BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 08:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39/E38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 20 października 2011, 23:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
dzis wybadalem ze moja przeplywka (chyba) powiedziala BYE ! :dobani:

silnik m62b44 w e39 z 96 roku. po jej odpieciu wszystko dziala idealnie. po zapieciu silnik szarpie na niskich obrotach, smierdzi benzyna z wydechu, gubi zaplon a w INPA pokazuje zuzycie powietrza na poziomie 27kg.h a drugi wskaznik jakis i.s. jest maxymalnie przekroczony. Po odpieciu dziala jak zloto !

czy przeplywka z allegro :
http://allegro.pl/przeplywomierz-bmw-e3 ... 77572.html

jest cos warta ? prosze o odp osoby ktore mialy z tym kontakt a nie teoretykow ktorzy kupowali by nowe w salonie za 1k !

2 pytanie : czy objawy jakie opisalem sa ewidentymi objawami uszkodzenia przeplywki czy drazyc temat dalej ? niestety nie mam opcji podpiecia innej !

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 21 października 2011, 16:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sprobuj przeplywke przeplukac izopropanolem. Jesli chcesz kupowac nowa, to taka, ktora idzie na pierwszy montaz (chyba siemens), na inne szkoda kasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 21 października 2011, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
jest ktos w Krakowie kto moze ze mna na chwile podmienic sie przeplywomierzem ? (okragla wtyczka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 23 października 2011, 12:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
mam w domu podróbke niby magneti minareli ma wlutowane jakies rezystory daj sobie spokój lepiej kup urzywane

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 23 października 2011, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
podpialem inna przeyplywke - jest tak samo wiec kupno nowej odpada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 23 października 2011, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
kup nowa bosh jak trzeba jedyna sensowna opcja kołol 550zł chyba wyjdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 24 października 2011, 06:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Dokladnie, nie kupuj badziewia...te z allegro podrobki sa h... warte, używek też nie polecam, walczylem z 5cioma :super: , za każdym razem uszkodzoną mi przesyłali, kupiłem nówke i było ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 24 października 2011, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
pytanie czy to co podpiąłeś tez jest sprawne :D

a skoro bez działa jak nalezy to typ jednak na przepłwykę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39/e38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 15:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
Witam. Od jakiegoś czasu męczę się z telepaniem się silnika na zimnym (ale i na ciepłym widać, że nie chodzi idealnie). Na kompie wyrzuciło błędy:
-czujnik położenia wałka rozrządu na 1 głowicy
-czujnik temp termostatu
-wypadanie zapłonów na 1,2 i 5 cylindrze.
No więc wymieniłem czujniki, kupiłem 8 nowych cewek, komplet świec. Było dobrze przez 2 mies, a wczoraj problem powrócił. Znowu trzęsie na zimnym i tylko na postoju, bez znaczenia czy na D, P, R czy N. Tak samo na każdym biegu. W czasie jazdy nieodczuwalne, moc w normie, spalanie w normie. Dzisiaj po odpaleniu mrygał check engine. Po odpięciu przepływki (fakt faktem odpiąłem ją już na ciepłym) zaczyna się stabilizować praca silnika. Pojechałem na kompa, błędów brak. Sprawdziłem dolot i jest szczelny. Gdzie szukać przyczyny? Przepływomierz czy może coś innego? Jak wejdę w testy OBC na test obrotów to jaki powinien być zakres powiedzmy "falowania" na ciepłym silniku? u mnie waha się koło 60obrotów. Na wskazówce jest to niezauważalne, dopiero po wejściu w test widać. Dodam, że po odpaleniu na zimnym obroty zaczynają wraz z temp schodzić, dochodzą do tych 600set paru, czyli już tak jak na ciepłym i co jakiś czas podskakują o 100 parę, trzymają chwilę, znów spadają i tak w koło macieju. Kupować przepływkę czy gdzieś indziej szukać?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39/E38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 16:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
nie można edytować, więc post pod postem. Sprawdziłem dokładnie przed chwilą i na ciepłym nie ma aż takiego rozrzutu jak mi się wydawało:
Wojt4S90 napisał(a):
u mnie waha się koło 60obrotów
na rozgrzanym do pionu nie trzęsie i chodzi idealnie, a obroty wahają się między 540-550
Wojt4S90 napisał(a):
Dodam, że po odpaleniu na zimnym obroty zaczynają wraz z temp schodzić, dochodzą do tych 600set paru, czyli już tak jak na ciepłym i co jakiś czas podskakują o 100 parę, trzymają chwilę, znów spadają i tak w koło macieju
gdy temp jest w pionie problemu nie ma, bo trzymają tak jak wyżej 540-550. Spalanie na jałowym na P na rozgrzanym skacze 1,5/1,7 l/h. Nie za dużo? albo za mało?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39/E38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 21:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Na jałowym nie pamiętam, ale chyba tak może być jak piszesz. Daj mu w palnik, na którymkolwiek biegu (lepiej na wyższych, więcej czasu na odczytanie). Jak dojdzie do 95L/h to przepływka OK.
Jak ją odpinasz i praca silnika ulega poprawie, to nie koniecznie świadczy o przepływce.
Świece BkR6EQP? Ja mam takie już 2 lub trzeci rok i są świetne. Nie wiem, czy masz gaz, bo do gazu to podobno nie są najlepszym wyborem.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39/E38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 15 listopada 2014, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Kurcze ja mam podobny objaw jak Wojt4S90
Czesawka na jałowym wachania na tescie 60 obrotów , świece nowe, fajki ,wszystkie uszczelki kolektora,odma sprawna, sondy nowe dedykowane ,akumulator i nic poprawy, może minimalnie.
Co ciekawe obroty oscylują pomiedzy 610-670 a po załaczeniu swiateł wskakują na 750 i jest duża poprawa wachania o 25 obrotów.... Dodam że wczesniej silnik pracował idealnie równo,częsawka zaczeła sie z dnia na dzień . :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39/E38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 15 listopada 2014, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
trochę przetrzeźwieje to wieczorem przegonię go i zobaczymy co pokazuje ciekawego na końcu dwójki, ale zainteresował mnie temat pt odma. Naczytałem się, że to częsta przypadłość v8, w m60 zmieniłem profilaktycznie, tutaj trochę szczerze mówiąc olałem i chyba od tego zacznę.
mroova81 napisał(a):
Świece BkR6EQP? Ja mam takie już 2 lub trzeci rok i są świetne. Nie wiem, czy masz gaz, bo do gazu to podobno nie są najlepszym wyborem
tak, świece NGK, ale zmieniłem przed montażem lpg, kiedy problem już występował. Po wymianie cewek, świec i całego tego ustrojstwa było dobrze do przedwczoraj

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39/E38] przeplywomierz w 540i - objawy i zakup nowego
PostNapisane: 15 listopada 2014, 17:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
mroova81 napisał(a):
Daj mu w palnik, na którymkolwiek biegu (lepiej na wyższych, więcej czasu na odczytanie). Jak dojdzie do 95L/h to przepływka OK.
wyszły okolice 88L/h. Więc to raczej nie wina przepływki :/ zacznę od tej odmy i zobaczymy

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL