BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 16:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Tomek napisał(a):
a nie że się potem okazuje że odlatują jakieś części z kolektorów :zdegustowany:


Czasem odlatują części, czasem kolektory wybuchają :hyhy:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 16:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
bierute napisał(a):
bardzo fajny pomysł z tym dieselkiem z trzema turbinami... sprawdzona świetna konstrukcja silnika, dzieki trzem turbinom wysoka moc w całym zakresie, moment pozwalajacy lekko muskać gaz bez potzeby krecenia na wysokie obroty... no i przede wszystkim oszczędność... to był podstawowy powód zaniechania przez bmw produkcji duzych osmiocylindrowych diesli... jak jeszcze dodac pożądne hamulce i dobre zawieszenie sukces sprzedażowy murowany... sam się zasadze na takie autko za jakies 5 lat...


Za 5 lat takie uzywka moze byc mocno zmeczona :/
W sumie jest to jakkas koncepcja z tym 6r i triturbo moze koszty eksploatacji beda takie jak np pry 740d albo i mniejsze... :niepewny:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 16:59 
mani210 napisał(a):
koszty eksploatacji beda takie jak np pry 740d albo i mniejsze... :niepewny:


O które 740d Ci chodzi?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 17:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Chodzi mi o jednostki V8 bi turbo ogolnie tylko nie wiem jakie one mialy oznaczenia.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 17:23 
Aha. To faktycznie są skomplikowane konstrukcje, drogie i nie łatwe w naprawach.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 08:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
styks napisał(a):
Jesli chodzi o klapki w kolektorze ssacym to co to ma wspolnego z turbina?


Jest jeszcze wydechowy ktory sie rozpada.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 10:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Tomek napisał(a):
styks napisał(a):
Jesli chodzi o klapki w kolektorze ssacym to co to ma wspolnego z turbina?


Jest jeszcze wydechowy ktory sie rozpada.


Czytam i nie mogę..... Moc, dynamika, elastyczność, przyśpieszenie , moment obrotowy , estetyka , dźwięk.

Jeśli ktoś zbuduje sportowe auto zachowując wymienione powyżej cechy na odpowiednim poziomie, bez znaczenia dla mnie będzie czy silnik zasilany będzie :
dieslem ,metanolem ,etanolem ,gliceryną czy samym hydrogenem.

Wiem jedno w moim odczuciu silnik diesla o którym mowa to zaawansowana technologia.
Niemal 900Nm ,500ps i dx to prawdziwy rozpierdziel.
Wziąć trzeba jeszcze jedno pod uwagę 3 turbiny twin scrol i nowoczesny "elektryczny" valvetronik w dieslu zapewni niesamowity przebieg tego momentu obrotowego.
Przypuszczam że wysoka moc i moment w trym przypadku będą bardzo szybko uzyskiwane.
Diesel bez laga startujący z niskich obrotów ciągnący do odcinki na poziomie 6000 obr bez ubytku momentu obrotowego i mocy. Kiler

Nie boję się powiedzieć że ta opcja będzie cieszyła się ogromnym powodzeniem i zainteresowaniem.
Może nie w sporcie wyczynowym ale na pewno wśród miłośników przeciążeń za kierownicą.


Tak narzekacie na te diesle .... bo są awaryjne , psują się i dużo kosztują.
Nie wszystkie!! i nie zawsze tak jest.
Bywają kłopotliwe ...a w oczach mechanika nie mającego pojęcia o dieslach, mała usterka narasta do poziomu dziurawego tłoka.
Bo jak ktoś nie ogarnia to powie " pierdo..ony diesel" te to się psują.

Moja przygoda z dieslem zaczęła się bardzo dawno temu . Nie marzono o bezpośrednim wtrysku i tak zaawansowanym i precyzyjnym dawkowaniu paliwa i powietrza. Przerabiałem i katowałem silniki 1,6 z komorą wstępną spalania. Silniki były gołe, bez tego co w późniejszych czasach wymusiła ekologia.
Gołe, trwałe,niemal niezniszczalne.Wiedziałem że technologia się rozwinie nie wiedziałem że wraz z nią obostrzenia ekologiczne.
Nie było układu EGR , KATALIZATORÓW, KLAP ZAWIROWAŃ, FILTRÓW DPF i wielu innych wynalazków kłopotliwych wpływających na awaryjność i zmniejszających wydajność.
To nie sam w sobie współczesny diesel jest awaryjny, to często ten właśnie osprzęt i przede wszystkim niewiedza "mechaników psujów" i użytkowników buraków.
Idea działania diesla jako silnika cieplnego i ciągłe zwiększanie jego sprawności energetycznej jest czymś niesamowitym .
Przykro mi ale kiedyś zagorzali miłośnicy silników benzynowych będą musieli przyznać że era benzyny się skończyła. Króluje i będzie królował diesel jako jednostka nowoczesna ekologiczna ,niebywale dynamiczna i oszczędna. AMEN.
Czy silniki współczesne i przyszłości będą się psuć ? Z PEWNOŚCIĄ TAK . I bez znaczenia będzie czy to będzie mocno doładowany diesel czy mocno doładowana benzyna. Wolnossące wielkie dinozaury niemal wyginęły.

A mądry właściciel współczesnego diesla w zależności od posiadanej jednostki wie co trzeba zrobić aby wykluczyć pewne znane wady. Wady które mają wszystkie silniki na całym świecie tak i benzynowe jak i diesle.

Pozdrawiam Krzysiek

A teksty w stylu "Diesle są dla pedałów czy geji ,jak również dla rolnika czy też na pole " Świadczą o prostactwie ,braku wiedzy ,bezmyślności ,infantylności i zacofaniu . Mogą wskazywać na wiejskie, lub drobnomieszczańskie proste pochodzenie . Tak elokwentna i broniąca się merytorycznie pod każdym względem wypowiedź powinna być nagradzana banem. Na zawsze ;) :hyhy: :cwaniak:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 10:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
nic dodać, nic ująć :padam:
Diesel power :twisted: :twisted: :twisted:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 11:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
Jak zwykle rzeczowa wypowiedź Roger-Nysa, . ;)

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Roger-Nysa, :ok:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 15:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Roger-Nysa napisał(a):
na pewno wśród miłośników przeciążeń za kierownicą.

Przeciążeń wzdłużnych, bo poprzecznych - niekoniecznie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 18:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
maaaad napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
na pewno wśród miłośników przeciążeń za kierownicą.

Przeciążeń wzdłużnych, bo poprzecznych - niekoniecznie.


Niekoniecznie masz rację!!!!

Gdyby Twoja wypowiedź była bardziej rozwinięta ,moglibyśmy polemizować. W tych okolicznościach zakładam że miałeś na myśli działającą trakcję ( DSC)
Więc zapewniam że po wyłączeni trakcji w aucie o którym mowa latanie bokiem i przeciążenia poprzeczne to Pikuś.

Pan Pikuś
Gdzie Twoja wyobraźnia ?

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 19:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Roger-Nysa, takie byly moje mysli, ale nie potrafilem tego przeistoczyc w slowa w tak ladny sposob :ok:

doladowane, napchane elektronika malutkie benzyniaki nie beda nic mniej awaryjne- taki urok malej pojemnosci i duzej mocy.

a ten silnik to bedzie morderca.

zauwazmy, ze wszystkie glosy na nie pochodzily od osob ktorych benzynowe silniki nie maja czego szukac przy X35d ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 19:50 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Roger-Nysa, diesle BMW są średnio ok. 20 kg cięższe niż odpowiadające im pojemnością (i przewyższające mocą) silniki benzynowe. Ciężki przód = podsterowność, rycie przodem, ociężałość w reakcji na ruchy kierownicą. Nie chodzi mi o latanie bokiem, tylko o zwykłą, szybką jazdę po krętych, równych drogach. Niby tylko 20 kg, ale w maksymalnie niekorzystnym miejscu - na przedniej osi ;-)

I nie jestem na NIE - jestem jak najbardziej na tak :-D To co powyżej wyraziłem to jedynie moje obawy - jeśli konstruktorzy BMW poradzą sobie z tym problemem - będzie git, chociaż osobiście uwielbiam wysokoobrotowe silniki benzynowe n/a.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 19:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Zawsze mi się wydawało, że dizle są tak napchane elektroniką, aby móc nadążyć za galopującymi normami eko, a nie jest to łatwe, skoro z definicji chodzą na ubogiej mieszance. Nie równałbym więc stopnia skomplikowania nowoczesnych dizli nawet z 200konnymi benzynkami, które jeszcze wczoraj miały 65KM. Jeżeli mówimy o wszystkim, to o tym też trzeba było: związki azotu w spalinach diesla są rakotwórcze i nie jest to fanaberia.

No a dwa: moment obrotowy oczywiście stanowi o sportowości auta w relacji: im mniejszy, tym sportowiej :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 20:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
Roger-Nysa, diesle BMW są średnio ok. 20 kg cięższe niż odpowiadające im pojemnością (i przewyższające mocą) silniki benzynowe.


Dokladnie tak, aby latwiej zobrazowac jak duza jest to roznica, wystarczy spojrzec na to inaczej 4-cylindrowy diesel wazy tyle ile 6-cylindrowa benzyna, tak samo jak 6-cylindrowy diesel ma wage zblizona do 8-cylindrowej benzyny.

maaaad napisał(a):
I nie jestem na NIE - jestem jak najbardziej na tak :-D To co powyżej wyraziłem to jedynie moje obawy - jeśli konstruktorzy BMW poradzą sobie z tym problemem - będzie git, chociaż osobiście uwielbiam wysokoobrotowe silniki benzynowe n/a.


Zobaczymy jak to bedzie zachowywalo sie w praktyce, widze conajmniej 3 slabe punkty tego rozwiazania - skomplikowany system doladowania; skomplikowany, elektryczny system sterowania silnikiem; duzy moment, z ktorym moze nie poradzic sobie skrzynia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 20:21 
maaaad napisał(a):
Roger-Nysa, diesle BMW są średnio ok. 20 kg cięższe niż odpowiadające im pojemnością (i przewyższające mocą) silniki benzynowe. Ciężki przód = podsterowność, rycie przodem, ociężałość w reakcji na ruchy kierownicą. Nie chodzi mi o latanie bokiem, tylko o zwykłą, szybką jazdę po krętych, równych drogach. Niby tylko 20 kg, ale w maksymalnie niekorzystnym miejscu - na przedniej osi ;-)

I nie jestem na NIE - jestem jak najbardziej na tak :-D To co powyżej wyraziłem to jedynie moje obawy - jeśli konstruktorzy BMW poradzą sobie z tym problemem - będzie git, chociaż osobiście uwielbiam wysokoobrotowe silniki benzynowe n/a.


Nie do końca masz rację... BMW modyfikuje przednie zawieszenie aut z silnikiem diesla do tego stopnia, iż prowadzą się one prawie jak wersje benzynowe. Oczywiście można tu polemizować jako, że "prawie" robi różnicę, ale mimo wszystko nie jest aż tak tragicznie.

Najlepszym dowodem na to i zarazem porównaniem auta napędzanego silnikiem diesla z autem benzynowym jest ten oto odcinek Top Gear:




Cóż jak widać jest moc, są i osiągi, ale jednak dokładnie tak jak ujął to Clarkson - "diesel nie posiada tej elektryzującej reakcji jaką oferuje silnik benzynowy", jest po prostu bardziej ospały i niezależnie ile by miał mocy i momentu nie pasuje swoim charakterem do aut sportowych. Więc jeśli ktoś twierdzi, że rodzaj napędu nie ma znaczenia to niech najpierw wyobrazi sobie Ferrari, albo 911 z dieslem :)

pan_prezes_skora napisał(a):
doladowane, napchane elektronika malutkie benzyniaki nie beda nic mniej awaryjne


W nowoczesnych dieslach ciśnienie w układzie Common raila dochodzi do 1800 barów. Wyobraź sobie jakie to obciążenie dla wszystkich elementów układu wtryskowego. Pomyśl ile razy większe niż w silniku benzynowym i skonfrontuj to z tym co napisałeś...


Ostatnio edytowano 13 września 2011, 20:36 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 20:30 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov napisał(a):
prowadzą się one prawie jak wersje benzynowe

Ach, to słowo klucz... :D Ale weź pod uwagę, że tu są 2 sedany, dupowozy, a nie auta ze sportowym sznytem (chyba że sportowe na tle konkurencji).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 20:37 
maaaad, dlatego też zgadzam się, że diesel to nie silnik nadający się do stricte sportowych pojazdów.

Ps: W sumie to i tak cała rzecz rozbija się o indywidualne preferencję. Większość kierowców i tak interesuje tylko to co stanie się w danym aucie, gdy na pedale gazu położy się cegłę... Im dźwięk, prowadzenie, czy reakcja nie robi żadnej różnicy. Są na tym forum nawet tacy którzy twierdzą, że dla nich układ kierowniczy w starym e36, a Porsche 911 to jedno i to samo :D Tak czy inaczej ja jestem zboczony na tyle, że oprócz tego co dzieje się po zrównaniu gazu z podłogą, interesuje mnie jeszcze co się stanie gdy tym gazem zacznę manipulować na różne sposoby i na dodatek jak to będzie brzmiało. I możecie mi wierzyć na słowo - nie cierpię ospałości pod maską, gdy moja prawa stopa zdaję się być nadpobudliwa :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 21:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Wymiękam .. mówimy o sportowym samochodzie więc nie wyobrażam sobie aby przed wypuszczeniem tego cacka, BMW nie dopracowało trakcji.
Ponadto przytaczacie porównania 535d a my rozmawiamy o silniku o wiele bardziej złożonym.
O aucie które z założenia ma być bardzo agresywne. SPORT
3 nowoczesne turbiny twin scrol i valwetronik wielki niuton i napęd na cztery koła. Mi wystarczy wyobraźnia.
Gadanie że skrzynia nie wytrzyma to jak gadanie wróżki. Silnik skomplikowany owszem taki ma być.
Opcja i tak dla bardzo bogatych ludzi nie moje zmartwienie , oby serwisy BMW ogarniały. ( w co szczerze wątpię)
Dynamika i kop .... jak myślicie po co 3 turbiny i napęd na 4 koła?

Benzynka w M5 będzie miała silnik V8 twin-turbo o mocy około 550 KM. Kto powiedział że ten silnik nie jest skomplikowany i ma prostsze sterowanie? To również dla przeciętnego serwisu BMW kosmos.
Obecnie pod maską M5 pracuje motor V10 o pojemności 5 l i mocy 507 KM ma valwetronik i przypisany do każdego cylindra czujnik spalania stukowego .On na pewno jest prosty w naprawie i diagnostyce.

Panowie możemy sobie pogadać o starych 10 letnich i troszkę młodszych autach nie wypada nam nawet się wypowiadać,
"to jest dobre a to be.." Nie jesteśmy kompetentni.

Czekam z niecierpliwością na więcej danych....

Poczytajcie o Peugeot 908 HDi FAP albo Audi R10 lub R15 DIESEL TO PRZYSZŁOŚĆ :super:


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL