik wałka założony oryginalny

Byłem jeszcze na stacji diagnostycznej i powiedzieli że jest ok jeżeli o kata chodzi
dostałem też paragon/wydruk z wartościami:
Temp. ol. : 53°C
CO : 0.10 % obj
COcor : --- % obj
CO² : 15.2 % obj
HC : 35 ppm obj
O² : 0.49 % obj
ƛ : 1.018

Kolejny krok to ciśnienie na cylindrach wraz z próbą olejową no i ten komputer żeby na bp polatać

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 09:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kostek napisał(a):
no i ten komputer żeby na bp polatać


To po pierwsze, bo nic nie kosztuje a najbardziej prawdopodobne jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 11:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
No i boom zrobiłem sobie właśnie kontrole ciśnienia no i hmmm sami zobaczcie
1 10.5
2 10.1
3 10.9
4 10
5 8.2
6 11.1
Niestety :wstyd: nie miałem przy sobie oleju więc próby olejowej nie zrobiłem :niepewny:

I tu pytanko czy m52b28 na pojedynczym wanosie z 96' ma jakąś regulacje zaworów czy hydraulika jest ??

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 12:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sprobuj sposobu z napelnieniem cylindra nafta. Jesli ktos jezdzil na lichym oleju, to mogly zapiec sie pierscienie. Nafta rozpusci nagar i moze uwolnic pierscien. Pamietaj zeby potem wymienic olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Nie słyszałem sposobu z tą naftą, ile jej się tam leje i co po wlaniu zrobić ?? czekać, zakręci rozrusznikiem czy co ?? :]

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 13:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
kupujesz kolego flache nafty, wykrecesz swiece, rozlewasz do kazdego cylindra i zostawiasz na noc na przyklad
pozniej od razu olej do wymiany, tak wiec ja bym poczekal do tego czasu z ta robota

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 14:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Olej planowałem wymieniać w przyszłym tygodniu wiec akurat się złożyło ;] a te nafte to jakoś mam odessać z cylindrów przed odpaleniem ? bo jak by te noc postał to potem muszę zrobić 2-3km gdzie zmieniam olej

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 15:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
u mnie nie bylo czego odsysac, bo wszystko splynelo przez noc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 165
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0
Z pomiarów ciśnień wynika, że ewidentnie 5 cylinder kuleje.
Robiłeś próbę olejową?
Wlewasz troszeczkę oleju do cylindra (tak żeby tłok był zanurzony w oleju dosłownie 1mm) i wykonujesz pomiar ciśnienia.
Być może akurat na 5tym cylindrze Ci ta szklanka tłucze i nie domyka zaworu i przez to jest spadek ciśnienia, chociaż spadek o 2bary to sporo i nie wiem czy luźna szklanka może taki spadek spowodować ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Jeśli po próbie olejowej ciśnienie w cylindrze wzrośnie do takiego jak w pozostałych no to na bank coś z zaworami.

Z tym, że fabryczne 528i schodzi poniżej 7sek do setki to trochę nie wierzę, bo 540iA ma 6.5sek ledwo, a w manualnej skrzyni 6.2sek.

_________________
Moja 540iA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 16:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z tego co pamietam to dane katalogowe mowia o 7.5 sek do 100.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 16:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KamillO napisał(a):
Z tym, że fabryczne 528i schodzi poniżej 7sek do setki to trochę nie wierzę


Akurat mnie to nie martwi wcale :D Ja to mam na filmie. Podobnych filmików jest masa, a zdrowemu 540i to bliżej 6s, nawet na kartce ma 6.2s man, ale power 4.4 jest dopiero od 100 a nie do 100, ale nie o tym temat. Tu odsyłam do Franka i jego filmografii.
Katalogowo 528i ma 7.5, ale żeby mieć te 7.5 to trzeba chyba mieć jakiś zapłon opóźniony albo auto opóźnione, przynajmniej takie mam spostrzeżenia po jeździe moją poprzednią 528i, zejście do 7s nie stanowiło większego problemu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 19:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
KamillO napisał(a):
Jeśli po próbie olejowej ciśnienie w cylindrze wzrośnie do takiego jak w pozostałych no to na bank coś z zaworami.


tak na logike to raczej odwrotnie - jesli z olejem cisnienie wzrosnie to sprawa pierscieni, a jesli olej nic nie zmieni to sprawa zaworow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 9 września 2011, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 165
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0
asc, masz rację ;)
Myślałem dobrze, a napisałem na odwrót :P
Dobrze, że zauważyłeś.

_________________
Moja 540iA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL