BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 10:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
nie jest to nic nadzwyczajnego z mojego doświadczenia cewki w N42 pajdą notorycznie , a podłączenie sygnału obrotów w N42 nie jest najlepszym rozwiązaniem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
Dzisiaj podpiąłem w końcu autko pod inpę. Pokazało błędy burning fail cylnder dalej brak cyferki. Wywalało na każdym garze z różnymi wielokrotnościami. U ciebie też było na kilku garach z tego co pamiętam na 4. Szczerze mówiąc nie wydaje mi się żeby winne były cewki, bo niby dlaczego akurat wszystkie? Może rzeczywiście komp od gazu daje złą dawkę przez co na losowo wybranym cylindrze wywala błąd. Podjadę jeszcze raz tym razem do innych speców od gazu i zaczerpnę ich opinii na ten temat. Bo nie ma sensu wywalać 1000zł na cewki skoro to i tak pewnie nic nie da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 163
Lokalizacja: EBE / DE
Moje BMW: E46 330Ci Coupe
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330Ci
Masters spróbuj zmniejszyć szczelinki na świecach, przy lekkim dławieniu z niskich obrotów to pomaga na LPG. (zakładając, że cewki masz sprawne, wtryskiwacze też)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 20:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
adiwaw89 może pojedziesz do kogoś kto się zna ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
adiwaw89 napisał(a):
Dzisiaj podpiąłem w końcu autko pod inpę. Pokazało błędy burning fail cylnder dalej brak cyferki. Wywalało na każdym garze z różnymi wielokrotnościami. U ciebie też było na kilku garach z tego co pamiętam na 4. Szczerze mówiąc nie wydaje mi się żeby winne były cewki, bo niby dlaczego akurat wszystkie? Może rzeczywiście komp od gazu daje złą dawkę przez co na losowo wybranym cylindrze wywala błąd. Podjadę jeszcze raz tym razem do innych speców od gazu i zaczerpnę ich opinii na ten temat. Bo nie ma sensu wywalać 1000zł na cewki skoro to i tak pewnie nic nie da.


Dzięki uprzejmości kolegi marjanhc wiem już ze na jego cewkach chodzi pięknie 0 szarpnięcia.

Troszke potestowalismy podmiana na moje fajki czy to moze nie fajki ale na moich fajkach i jego cewkach dalej szło dobrze.... tak więc winne są cewki ile i które nie wiem bo już nie było czasu na testy hrhr nie chciałem już złościć ślicznej żonci kolegi marjanhc. Przyjechałem cewki dał do testów i jeszcze browara na droge do bagażnika wrzucił . To się nazywa kierowca BMW.

Odrazu przy okazji pokazałem koledze jak jeździć nie należy by psuć renome bmw :D.

P.S spalanie na trasie Dąbrowa -Częstochowa przy średniej prędkości z komputera 80km/h (wiadomo światła)
na odcinku 70km średnie 7L mam fotki robione co 5 min :D by się ktoś ze mną znowu nie kłucił ze tyle to nawet diesel nie pali :D

P.S

Prawdopodobnie po wypłacie kupie 1-2 nowe cewki tak dla testów

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 03:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
W takim razie i ja zaraz zakupie jakieś cewki i zacznę podmieniać :) Na pierwszy montaż idzie Bosch ? Ja u siebie wszystkie cewki mam Beru..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 06:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
stones1 Ci doradzi i sprzeda w dobrej cenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 07:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 163
Lokalizacja: EBE / DE
Moje BMW: E46 330Ci Coupe
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330Ci
Świetnie, że się wyjaśniło :ok:

Proponowałbym zakup po jednej cewce i spr. po kolei ;-)
Cewki Bosha przychodzą razem z fajkami, nie wiem czy jest możliwość zamówienia samych cewek bez fajek ale taniej (i czy jest sens)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 09:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
adiwaw89 napisał(a):
Na pierwszy montaż idzie Bosch ? Ja u siebie wszystkie cewki mam Beru..


Ja u siebie mam Beru wszystkie fabryczne, produkcja 10/1994


Masters napisał(a):
nie było czasu na testy hrhr nie chciałem już złościć ślicznej żonci kolegi marjanhc. P


Narzeczona jest bardzo wyrozumiała, mogłeś sobie testować, może ja byłem mało rozmowny ale ciężki dzień w pracy, najważniejsze że wiesz gdzie szukać przyczyny :ok:

Jeszcze raz gratuluję dobrego zakupu, autko prezentuje się rewelacyjnie, drobna korekta lakieru i będzie super


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 14:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
ded napisał(a):
stones1 Ci doradzi i sprzeda w dobrej cenie.

Tak jak kolega napisał....


chyba czasem bosch a czasem beru szło na 1 montaż . Ja jednak mam beru a mi się ubzdurało ze boscha ;]

Aet 330Ci napisał(a):
Cewki Bosha przychodzą razem z fajkami, nie wiem czy jest możliwość zamówienia samych cewek bez fajek ale taniej (i czy jest sens)


Raczej niema sensu bo stare faje choć dobrze wygladają to strasznie kiepsko na świecy się 3mają są luźne

marjanhc napisał(a):
Narzeczona jest bardzo wyrozumiała, mogłeś sobie testować, może ja byłem mało rozmowny ale ciężki dzień w pracy


e tam nie będę tyłka zawracać itak jestem wdzięczny bardzo.... nie dostrzegłem byś był mało rozmowny ;)..
ogólnie bardzo miły kontakt trzeba na jakiego grila sie jeszcze ugadać ;) no tylko z narzeczoną bo inaczej to nie chce .
Oczywiście żarcik ;) Hehe moja koleżanka też zadowolona z wypadu najbardziej jej się ściganko z s3 podobało hehehe.

Jak kupię ceweczki i będę wiedział ile ich było padniętych to napisze w 1 poście co i jak tak dla potomnych.


P.S czy w tych instalacjach dalej gaz się podpina pod sondę ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 17 października 2011, 21:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂŚwidnica
Kolego znalazles rozwiazanie bo mam to samo praktycznie, tez swiecki w zupelnej ciemnosci blyskaja i nie wiem czy wymieniac

_________________
Black Hella majster


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 17 października 2011, 23:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Widze ze czytac nie umiesz, bo rozwiazanie jest juz w temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 18 października 2011, 08:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
kresek napisał(a):
Kolego znalazles rozwiazanie bo mam to samo praktycznie, tez swiecki w zupelnej ciemnosci blyskaja i nie wiem czy wymieniac



Nowe też błyskają u mnie przyczyną były cewki - co dziwne wbrew powszechnej opinii błyskają one niskich obrotach pod dodaniu gazu nie widać błysków. Najlepiej podmienić wszystkie i sprawdzić czy będzie ok. Dodatkowo dostaje mi się woda do cewki tej koło podszybia. Ale nie miałem osłony założonej więc to pewnie przez to.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 16 lutego 2013, 18:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: BMW E46 318d
Kod silnika: M47N
Witam Panowie!
Jest to mój pierwszy post, więc pozdrawiam wszystkich! :)
Również mam ten problem co autor tematu, dlatego też mam prośbę. Czy jest ktoś z okolic KIELC, żebym mógł podmienić cewki na 5 min i sprawdzić czy to aby na pewno to?
Z góry dziękuję, pozdrawiam!



PROBLEM ROZWIĄZANY :D
Przyczyną szarpania na gazie po rozgrzaniu silnika w mojej BMW były złe/padnięte/nieodpowiednie świece ;)
Czytałem długi temat o cewkach, będąc przekonany że to jest przyczyną, lecz podmiana ich z innego auta nic nie dała. Załamany, pomyślałem że wymienię świecę, bo nie jest to drogi interes, a studiując temat cewek, natknąłem się na informację, że do gazu powinny być założone świece jednoelektrodowe z przerwą między biegunami ok 1 mm, a w BMW seryjnie montują świece 4 elektrodowe. Idąc tym tropem, znalazłem w Intercarsie świece Denso K20TT (jednoelektrodowe z przerwą ok 0,85 mm).
Świece kupiłem po 10,17 zł za sztukę.
Czas dostawy - 2 godziny.
Czas wymiany - 30 minut bez pośpiechu.
Po jeździe próbnej wróciłem do domu z bananem na twarzy, ponieważ wszelkie objawy zniknęły jak ręką odjął :)
Rozwiązanie zamieszczam dla potomnych u których również występują takie objawy, a przyczyna nie leży po stronie cewek, jak to często bywa.
Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam, Krzysiek! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 10 stycznia 2014, 22:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Trochę odgrzeje kotleta ale może się komuś przyda.
Także walczyłem z szarpaniem auta (z tym, że w e36 m52), które było głównie wyczuwalne na LPG, do ok 2 tys obrotów i nasilało się w wilgotne dni.
U mnie przyczyną szarpania było przebicie na łączeniu fajki ze świecą na drugim cylindrze.
Wymieniłem komplet świec, fajek oraz jedną cewkę i auto już nie szarpie.
Polecam wszystkim, aby przy takich problemach dobrze obejrzeć świece i fajki. Jak jest przebicie to będzie charakterystyczny, czarny znak na świecy.

Więcej szczegółów z fotkami w mojej galerii, link poniżej:
viewtopic.php?f=6&t=83226&p=1772174#p1772174

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 11 stycznia 2014, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
przyczyna nie sa zadne swiece tylko cewki. pisalem to juz wielokrotnie takiej wielkosci cewka ma duzo nizsze napiecie maksymalne. zeby to zrozumiec trzeba odwolac sie do budowy cewek samochodowych DI oraz DIS. tylko obnizenie napiecia, ktore pobiera od cewki swieca, rozwiazuje sprawe na dlugo, rozwiazaniem na chwile moga byc te smieszne swiece k20tt (czysty nikiel) ale auto na tym jest zmulone na niskich obrotach i nie jest to skuteczne na dlugo. im wieksza bedzie roznica w tysiacach volt miedzy wydajnoscia cewki a napieciem wymaganym do przeskoku iskry na swiecy (na co mamy wplyw stosujac cienkie elektrody) tym silnik bedzie pracowal rowniej na niskich obrotach. metodą nie jest też druciarskie sklepanie świec denso na mala przerwe, bo silnik na tym nie bedzie pracowal "z pelnymi osiagami", ale na wyzszych obrotach bedzie juz dobrze, a na niskich nie bedzie dawal rady przepalac mieszanki...nie sztuka jest odchudzic srednice elektrody do 1,5mm tak jak ma denso tt i sklepac przerwe. sztuka jest zachowac przerwe na ktorej silnik bedzie pracowal na niskich obrotach stosujac cienka igle 5x ciensza niz maja swiece denso TT i obnizyc to napiecie wlasnie na niskich obrotach, do tego trzeba wiedziec ile i czy po wypaleniu elektrod masowych wzmacnianych itrem, badz platyną czy irydem dopasować tą przerwe poczatkowo przed wkreceniem tak by swieca po zrobieniu kilkudziesieciu tysiecy km pracowala dalej w calym zakresie obrotow silnika (przy roznych napieciach wymaganych od cewki) poza tym swiece niklowe w bmw z gazem to glupota, tym bardziej 1 elektrodowe. przepraszam jesli kogos urazilem ale taka swieca katuje nadal cewki i nie jest zadną rewolucją ona jest dobra do mocnych cewek np do mazdy hondy starego forda, gdzie sa cewki mocne a swiece maja przerwy 1,1mm w benie, nie do opla gdzie sa bkr5ek czy BMW gdzie sa bkr6ek. ale bmw naprawilo ten blad i w nowych silnikach sa juz swiece np izfr6h11 czy inne irydy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Panowie pytanie za sto punktów.

Moje e36 m52b25 z półrocznym gazem stag (wtryski valtek) jezdzi raz lepiej, raz gorzej (kiedy jest lepiej to jade na 4 biegu 60 i po wcisnieciu gazu od razu auto ciagnie do przodu, a czasem jest tak, że przy tej prędkości na tym biegu prawie w ogole nie chce się rozpedzać) - wtedy kiedy ma miejsce sytuacja druga jest wlasnie to szarpanie na niskich obrotach, np jade 70 km/h na 5 biegu dodaje gazu a samochód szarpie i srednio się rozpędza.

Myslałem, ze to może kable od gazu sa zle podłączone, albo cos w tym kierunku..
...jednak widzę, że może tu znajdę przyczynę.

Byłem na podpięciu do kompa i o dziwo - wyskakuje (nie za kazdym razem) blad wszystkich 6 cewek, wydaje mi się ze to niemozliwe bo przeciez auto by nie jezdzilo a pracuje rowno, ladnie odpala itd., jedynie czasem wlasnie ma mniej mocy (co ciekawe ostatnio jak tak sie zdarzylo to zgasilem auto, odpalilem po chwili i juz ladnie pracował i ciagnał jak nalezy).

Pytanie, co w takim przypadku zrobić zeby miec pewność ze juz po robocie będzie ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 18:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
przede wszystkim swiece bosch platinum i problem minie, nie wykluczone ze cewki mocno juz dostaly po tylku i trzeba bedzie kupic 1-2 czy 3 cewki,ale swiece musisz, chodzi o to by odciazyc cewki, napiecie opadnie wymagane od cewek, musisz uzyc swiec takich j/w opisalem, to mniejsze zlo niz kupowanie 6 cewek. jesli chodzi o benzyne to auto na niej bedzie pracowalo lepiej niz na fabrycznych, o to sie nie trzeba martwic. w razie pytan pisz do mnie na pw, podpowiem dokladnie jaki model swiec itd

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 19:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Swiece będę sprawdzał na dniach, ale były wymieniane w sierpniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Szarpie do 2 tyś obr na LPG. Fotki LPG+Świec
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to co ze byly, nie znaczy ze cewki nie sa skatowane, nawet na 2 elektrodowych mozesz miec problem, nic nie sprawdzisz poza silnikiem... w silniku wypada zaplon najczesciej, poza silnikiem iskra jeszcze normalnie bedzie, musialbys miec oscyloskop

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL