BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 30 września 2011, 14:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
to ja się zapytam, w jaki sposób ten program oblicza straty bo w końcu te wykresy to jak rozumiem moc na silniku ??

po dobiciu do określonej prędkości obrotowej (np. 4500obr/min) co na trójce oznacza np. dla mnie jakieś 115km/h puszczamy gaz i auto się toczy do zatrzymania (czy tam minimalnej prędkości obrotowej np. 1500obr/min) - taki pomiar inercyjny jak rozumiem??

no to trzeba dysponować niezłym kawałkiem drogi....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 30 września 2011, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
TargeT, OOOO... to moze być dobre! Dużo funkcji i chyba pokaże wyniki za free :P DZIĘKI! :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 30 września 2011, 15:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
marcin87k napisał(a):
to ja się zapytam, w jaki sposób ten program oblicza straty bo w końcu te wykresy to jak rozumiem moc na silniku ??

po dobiciu do określonej prędkości obrotowej (np. 4500obr/min) co na trójce oznacza np. dla mnie jakieś 115km/h puszczamy gaz i auto się toczy do zatrzymania (czy tam minimalnej prędkości obrotowej np. 1500obr/min) - taki pomiar inercyjny jak rozumiem??

no to trzeba dysponować niezłym kawałkiem drogi....


Nie chce tutaj wprowadzać w błąd, dlatego odpowiedzi na to pytanie proponuje szukać na forum programu http://adyno.net/forum/index.php . Wg mnie straty są obliczane w zależności od tego jakie parametry samochodu wprowadzisz do programu.
Potrzebny jest kawał prostej drogi i dobre warunki atmosferyczne.

Jak przeprowadzić pomiar:
Cytuj:
by aDyno » Fri Nov 27, 2009 5:31 pm

Hi,

You have to start your dyno run from a standstill. This is what I'd do if I didn't have access to the manufacturers data.

My cars rev range is 800-6700rpm.
I'd pick 2nd gear to do the run in, as @ 6700rpm I'll be doing around 57mph.
Set 2000rpm as my minimum speed rpm, though anything from around 1500-3000 would suffice.
Set 6700rpm as my maximum speed rpm, as that's the red-line on my car where the limiter cuts in.
Take the car for a run on a quite road.
*Remember, engine should be up to normal operating temperature.
Take a note of the speed when the rev counter is sitting @ 2000rpm in 2nd gear.
Take a note of the speed when the rev counter is sitting @ 6700rpm in 2nd gear.
Add 2% onto both these figures to account for EU regulations (not sure about 'rest of world').
Input these figures as the min/max speeds, for this example I'll use 18mph & 55mph.
All set to do a run now... Needs to be done from a standstill.
*Remember, A/C off, radio off, all electrics off, traction control off, windows up, etc, etc.
Press Start
When prompted, take off fairly briskly in 1st gear to ensure motion is detected.
As soon as possible, select 2nd gear. Around 10mph (8mph less than the min speed) is a good number.
Floor the accelerator until the red-line is hit, then brake.
You could shift up to 3rd and keep accelerating (as this is mostly always more fun), the app will just ignore any data recorded above 6700rpm

GPS is not used as it is fairly inaccurate over the distances that we are travelling.

Cheers, and have a good day.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 1 października 2011, 08:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
No i jednak da się :P

Jeżeli ktoś ma problem z aplikacjami na symbiana -

http://nokiahacking.pl/drweb-hack-dla-w ... t21136.htm



100% skutecznosci!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 1 października 2011, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Pomiary na drugim biegu?!
Wrzucać trójkę!!!
Mój kolega ma dynomet i na 2 biegu zawsze mi mniej wychodziło koni :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 1 października 2011, 17:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Ja także robiłem na 3 biegu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 1 października 2011, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
jutro przetestuje :cool:

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 6 października 2011, 15:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: Vtec
Kod silnika: D13Z6
Szukałem i wreszcie znalazłem forum i temat o programie tak więc
Coś dla posiadaczy Iphone

Program działa raczej lepiej niz aDyno

Ja obecnie auto mam u lakiernika ale program już ustawiony brakuje tlyko ile mam predkoci na 3 biegu przy 1500rpm :) i 8300rpm max :) jesli można będe z wami się dzielił wieściami i próbami :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 7 października 2011, 11:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
krzysiekVtec fajny filmik :). Porgram działa na tych samych zasadach co aDyno więc ciężko powiedzieć czy jest lepszy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 10 października 2011, 09:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: Vtec
Kod silnika: D13Z6
JeD Ty jak robiłeś pomiar to GPS miałeś aktywny ? jechałes 1500rpm w programie Start jak się skalibrował to pedał w podłogę tak ?. Ja robie na Spicy 5700 i mam mały problem ... opisz tez swoje ustawienia, ja wpisałem tylko Wage auta i kierowcy, minimum 1500rpm 29km/h i max 8300rpm 150km/h tak jak mam na 3 biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 10 października 2011, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
krzysiekVtec napisał(a):
JeD Ty jak robiłeś pomiar to GPS miałeś aktywny ? jechałes 1500rpm w programie Start jak się skalibrował to pedał w podłogę tak ?. Ja robie na Spicy 5700 i mam mały problem ... opisz tez swoje ustawienia, ja wpisałem tylko Wage auta i kierowcy, minimum 1500rpm 29km/h i max 8300rpm 150km/h tak jak mam na 3 biegu.


Chyba miałem, ale raczej nie jest to potrzebne. Wszystkie pomiary są dokonywane za pomocą akcelerometru, GPS używany jest tylko w LAP Time. Pierwsze co zrób to skalibruj telefon jeszcze w domu. Do tego potrzebna jest płaska pow. np Biurko i książka lub ściana.. chodzi o kąt prosty. Następnie postępuj wg wskazówek na ekranie. W setup -> vehicle wprowadź dane. Ja nie znalazłem wszystkich więc część zostawiłem domyślnych. Dane jakie wprowadziłem:
Drag coefficient 0.300
Frontal area 2.06 m2
Weight 1400
add weight 100 kg
oraz dane predkosc i obr.
Troche danych jest na tej stronie: http://www.carfolio.com/
Pomiar:
Pomiar rozpoczynasz stojąc a nie jadąc ! Ustawiasz się na prostej i naciskasz start następnie jak najszybciej wbijasz pożądany bieg. Osiągasz obroty i predkosc początkową podaną wczesniej i but :). Gdy masz odcinkę warto lekko przyhamować.

Dokładna instrukcja:
Cytuj:
by aDyno » Fri Nov 27, 2009 5:31 pm

Hi,

You have to start your dyno run from a standstill. This is what I'd do if I didn't have access to the manufacturers data.

My cars rev range is 800-6700rpm.
I'd pick 2nd gear to do the run in, as @ 6700rpm I'll be doing around 57mph.
Set 2000rpm as my minimum speed rpm, though anything from around 1500-3000 would suffice.
Set 6700rpm as my maximum speed rpm, as that's the red-line on my car where the limiter cuts in.
Take the car for a run on a quite road.
*Remember, engine should be up to normal operating temperature.
Take a note of the speed when the rev counter is sitting @ 2000rpm in 2nd gear.
Take a note of the speed when the rev counter is sitting @ 6700rpm in 2nd gear.
Add 2% onto both these figures to account for EU regulations (not sure about 'rest of world').
Input these figures as the min/max speeds, for this example I'll use 18mph & 55mph.
All set to do a run now... Needs to be done from a standstill.
*Remember, A/C off, radio off, all electrics off, traction control off, windows up, etc, etc.
Press Start
When prompted, take off fairly briskly in 1st gear to ensure motion is detected.
As soon as possible, select 2nd gear. Around 10mph (8mph less than the min speed) is a good number.
Floor the accelerator until the red-line is hit, then brake.
You could shift up to 3rd and keep accelerating (as this is mostly always more fun), the app will just ignore any data recorded above 6700rpm

GPS is not used as it is fairly inaccurate over the distances that we are travelling.

Cheers, and have a good day.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 12 października 2011, 22:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
O kurde! Niezle wyszukany program. Sciagam i testuje auto jak odbiore z lakierni :)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 14 października 2011, 01:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Dzisiaj robiłem test, 4 pomiarów. Nie wiem czemu ale coś mi chyba zbyt krótko mierzy opory, przy 4500obr na 3ce jak wciskamy sprzegło powinnismy przejechac conajmniej z 150m (doświadczenia z dynometu) a tu lipa kończy się pomiar odrazu.. Wyszło mi ponad 500Nm :-)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 16 października 2011, 18:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: Vtec
Kod silnika: D13Z6
Zrobiłem pomiar ;) wynik miarodajny tak jak u kolegi ale tlyko na 2 biegu z 3 juz kosmiczne liczby i strasznie poszarpany wykres bo nie rozciąga go u ciebie do 4000rpm to jest linia a u mnie szlo do 8200rpm :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 19 marca 2013, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 23
Lokalizacja: ELBLĄG / UK LONDON
Moje BMW: e46 330i sedan
Kod silnika: m54b30
Też używam ten program adyno super jest sprawdziłem e36 328,318is, e46 328 . Jest jeszcze dynomaster.
Obrazek

_________________
https://www.facebook.com/WLBMWcode


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: aDyno - pomiary i hamownia w telefonie
PostNapisane: 19 grudnia 2014, 19:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 810
Lokalizacja: Siemiatycze
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156565
Sorry, że odkupuje, znacie dobry program taki na iPhone'a? Ściągnąłem PocketDymo, będę jutro testować, jest jakiś nowszy lepszy?

_________________
Nieuzgodniona reklama z administracją


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL