BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Roger-Nysa napisał(a):
Ponadto przytaczacie porównania 535d a my rozmawiamy o silniku o wiele bardziej złożonym.
Które z założenia ma być bardzo agresywne.


Przyklad 535d jest bardzo dobry, M57 w tej wersji silnikowej tez byla podobnie zaawansowanym silnikiem w swoim czasie, poszukaj informacji o tym jak ta wersja silnikowa znosi trudy eksploatacji ;)

Roger-Nysa napisał(a):
3 nowoczesne turbiny twin scrol i valwetronik wielki niuton i napęd na cztery koła.
Gadanie że skrzynia nie wytrzyma to jak gadanie wróżki. Silnik skomplikowany owszem taki ma być.


Wiesz oczywiscie o problemach ze skrzyniami w F10 535i i 550i? Jak sadzisz, jezeli 550i zazyna te skrzynie to jakie sa szanse na to, ze nic takiego nie wydazy sie w polaczeniu z silnikiem o jeszcze wiekszym momencie? W tym wypadku nie trzeba byc wrozka ;)

Roger-Nysa napisał(a):
Dynamika i kop .... jak myślicie po co 3 turbiny i napęd na 4 koła?


Mysle, ze to przekomplikowanie czegos co nie musi byc tak skomplikowane, podobna moc mozna byloby uzyskac z silnika 8-cylindrowego z mniej skomplikowanym systemem doladowania. Potrojnie doladowany 3.0 silnik jest moim zdaniem podyktowany bardzo ekonomia, BMW w tym miejscu oszczedza na rozwoju diesli V8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 21:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Roger-Nysa napisał(a):
Wymiękam .. mówimy o sportowym samochodzie więc nie wyobrażam sobie aby przed wypuszczeniem tego cacka, BMW nie dopracowało trakcji.

Ja nie twierdzę, że trakcja będzie zła. Będzie na pewno bdb, jak na BMW przystało. Ale można oczekiwać, że przy silniku benzynowym, lżejszym, będzie jeszcze lepsza 8-)
Roger-Nysa napisał(a):
Poczytajcie o Peugeot 908 HDi FAP albo Audi R10 lub R15 DIESEL TO PRZYSZŁOŚĆ

Jak tylko BMW spłodzi jakieś auto z centralnie umieszczonym silnikiem, będę z niecierpliwością czekał, aż wpakuje do niego jakiegoś mocnego, nowoczesnego diesla :hyhy:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 21:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Zakov napisał(a):

Jedno małe 'ale': R6 vs V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 22:00 
Byczus napisał(a):
Jedno małe 'ale': R6 vs V8


To może R6 Bi-Turbo vs. V8 :)

Roger-Nysa napisał(a):
O aucie które z założenia ma być bardzo agresywne. SPORT


Niektórzy nawet M5 nie uważają z sportowy samochód. I sam bym się zastanowił czy tak ciężkiej limuzynie można przypisać to miano...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 22:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Vermilion napisał(a):
podobna moc mozna byloby uzyskac z silnika 8-cylindrowego z mniej skomplikowanym systemem doladowania. Potrojnie doladowany 3.0 silnik jest moim zdaniem podyktowany bardzo ekonomia, BMW w tym miejscu oszczedza na rozwoju diesli V8.

Nie wnikam na czym bmw chce oszczędzać ,w tym przypadku nie wykluczone że na masie , ekologia również robi swoje.
Co do 3 turbin to wiadomo ..ful powietrza w pełnym zakresie obrotów , jeśli mamy powietrze możemy dać paliwa.
Ciekaw jestem gdzie początek będzie miało zakładane 900Nm a gdzie koniec.

Nie chcę się sprzeczać ani dyskutować o skrzyniach i trakcji .Nie wypowiadam się na temat czegoś o czym nawet nie można przeczytać.

Przyjmuję suche fakty, motor o którym mowa ma konkurować z silnikiem benzynowym V8 twin-turbo o mocy około 550 KM.

Po tym co udało się znaleźć w sieci twierdzę że oba silniki są bardzo skomplikowane, naprawa jednego czy drugiego przy ewentualnej awarii zapewne nie będzie tania i łatwa. Nie wiem który jest cięższy ani który ma bardziej awaryjną skrzynię.

Uważam że diesle to przyszłość kiedyś deptały po pietach benzynką w przyszłości je prześcigną.
Jeśli już tego nie zrobiły, czas pokaże.
Tyle z mojej strony w temacie bo zaczyna zalatywać flame warem, jak zwykle miłośnicy benzyniaków kontra miłośnicy diesla.
Odpuszczam dziękuję i pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 22:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ciekawe ilu tych milosnikow benzyny by odmowilo jak by ktos im dawal M550dx :rotfl:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 22:29 
Roger-Nysa napisał(a):
Uważam że diesle to przyszłość kiedyś deptały po pietach benzynką w przyszłości je prześcigną.
Jeśli już tego nie zrobiły czas pokaże.


Przecież już 60% aut w Europie to diesle...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 13 września 2011, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
albo ciekawe ilu milosnikow diesli wybraloby F10 M550dx zamiast M5 F10:hyhy:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 01:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Roger-Nysa napisał(a):
Uważam że diesle to przyszłość kiedyś deptały po pietach benzynką w przyszłości je prześcigną.


:rotfl:
ciekawe czym, może zapachem, jak wymyślą rope z dodatkiem ekstraktu fiołkowego.

Coraz bardziej zaczyna na ulicach śmierdzieć, nad czym pracują coraz wieksze stada dizli

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 07:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Roger-Nysa napisał(a):
Przyjmuję suche fakty, motor o którym mowa ma konkurować z silnikiem benzynowym V8 twin-turbo o mocy około 550 KM.



380 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 09:19 
te wasze rozkminy nt. diesla vs. benzyny są chore :mur:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 09:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
te wasze rozkminy nt. diesla vs. benzyny są chore


:ok:
Ja już mam dość diesla na dziś. U sąsiada spycharko-ładowarka chodzi od 6 rano :zdegustowany:
(i tu żadna benzyna nie podskoczy, diesel górą)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Vermilion napisał(a):
BMW w tym miejscu oszczedza na rozwoju diesli V8.

Diesel V8 jest bez sensu samochodach cywilnych. Samochód z silnikiem wysokoprężnym, nawet takie M5d ma być z założenia samochodem ekonomicznym a każdy diesel V8 jest smokiem niewiele oszczędniejszym od odpowiednika benzynwoego. Ja nie mogę się doczekać kiedy takie auto powstanie i myślę, że sprzedasz będzie minimum 50% wyższa niż benzynowych eMek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 10:06 
Tomek napisał(a):
Ja już mam dość diesla na dziś. U sąsiada spycharko-ładowarka chodzi od 6 rano :zdegustowany:
(i tu żadna benzyna nie podskoczy, diesel górą)


ZS 4 life \m/ :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 10:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
bierute napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Kiedy oni się nauczą, że dizel jest do oszczędzania, nie zapierd****! :spi:


...przeciez każde dziecko wie, ze do zapier.alania jest m20b20...


Może znajdź sobie godniejszego przeciwnika, chociażby moje m52b28? Pragnę tylko nadmienić, że w czasach jak projektowali m20, to ten Twój kopciuch o podobnej pojemności nie miał nawet połowy tej mocy i najlepiej się sprawdzał jako agregat prądotwórczy, ew. miejska taryfa. No, ale przynajmniej się nie psuł. :wstyd:

Roger-Nysa napisał(a):
Przykro mi ale kiedyś zagorzali miłośnicy silników benzynowych będą musieli przyznać że era benzyny się skończyła. Króluje i będzie królował diesel jako jednostka nowoczesna ekologiczna ,niebywale dynamiczna i oszczędna. AMEN.


Niestety, ale jest dokładnie na odwrót. Zapoznaj się z emisją "szkodliwości" silników ZS i ZI. Tendencje pokazują, że za kilka lat diesel może mieć duże problemy aby zmieścić się w rygorach norm emisji spalin.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jiGsaw napisał(a):
Niestety, ale jest dokładnie na odwrót. Zapoznaj się z emisją "szkodliwości" silników ZS i ZI. Tendencje pokazują, że za kilka lat diesel może mieć duże problemy aby zmieścić się w rygorach norm emisji spalin.



No niestety ale to już zostało dawno powiedziane i jiGsaw, ma rację. Przyszłość to doładowane silniki benzynowe o małej pojemności z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Koszty rozwoju tych wszystkich ekologicznych "dodatków" rosną, psują się i sprawiają problemy...


Nie ma co płakać, i tak na tym forum takie M550dx się nie pojawi za szybko :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 12:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Rafal525 napisał(a):
Diesel V8 jest bez sensu samochodach cywilnych. Samochód z silnikiem wysokoprężnym, nawet takie M5d ma być z założenia samochodem ekonomicznym a każdy diesel V8 jest smokiem niewiele oszczędniejszym od odpowiednika benzynwoego.


Smok? Dwucyfrowe spalanie pomiedzy 10, a 17 litrow, to smok? Sa oszczedne i nie ma jak tego podwazyc, przecietnie diesel V8 pali o okolo 3-5 litrow mniej niz wersja benzynowa, inna sprawa to oczywiscie koszt zakupu, serwisowania, potencjalnych usterek.

Gdyby V8 byloby bez sensu, nie znalazlbys go w ofercie Mercedesa i Audi, BMW nie moze sobie poradzic z problemem zamontowania doladowanego V8 w F01 czy F10 - gdzie problemem jest ilosc miejsca pomiedzy podluznicami, dlatego tez w przypadku N63 zdecydowali sie na tak komiczny sposob doladowania, gdzie turbiny znajduja sie pomiedzy rzedami cylindrow.

Inna sprawa, ze na zachodzie ludzie sa juz zmeczeni problemami z dieslami i powoli tendencja odwaraca sie znowu na korzysc silnikow benzynowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 16:09 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Rafal525 napisał(a):
Diesel V8 jest bez sensu samochodach cywilnych. Samochód z silnikiem wysokoprężnym, nawet takie M5d ma być z założenia samochodem ekonomicznym a każdy diesel V8 jest smokiem niewiele oszczędniejszym od odpowiednika benzynwoego.


Owszem, nie szukając daleko i przyjmując punkt odniesienia:
E65 745i http://www.7-forum.com/modelle/e65/tech ... php?id1=17
Verbrauch
städtisch l/100 km 15.5
außerstädtisch l/100 km 8.3
insgesamt l/100 km 10.9

E65 745d http://www.7-forum.com/modelle/e65/tech ... php?id1=12
Verbrauch
städtisch l/100 km 13.5
außerstädtisch l/100 km 7.2
insgesamt l/100 km 9.5

Nie oszukujmy sie, podobnie do benz. V8 może także spalić 6 cylindrowa benz w automacie. Kolejna sprawa to koszty napraw diesla.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dokładnie, po co się truć dla 1 - 2l różnicy w spalaniu?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 września 2011, 19:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
My ty gadu gadu, a jest w ofercie ALPINA D5 biturbo.

Moc 350KM w przy 4000-4200
Czas do setki 5,2
Prędkość maksymalna 270km/h

Skrzynia automat 8 biegowy

Dla przypomnienia dane fabryczne M5 E39, czas do setki 5,3 przy doświadczonym kierowcy (skrzynia manualna)

Ciekawe czy nowej trójce będzie ten silnik, hmmm.
Niższa waga to czas w granicach 5,0-5,1 jest realny.
Mówimy dalej o dieslu który bedzie palił 6-9 litrów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL