BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 07:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 1 października 2011, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
Witam, posiadam bmw e36 z silnikiem 2.5 vanos 192KM. Problem mam taki, wyrzuca mi wode po zagrzaniu silnika, termostat się otwiera, pompa wody sprawdzona i jest dobra, obieg wody jest. Na rozgrzanym silniku Nie dmucha mi w aucie ciepłym powietrzem.

Wymieniłem chłodnice bo pewnego razu mi ją rozwaliło, zagotowało wode i bum.

Silnik zbytnio się nie grzeje, jak jade to lekko ponad 90stopni ma, ale po odkręceniu korka wyrzuca dużą ilość wody. Zaraz po odpaleniu kopci jak diesel, na czarno aż, na biało też ale mniej. Macie jakieś pomysły? To napewno uszczelka pod głowicą? Mam zamiar się zabrac za to ale nie chcę zaczynać od końca czy od uszczelki jak to może być co innego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 1 października 2011, 17:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
uszczelak pod głowicą, czyli bioje Ci kompresja do ukłądu chłodzenia. Jedz do warsztatu, i neich zbadaja co2 w ukladzie chlodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 1 października 2011, 17:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli nie grzeje,to znaczy ,że nie jest odpowietrzony,sprawdż czy jest strumień w zbiorniczku
zacznij od tego
jeżeli uszczelka,to płyn będzie w oleju,albo w cylindrach,jedno i drugie łatwe do sprawdzenia
pomiar CO2 w zborniczku
pomiar kompresji
wizualnie na bagnecie oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 2 października 2011, 09:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
zgadzam się z ryszardem. na gorącym silniku to jak odkręcisz korek chłodnicy to zawsze wywali płyn...

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 4 października 2011, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
Na zimnym silniku gazowałem do 2-3tys i nie ma strumienia w zbiorniczku, jeden wąż ten od góry twardnieje jak silnik się grzeje. Mówią mi ze uszczelka ale jak to nie ona to nie bede wymieniał ma darmo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 4 października 2011, 09:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli pompa ok,to znaczy ,że jest żle odpowietrzony,strumień musi być
odpowietrzaj na otwartym ogrzewaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 4 października 2011, 13:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
strumienia nie będzie na zimnym silniku, przecież termostat jest zamknięty i woda lata tylko po samym bloku. od chyba ok 60st termostat zaczyna się otwierać i wtedy pojawi się strumień w zbiorniczku

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 11 października 2011, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
Witam znów. Mam pytanie bo nie wiem czy robić tą uszczelke czy szukać dobry silnik. Powie mi ktos czy przy wymianie uszczelki muszę kupować nowy rozrząd? Tam jest na łańcuszku. Byłem u mechanika i mówi że trzeba wymieniać wszystko bo książka tak nakazuje.

Co jeszcze będzie mi potrzebne? Dodam że głowice chce zrobić całą, uszczelniacze itp żeby już jakoś to chodziło.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 11 października 2011, 18:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego,czy ktoś znający się na rzeczy,potwierdził,że to uszczelka pod głowicą?
w jakiej książce mechanik wyczytał ,że z uszczelką trzeba zmienić rozrząd?
podjedż do kogoś kto ogarnia BMW i niech sprawdzi co jest grane
uszczelkę łatwo jest zdiagnozować i nie daj naciągać się na koszty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 11 października 2011, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
Tak, byłem u mechanika powiedział że to uszczelka, ale że musze czekać w kolejce 2tyg, drugi mówi że zrobi ale trzeba rozrząd wymieniać bo on starego nie założy, dziwne to mi się wydaje, pytam sie go po co rozrząd to mówi że książka tak pisze i trzeba.

Więc pytam co jeszcze muszę napewno wymienić? Ile mniej więcej zapłace za same części?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 11 października 2011, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: Skępe
Moje BMW: E 34 525i
Kod silnika: M50B25
Zmień mechanika i dokładnie odpowietrz układ,ja miałem w swojej poprzedniej podobne objawy i miałem kurewskiego pecha,bo miałem pękniętą głowice.pozatym aby to sprawdzić to najlepjej powykręcaj swiece i pomierz cisnienie na cylindrach,oile dobrze pamiętam powinno oscylowac wgranicach 11-13 dla wmiare zdrowego silnika,jesli sie myle niech koledzy mnie poprawią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 11 października 2011, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
przemax34 napisał(a):
Zmień mechanika i dokładnie odpowietrz układ,ja miałem w swojej poprzedniej podobne objawy i miałem kurewskiego pecha,bo miałem pękniętą głowice.pozatym aby to sprawdzić to najlepjej powykręcaj swiece i pomierz cisnienie na cylindrach,oile dobrze pamiętam powinno oscylowac wgranicach 11-13 dla wmiare zdrowego silnika,jesli sie myle niech koledzy mnie poprawią.


Ile wyniósł remont? I czy lepiej kupić silnik czy nowa głowica?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 11 października 2011, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 53
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e36 Włoszka
Kod silnika: M43
hmm w lipcu przerabiałam uszczelke w swoim compacie ...rozrzadu nie przypominam sobie coby byl wymieniany..finalnie zostawilam z robocizna, czesciami, olejami itd...1470zł..moze i moglam pomyslec o silniku ale jestem tylko kobitka to kto by za tym latał ;)



a u mnie tez sie nie zapowiadało na uszczelke a finalnie jednak...nie bede wyrokowac ale to może byc uszczelka, jedz do mechanika z prawdziwego zdazenia...ja wybrałam takiego co naprawia tylko BMW i chłopcy do niego jezdza i jest sparwdzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 11 października 2011, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: M50B25
Hej kolego,

Uszczelka była do przewidzenia,nieźle dałeś czadu że rozwaliło chłodnicę od ciśnienia.

Rozrządu nie trzeba wymieniać wraz z uszczelką. Na twoim miejscu od razu wymieniłbym wszystkie uszczelniacze w głowicy dotarł zawory.Zrób raz a porządnie. Chyba że nie wymaga tego teraz silnik. To jest żeliwny blok i też potrzymał ładnie temp. M50 mają bardzo dobre silniki i nie słyszałem o przypadku aby rozwaliło głowicę.

Jeśli będzie pęknięta głowica w oleju będziesz miał płyn z chłodnicy wtedy to na milion głowica poszła (do tego musisz spuścić cały olej). Co do pewności,ściąga się głowicę i wysyła do sprawdzenia czy jest dobra(szukaj na necie firmy)

Wracając do rozrządu niech mechanik ci sprawdzi w jakim stanie. Jest dobra okazja ponieważ jak ściagnie głowicę to ma rozrząd na wierzchu i tak składa i tak składa. Tyle ten ci powiedział żebyś wymienił bo chciał zarobić przy okazji. A jeśli nie wymienisz to ściagając głowice musi rozpiąć rozrząd i zakładając glowicę znów spiąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 12 października 2011, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: Skępe
Moje BMW: E 34 525i
Kod silnika: M50B25
Martin1989 napisał(a):
Hej kolego,

Uszczelka była do przewidzenia,nieźle dałeś czadu że rozwaliło chłodnicę od ciśnienia.

Rozrządu nie trzeba wymieniać wraz z uszczelką. Na twoim miejscu od razu wymieniłbym wszystkie uszczelniacze w głowicy dotarł zawory.Zrób raz a porządnie. Chyba że nie wymaga tego teraz silnik. To jest żeliwny blok i też potrzymał ładnie temp. M50 mają bardzo dobre silniki i nie słyszałem o przypadku aby rozwaliło głowicę.

Jeśli będzie pęknięta głowica w oleju będziesz miał płyn z chłodnicy wtedy to na milion głowica poszła (do tego musisz spuścić cały olej). Co do pewności,ściąga się głowicę i wysyła do sprawdzenia czy jest dobra(szukaj na necie firmy)

Wracając do rozrządu niech mechanik ci sprawdzi w jakim stanie. Jest dobra okazja ponieważ jak ściagnie głowicę to ma rozrząd na wierzchu i tak składa i tak składa. Tyle ten ci powiedział żebyś wymienił bo chciał zarobić przy okazji. A jeśli nie wymienisz to ściagając głowice musi rozpiąć rozrząd i zakładając glowicę znów spiąć.

remon jakieś 800zł,wtym ze robiłem sam,pozatym w m50 czesciej pękały głowice niz w m20,kto rozpina rożrząd?????? :cisza: :cenzura: pozatym niezawsze przy objawach pękniętej głowicy jest woda czy tam płyn w oleju.bycmoże u ciebie leży tylko uszczela i zamkniesz sie w paru groszach,najpierw jednak trzeba postawic trafną diagnoze a potem pogdybamy co i jak i jakie koszta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 12 października 2011, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
Dziś był mechanik oglądał wszystko dokładnie, mówi że to napewno nie uszczelka ani głowica, jutro się zabieramy za to więc wieczorem napisze co i jak.

Kupiłem nowy termostat i wisko, stwierdził że do wymiany a duży koszt to nie jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 12 października 2011, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 111
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 touring
Kod silnika: M57d30
Zmieniłem silnik ostatnio z m40 na m50b25 to wlasnie mialem tak ze olej byl normalny ale szybko znikal poziom a przewody od chlodnicy byly twarde i ogrzewanie zanikalo czasami. Przy odpalaniu kopcił i w czasie jazdy też. Myślałem ze to uszczelka wiec zdjelem glowice i okazalo sie ze glowica jest peknieta miedzy zaworam. Na jednym tloku miałem płyn a na drugim olej. Kupiłem drugi silnik na vanosie i zrezygnowałem z przekladki i siedzi dalej 1.8 a jeśli potrzebna była by głowica to mam do m50b25 24v

_________________
e36 Sedan M50B25
e36 Coupe M52B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 12 października 2011, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: M50B25
przemax34 każdy kto miał m20 wie że to są lepsze silniki. Niestety nie porównywałem w tym temacie tylko napisałem że są DOBRE,a ty mi z porównaniem wyskakujesz aby przegadać mój post byle czym. Lepiej jak byś napisał spotkałem się z 10 pękniętymi głowicami. Sam bym zmienił wtedy zdanie na temat głowic w m50 z myślą "może chłopak faktycznie dobrze mówi"

Nie wiem jak nie zawsze,pracowałem na warsztacie w 5 przypadkach (w 2 przy przegrzaniu) był płyn w oleju. Nawet w Tuaregu 5.0 TDI v10 (nie pamiętam jaki tam V był ) głowica strzeliła sama od siebie. Przy czym słychać było nagłą zmianę pracy silnika.

Rozpina rozrząd w sensie ściąga. Nie wiem jakiego tam słownictwa w twoich stronach używa. Bo nie wiem teraz czy się nabijasz z tego że się rozpina czy nie ma potrzeby ściągać rozrządu przy zwalaniu głowicy? Jeśli o to drugie to dam ci w swojej m50 wywalić głowicę bez ściągania rozrządu bo ciekaw jestem jak to by wyglądało :)

Mam pytanie do właściciela tematu. W jaki sposób przegrzałeś auto że ci rozsadziło chłodnicę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 13 października 2011, 06:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
W mieście stałem w korku, nagle trzas, wyłało wode. Dodam że stałem w tym korku z godzine i tak podjeżdzałem po kawałku, złapało temperature nagle, na normalnej jeździe żadnych wariacji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 2.5 vanos czy to uszczelka?
PostNapisane: 13 października 2011, 09:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
musisz postarać się o dobrą diagnozę bo póki co wszyscy gdybamy. trochę mało objawów jak na uszczelkę lub głowicę. korek chłodnicy zmieniłeś w końcu?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL