Witam. Szukałem takiego tematu ale jakoś wszystkie podobne odnosiły się do linków z programami do pobrania, albo z wynikami pomiarów z konkretnych programów. Nie wiem poco się tak ograniczać, skoro można zrobić jeden temat i wrzucać do niego wszelkie pomiary z wszelkich urządzeń i programów z najróżniejszych pojazdów. To dobra perspektywa zwłaszcza, że na tym forum często powstają spięcia na pograniczu różnych opinii dotyczących przyśpieszania danych pojazdów, różnic między danymi katalogowymi, bądź tymi ze stronek, a rzeczywistością itd. Teraz wiele osób posiada nawigację, lub telefon w nią wyposażony, jest sporo aplikacji służących tym celom i stosunkowo dokładne pomiary tych parametrów są dla wielu osób w zasięgu ręki. Nie trzeba ograniczać się do nagrywania zegarów komórką aby uzyskać wynik przyśpieszenia, nie wspominając już o takich pomiarach jak czas przejazdu na 1/4 mili... A skoro mając gps i odpowiednie oprogramowanie można zweryfikować swoje słowa to niech będę tutaj pierwszy który to uczyni

Oto pomiary zrobione przy pomocy programy RaceChrono (bardzo polecam) z przyśpieszenia od 0-100km/h w BMW e46 328Ci. Na wstępie jednak muszę zaznaczyć, że odbywały się one na zimowych oponach i na gładkim asfalcie, przez co byłem zmuszony ruszać z 3 tyś. rpm. w obawie o utratę przyczepności na starcie, podczas gdy w lecie, na letnim ogumieniu startuję z 4 tyś. rpm. A zatem jestem przekonany, że nawet jeśli urządzenie przekłamywałoby o te 0,1-0,2 sek. to i tak jestem w stanie poprawić ten wynik w korzystniejszych warunkach.
A więc przedstawiam parę przykładowych pomiarów:

Linia przyśpieszenia wygląda całkiem przyzwoicie, jednak wynik taki sobie biorąc pod uwagę dane katalogowe - 8.1s.

Tutaj natomiast przełożenie z 1 na 2 trwało chyba trochę zbyt długo, albo była jakaś utrata przyczepności przy zmianie biegu, co dokładnie widać na wykresie przy około 60-70km/h, ale mimo wszystko wynik już sporo lepszy - 7.66s.

No i najlepszy wynik z testu, świetny start, błyskawiczna zmiana biegu co zaowocowało prawie idealną, jednostajną linią przyspieszenia, no i 7,01s. do 100km/h

Od razu mówię, że wykręcenie tego wyniku nie było łatwe i wymagało paru prób. I tak jak napisałem na początku - sądzę, że jestem w stanie nawet poprawić ten wynik na letnim ogumieniu i może trochę innym asfalcie.
W tym miejscu pozdrawiam wszystkich tych którzy pisali mi na tym forum, że w żadnym aucie nie byłbym w stanie nawet zbliżyć się z przyśpieszeniem do danych katalogowych 
No i na koniec prawdziwa wisienka

Coś czego wielu na tym forum do tej pory nie może mi zapomnieć - porównanie przyśpieszenia podczas kręcenia silnika do obrotów tuż przed odcięciem z kręceniem do około 6100 rpm.:

I zbliżenie:

Na pierwszej krzywej (ta ciemniejsza) zmiana biegu w około 8s. i gaz odpuszczony w 10s. na drugiej zmiana w około 9s. Końcowy przebieg krzywej każdy widzi, jak i to która z nich biegnie wyżej po wrzuceniu trzeciego biegu... Każdy wnioski wyciągnie sobie sam. Ja tylko dodam, że robiłem parę takich pomiarów i w najlepszym przypadku krzywe te po wrzuceniu "trójki" pokrywały się, więc rozstrzyganie sensu stosowania takich zabaw z odcinkom pozostawiam innym
