BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 10:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [EXX] Sterowanie podciśnieniowe. 3.0 Diesel Pomocy !!
PostNapisane: 9 listopada 2011, 16:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Witam, temat tyczy sie BMW e46 3.0d M57 z automatyczną skrzynią biegów czyli KOLEKTOR Z KLAPKAMI...

Bardzo proszę o konkretną odpowiedź osoby które wiedzą i mają pewność o co chodzi...

Otóż po zakupie pojeździłem troche i uznałem że czas na wymiane filtrów, olejów itd. Do tego powymieniałem przewody podciśnienia, odme czyścilem elektrozawory, czujnik ciśnienia doładowania, cały kolektor, klapki, przepływke itd

Oczywiście wiedziałem, że wszystko się spier :cenzura: i pomyliłem z wejścia tych wężyków podcisnienia... dlaczego tak uważam?

Wczoraj byłem u mechaniora i na kompie zero błędów... jednak egr nie otwiera się, turbo się nie załancza... klapki w kolektorze pewnie też albo caly czas otwarte albo zamknięte... problem leży napewno w podpięciu przewodów podciśnieniowych do tej głównej rurki...

W tym modelu mam 4 wejścia... od Turbo, EGR, Klapek i niewiem od czego jest to 4... Oczywiśćie niewiem jaka jest kolejnośc i dlatego prosze powiedzieć mi który przewód podcisnienia do którego wejścia wpiąć.. czy to niema znaczenia?

Obrazek

Dodam, że samochód wcześniej śmigał jak szalony, żadnych błędow ani przed ani po, turbo zbierało się idealnie, auto nic nie kopcilo...

Gdyby elektrozawory nie były sprawne to rownież by na inpie pokazał się błąd (chyba :P )

I drugie pytanie do którego wejścia na elektrozaworze ma iść przewód od Turbo, przewod od EGR (chodzi mi o to do którego wejścia idzie bezpośrednio podciśnienie TUrbo-elektrozawór i EGR-elektrozawór)

Obrazek

Oczywiście wszystko sprawdzałem na realoem... ale tam są 3 wejscia (przynajmniej jak sprawdzałem po Vinie... )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Sterowanie podciśnieniowe. 3.0 Diesel Pomocy !!
PostNapisane: 10 listopada 2011, 08:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
sory, że post pod postem... w kazdym Ropniaku jest tak samo.. więc jeśli jest ktoś na forum taki łaskaw i zerknąłby jak idą wężki podcisnienia to byłbym wdzięczny.... dokładnie pod kolektorem będzie widać wszystko, nic nie trzeba zdejmowac, tylko prześledzić który weżyk gdzie idzie :)

Czyli jeśli ktoś ma M47, M57, M47n, M57n to mogłby pomóc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Sterowanie podciśnieniowe. 3.0 Diesel Pomocy !!
PostNapisane: 10 listopada 2011, 22:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Tomek-E46,

Wyjścia z magistrali VACUM nie są przypisane, można podłączać je dowolnie według uznania.
Wyjścia zaworów są opisane VAC i OUT.
VAC łączysz z dowolnym wyjściem magistrali vacum.
OUT do turbiny lub EGR w zależności przy którym grzebiesz. Przy pozostałych zaworach (małych nie ma znaczenia)
Magistala ma byś szczelna.

Podciśnienie z niej idzie do zaworów EGR ,turbiny , klap w opcji automat, poduszek silnika i wspomaga układ hamulcowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Sterowanie podciśnieniowe. 3.0 Diesel Pomocy !!
PostNapisane: 11 listopada 2011, 10:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Dziękówa :ok: problem z głowy, źle połączone były przewody podcisnienia od sterowania klapkami i Turbiną VAC/OUT przy elektrozaworze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL