BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 lipca 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] prawe przednie koło źle nachylone, krzywa kierownica
PostNapisane: 26 października 2011, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 6
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Witam
To mój pierwszy post tutaj, chociaż na forum jestem ponad rok i jak do tej pory Wasze posty pomogły mi w rozwiązaniu wielu problemów. Niestety teraz muszę poprosić Was o pomoc. Od jakiegoś czasu (niestety nie pamiętam dokładnie kiedy :kwasny: ) mam taki problem, że aby jechać prosto, kierownica musi być skręcona lekko w prawo. Prosta sprawa, ustawienie zbieżności i po zabawie. Jednak nie. Prawe przednie koło nachylone jest pod złym kątem, pozostałe 3 są idealne, rozstaw kół również. Także po wyprostowaniu kierownicy i wyregulowaniu zbieżności i tak kierownica musi być skręcona lekko w prawo, bo nie da się zmienić pochylenia przedniego koła. Było to sprawdzane w dwóch warsztatach więc mam pewność, że geometria jest w porządku. Przewidywane są dwie prawdopodobne przyczyny:
1) możliwe, że prawy amortyzator jest wygięty o dosłownie milimetr;
2) prawy przedni wahacz to Meyle ze sztywnym sworzniem zewnętrznym (krótkim), a lewy to Kager ze sworzniem pływającym.

Jaki sworzeń powinien być fabryczny, sztywny czy pływający? Wygląda na to, że albo będę musiał wymienić oba wahacze, albo oba przednie amortyzatory. Chyba, że wystarczy wymienić jeden ze sworzni (byłoby super). Koszty wahaczy i amortyzatorów są podobne, ale będzie przesrane, jeśli okaże się, że wymienię wahacze za 800 zł plus robocizna, a okaże się, że to nic nie zmienia i trzeba wymienić amory :/ Dodam jeszcze, że prawy bok nie był uderzany, lakier jest oryginalny. Miał ktoś podobne doświadczenie, można liczyć na pomoc?

_________________
Użytkownik nie-udzielający-się ;P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] prawe przednie koło źle nachylone, krzywa kierownica
PostNapisane: 26 października 2011, 13:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Hey walczyłem z nachyleniem koła , po wjechaniu w wydd... dziurę , wymieniłem amory , lecz nic to nie dało chociaż jeden był krzywy , wymieniłem zwrotnice w pochylonym kole (koszt używki razem z piastą 250zł ) i jest już ok

Luknij jaką masz odległości koła od amora z jednej i drugiej strony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] prawe przednie koło źle nachylone, krzywa kierownica
PostNapisane: 26 października 2011, 13:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Jeśli chcesz wymieniać całe wahacze to zrób to sam szkoda kasy ;) Jedyny problem to wybicie ze zwrotnicy zapieczonego starego sworznia zewnętrznego gdyby nie to to cała wymiana by trwała max 20min. Jeśli masz meyle to możesz same sworznie wymienić. U mnie w e46 były oryginalnie TRW przynajmniej takie w zeszłym tygodniu wybijałem.

Jak się zdecydujesz to sam robić to daj znać to napisze z czym są największe problemy.

Co do krzywej kierownicy u mnie powodem był wybity sworzeń. Podnieś auto na lewarku i sprawdź czy są luzy na kole jeśli dasz nim rade skręcić w lewo/prawo więcej niż 1cm to znaczy ze zewnętrzny sworzeń jest wybity a jeśli masz krzywo kierownice to zapewne będą bardzo duże luzy.

Najlepiej na kanał koło w górę i szarpiesz nim i oglądasz co je boli ;).

Obejrzyj też tuleje na wahaczu.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] prawe przednie koło źle nachylone, krzywa kierownica
PostNapisane: 26 października 2011, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Ja mam kierownicę lekko w lewo jak dam prosto auto jedzie w prawo, mialem tak już jak kupiłem z niemiec, co to może być bo chyba kierownica powinna być prosto i auto jechać prosto a nie w prawo.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] prawe przednie koło źle nachylone, krzywa kierownica
PostNapisane: 27 października 2011, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 6
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Dzięki za odpowiedzi, zarzucę mechanikowi temat zwrotnicy. Nie wie nikt jakie sworznie są fabryczne, sztywne czy pływające? Masters, no właśnie wszystko było sprawdzane na kanale z hydraulicznymi szarpakami i stan wszystkich tulei, sworzni itp. jest bardzo dobry.

_________________
Użytkownik nie-udzielający-się ;P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] prawe przednie koło źle nachylone, krzywa kierownica
PostNapisane: 28 października 2011, 13:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Co to znaczy pływające ;>.
Mi też na kanale sprawdzał szarpakami ba 2x u niego byłem bo powiedział łącznik stabilizatora. Wymieniłem i dalej było nie tak. Sprawdził 2 raz i mowi ze jest ok. Jak auto stoi na kole to sworzeń jest dobity i może być sztywno w miarę. Zerknij na lewarku nic cię to nie kosztuje ;) a wszelkie wady szybko wychodzą.

Z przodu masz sworzeń tak.... jest sobie wahacz na nim jest taki kołnierz z 2-3 mm zatopiony on jest minimalnie w wahacz tym kołnierzem co zasłania sworzeń. Wewnątrz tego metalowym kołnierza w wahaczu jest sworzeń a pomiędzy nimi czyli sworzniem a kołnierzem są 3mm gumy.

Na sworzniu u mnie było logo TRW

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] prawe przednie koło źle nachylone, krzywa kierownica
PostNapisane: 28 października 2011, 20:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 122
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
mogła się też "zejść" buda, często przy obniżonym/sztywnym zawieszeniu i braku rozpórki tak się robi. Może warto założyć rozpórkę - ja tak przynajmniej zamierzam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL