BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Energiczne szarpnięcie po puszczeniu gazu
PostNapisane: 3 listopada 2011, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e36 coupe 325i
Kod silnika: M50b25
Witam

nigdzie nie moge znalezc jakiejs konkretniej odpowiedzi na moj problem, wiec pisze. BMW 325i 92r. bez vanosa, wczoraj wymieniałem tłumik drgań na łączeniu wału ze skrzynią. Dzisiaj jak polatałem troche autem, odczułem dosyc drastyczne schodzenie z obrotów po puszczeniou gazu, nie wspominam o 1-szym biegu, bo tam wiadomo najwieksze przeciazenia i ma prawo nim bujnac/szarpnac etc.

Drugi, trzeci bieg w momencie puszczenia gazu jest najpierw odczuwalne lekkie "zejście", a po chwili wrecz szarpniecie i stukniecie. Zauwazylem rowniez, cos takiego, ze jak puszcze calkowicie gaz na 3-cim i 4-tym biegu to wskazowka ekonomizera nie zawsze poleci na "0" tylko trzyma sie na mniej wiecej połowie, ale bliżej 10l i dopiero po chwili schodzi na zero, pomijajac dwojke, ale wiadomo, ze na dwojce potrafi sie utrzymac na obrotach wiec i ekonomizer pokaze 10 i nizej nie zejdzie.godnie

Dodam, że wymieniłem również czujnik położenia wałka rozrządu, a 2 tygodnie temu napinacze i rolke, wiem, ze jeszcze pompa od wspomy jest do wymiany bo rolka juz dosyc konkretnie "lata". Czy mocno zajechana pompa od wspomagania moz etak drastycznie hamowac silnik, zeby na wolnych obrotach w trakcie "swierszczenia" pod maską lekko obroty spadały?

Mam nadzieje, że w miare logicznie to wyjasnilem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Energiczne szarpnięcie po puszczeniu gazu
PostNapisane: 14 listopada 2011, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 83
Lokalizacja: Staszów/Kielce
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Jestem nowy nie znam sie za bardzo , ale tez mam podobnie u siebie tyle ze wskazówka ekonomizera schodzi mi do zera, w tym tyg bd wymieniać świece zapłonowe , znajomy mi tak doradził . nie zawsze tak mi sie dzieje, tylko wtedy jak mocniej przycisne. Po wymianie napisze czy dalej jest tak samo czy nie pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Energiczne szarpnięcie po puszczeniu gazu
PostNapisane: 15 listopada 2011, 08:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Mało czasu wiec może troszke chaotycznie ale.

Po 1 szybciej na 0 spadnie przy 2 biegu niż 3 po prostu dochodzi do redukcji ... silnik zaczyna być napędzany kołami a nie koła silnikiem zawsze w takim przypadku odcinany jest dopływ paliwa.

Prosto sprawdzic jedziesz z górki 60km/h na 5 biegu puszczasz gaz raczej spadnie do 2-4Litrów wbijesz 2 puścisz gaz na 100% spadnie do 0

W taki sposób jeździ się oszczędni hamując silnikiem nie hamulcami .

Co do szarpania gdy przyśpieszasz (tu moge pomylić kierunki ale chodzi o sens) dyfer idzie w dół działa na niego siła gdy wbijesz sprzęgło dyfer podskoczy do góry stąd puknięcie.. Jeszcze gorzej gdy atuo nabiera prędkości i odejmiesz mu gazu bo wtedy niedosyć że przestanie być wciskany w dół to nagle zacznie na niego działać przeciwna siła i jest wciskany w górę i w taki sposób może troszke sobie poodbijać góra dół.... oczywiście coś takiego niema miejsca gdy tuleja nr 9 oraz wszystkie pozostałe są w dobrej kondycji.

Wjedź na kanał niech ktoś jedzie w przód tył i zobacz jak bardzo dyfer porusza tuleją nr 9 tą z jego lewej strony patrząc od tyły auta w kierunku silnika.

Pamiętaj że konsekwencją niesprawnej tulei są olbrzymie siły działające na podłogę dlatego też proponuje obejrzeć podłogę zwłaszcza tylne mocowanie od str kierowcy czy niema już pęknięcia na podłodze.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL