BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 13 października 2011, 12:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wielkopolska
witam wszystkich mam następujący problem bmw e-39 2.8 98rok.gaz załozony brc sekwencja 5miechów temu zrobione jakies 4tys kilometrów.problem jest taki odpalajac auto smigam sobie temperatuka rosnie jest w pionie jak powinno być gaz powinien sie przełaczyc juz szybciej a nie przełacza sie dodam ze po przejechanniu 4-5 km zaczyna wskażnik tem isc do góry.zrobie nawiew na ciepło spada do pionu i mozna smigac.gaz raz sie przełacza a raz nie.nie słychac tego pykniecia koło butli.byłem u gazownika niby wsio dobrze ale na wolnych obrotach tak po 30min wskazówka idzie do góry przygazuje jest ok.do domu zajechałem na gazie w czasie jazdy wskazówka pion trzyma.do mechanika wyłaczył gaz.na benzynie tez na wolnych obrotach rośnie zapowietrza sie.wisco wymienione na nowe.chłodnica miała pekniecia i chyba to było to.termostat tez juz wymieniałem i pompe wody wczesniej.odbieram autko od mechanika kaze smigac mi na benzynie i jest wsio ok zrobiłem ze 100km.codziennie odpalane 30min na wolnych obrotach.
Czas właczyc gaz.zrobiłem to wieczorkiem odpaliłem właczyłem gaz przełaczył sie mówie wszystko ok fajnie.na drógi dzień odpaliłem czekam temp.w pionie gaz nie przełacza sie.załamka.jade na drógi dzień do mechanika tempp w pionie gaz sie nie załacza po chwili wskażnik idzie do góry nawiew na ciepło i w pionie.dojechałem do mechanika przełaczyłem na gaz właczył sie ale węze troche gróbe cisnienie sie zrobiło,odłaczył gaz odpowietrzył i teraz smigam na benzynie i na razie jest ok.pewnio jak włacze gaz historia sie powtórzy az strach odpowietrzac i odpowietrzac o co tu chodzi.jak smigało to smigało teraz szukac przyczyny.pomocy moze ktos miał taki przypadek. czy to wina gazu a moze cos jeszcze musze wymienic.

_________________
Jaras


Ostatnio edytowano 13 października 2011, 21:19 przez jara77k, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nie przełącza na gaz, puchną węże po ręcznym wł. LPG
PostNapisane: 13 października 2011, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
Może reduktor puszcza gas w ukł. chłodzenia i się "zapowietrza"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 13 października 2011, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wielkopolska
jest tak.własnie wróciłem od dziewczyny.jade do niej na benzynie po przejechaniu z 3km wskazówka tem idzie do góry właczyłem ciepły nawiew i zeszła zaraz na pion.jade dalej 10km wsio ok.wracam po 4godz wskazówka cały czas w pionie.wykluczam instalacje gazowa bo na gazie nie jechałem.pytanie czy termostat sie wiesza szwankuje.

_________________
Jaras


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 13 października 2011, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Na 99% zapowietrzony układ. Zacytuje swoją wczesniejszą wypowiedź


"
1.Podjeżdzasz przodem pod górke ewentualnie lewy przód na lewarek.
2.Nie odpalasz silnika, przekrecasz kluczyk na zapłon
3.Ogrzewanie na maxa
4. Odkręcasz odpowietrznik przy obudowie termostatu i lejesz płyn na maxa aż prawie bedzie sie wylewał ze zbiorniczka, wtedy obserwujesz , płyn w zbiorniczku zaczyna delikatnie opadać i zacznie pojawiać sie w odpowietrzniku, jeżeli zacznie sie wylewać -zakręcasz go na dobre. Wtedy odkręcasz drugi odpowietrznik na chłodnicy przy zbiorniczku wyrównawczym i ta sama opcja dolewasz tyle aż wyleci odpowietrznikiem nr 2.
5. Po takim zabiegu usuwam nadmiar płyn ze zbiornika wyrównawczego za pomocą np. strzykawki.

...i KONIEC

U mnie po takim odpowietrzeniu, ogrzewanie grzeje super, termostat sie otwiera jak powinien, chlodnica gorąca jest cała, na gaz przełacza sie bardzo szybko (a Landi renzo ma przełaczanie przy 40 stopniach)

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 13 października 2011, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
a termostat i wisko wymieniłeś na oryginał czy chińczyk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 14 października 2011, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wielkopolska
kurka termostatu nie wymieniałem jak sie okazało wiec wymieniam postawiłem do mechanika.jak jechałem dzisiaj to po ok 4 km znowu wskazówka szła do góry zrobiłem na ciepło i w pionie dodam ze rano była plama płynu pod silnikiem dosyc sporawa.ciekawi mnie ze zapowietrza sie gdy sie rozgrzewa auto np odpalam rano i jade.termostat sie nie otwiera czy co.jestem w trakcie wymiany termostatu wiec zobaczymy czy cos sie poprawi.mechanik sprwadzał jakims przyzadem czy uszczelka nie jest walnieta niby ok.

_________________
Jaras


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 15 października 2011, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wielkopolska
jest tak.termostat wymieniony.plama wiadomo trójniczki od gazu.odpowietrzony wszystko oki,zobaczymy co sie bedzie działo jak bedzie zimny i pojade w trase.

_________________
Jaras


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 5 listopada 2011, 12:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wielkopolska
na 99% pęknieta głowica.świeca na 4cylindrze zalana przy odpaleniu na zimnym chodzi jak kosiarka.wszystko wymienione termostat wisco chłodnica pompa.i dalej sie robi cisnienie w układzie nie tak zaraz.odpowietrzony dobrze po paru krótkich jazdach za jakis czas znowu sie grzeje.

_________________
Jaras


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] czy to termostat.
PostNapisane: 5 listopada 2011, 15:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
a moze uszkodzilo sie z kilka lopatek od pompy wody. Nie wiem jak w 2,8 ale w 2.0 ori mialem plastikowe i dwie łopatki sie ukrecily i takze mialem takie objawy ze czasami lekko łapał temp. A gdy wlaczylem nawiew ma cieple to spadała temp do pionu. A co do glowicy to sie nie wypowiadam bo nie mialem jeszcze z tym problemow... I odpukac w niemalowane aby takowych nie bylo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL