BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 00:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Padł, nie jedzie... :|
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Jadę sobie dziś rano na LPG, jak zawsze bez wkręcania na wys. obroty na zimnym - na ciepłym normalnie... po jednym z zakrętów zaczął się dławić i nie chciał wejść ponad 3tys obr/min... po 200metrach już nie dało się jechać, więc włączyłem PB i dojechałem do celu.

Po 8 godzinach włączyłem LPG, jednak już na parkingu objawy te same... z powrotem Pb i jadę... po 3-4KM silnik znów zaczął się dławić, ledwo jechał, nie wchodził na obroty, gaśnie na biegu jałowym. Zostałem odholowany pod garaż. No i załamka - auto nie jeździ, ani na LPG, ani na Pb. Można przejechać ok. 100m na zimnym silniku - nie dalej. Do tego wszystkie dochodzą strzały w silniku (nawet na Pb).

Czy ktoś może podsunąć mi propozycję, co może być nie tak? Silnik, popychacze, wałek, wtryskiwacze, cewka zapłonowa, czy jeszcze coś innego? ja nie mam pomysłu szczerze mówiąc.

Świece były wymienione 5 miesięcy temu, olej - 6 (dolewka tydzień temu), filtr powietrza, filtr gazu - 5 miesięcy (razem z regulacją instalacji), pompa paliwa ok. 4 miesięcy temu.

Z 10 razy pytałem też o dobrych mechaników w okolicy Gliwic, jednak wciąż nie wiem, gdzie się udać - może tym razem ktoś kogoś poleci?


problem dotyczy mojego auta: 1.6i M40.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 20:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Zmierzyłem cewkę zapłonową:

uzwojenie pierwotne: 1.6 OHM (zamiast 0.82 OHM)
uzwojenie wtórne: 5.2 kOHM (zamiast 8.25 kOHM)

Czy to może być wina cewki? Czy takie różnice sprawią, że np. iskra będzie za słaba i auto nie pojedzie?

Czy mógłby ktoś przemierzyć swoją cewkę w sprawnym E30 ? ;p heh

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 21:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sprawdź wtyczkę od sondy Lambda, czy nie jest zalana wodą.
Przemierz impulsator na kole impulsowym, czy ma odpowiednią wartość i nie wykazuje zwarcia do masy.
Sprawdź czy koło impulsowe nie oberwało się od piasty wewnętrznej wału - usadowione jest poprzez wulkanizowaną gumę i lubi się obrywać.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
robertbmw napisał(a):
Sprawdź wtyczkę od sondy Lambda, czy nie jest zalana wodą.
Przemierz impulsator na kole impulsowym, czy ma odpowiednią wartość i nie wykazuje zwarcia do masy.
Sprawdź czy koło impulsowe nie oberwało się od piasty wewnętrznej wału - usadowione jest poprzez wulkanizowaną gumę i lubi się obrywać.


Niestety nie znam parametrów Impulsatora :/ w książce z E36 powinno to być, w mojej do E30 nie ma.

Co do sprawdzenia połączenia koła impulsowego z piastą wału - można dokładniej?
http://bmwfans.info/original/E30/2-T/31 ... /03/mg-12/ - moze tutaj?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 22:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
zatankuj gazu?


a tak na poważnie, sprawdz pierdoły - bezpiecznik od instalacji gazowej... u mnie tak było...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Ok... nowe wieści z garażu:

Auto na LPG gaśnie od razu - przy silniku z jednego przewodu coś tryskało - chyba właśnie gaz, więc dokręciłem i jest ok.

Na zimnym silnik działa na Pb, ale z rury wydechowej leci dość sporo paliwa, myślałem, że to woda, ale skąd by się tam wzięła i by tak nie śmierdziała.

Więc nowa teza: silnik nie spala całego paliwa i puszcza dalej?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, 16:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Hmm... moje auto chyba żyje własnym życiem... postał w garażu kilka dni bo nie miałem czasu się nim zająć, dokręciłem przewód przy akumulatorze, przemierzyłem przewody wysokiego napięcia, palec rozdzielacza, poskładałem wszystko do kupy i jeździ ;)

pozostało jeszcze tylko zatankować gazu i sprawdzić czy na LPG też pojedzie...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 17:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Zmagan z autem ciag dalszy.... samochod pojezdzil 3 dni ladnie na Pb i LPG, bez problemow... az tu nagle znow zdechl... przejedzie kawaleczek i umiera... doholowalem go do warsztatu, dzis odebralem auto - bez zmian, nie potrafili podlaczyc komputera, nie sprawdzili nic i nic nie naprawili... zaczyna sie robic wesolo - skoro warsztat sobie nie potrafi poradzic :/

pomooooocy ;(

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 21:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
We wtyczce od impulsatora masz trzy piny. Pomiędzy tylko dwoma ma być oporność rzędu 500 om, dokładniej nie przypomnę sobie bez zerknięcia w parametry techniczne. Z tych dwóch pinów nie może być żadnej oporności do masy i do trzeciego pina. Oporność do masy staraj się mierzyć do wartości ustawionej na mierniku 200 Kiloom. albo nawet i 2 Megaom.

Skoro na gazie problem też się pojawia to musi on istnieć w elektryce układu zapłonowego. Może to być brak odpowiedniego kontaktu na przewodach elektrycznych, wtyczkach itp. ale zacznij od impulsatora. Czasem jego wadliwość uwydatnia się po nagrzaniu silnika, lub w wyniku wygenerowania przez różne czasy impulsów.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 22:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
a gdzie jest ten impulsator? :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 00:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

część nr 22.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 07:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
czy ja wiem czy to będzie wina tego czujnika? nie sądzę... ja bym stawiał na problem z cewką zapłonową. Zdarzały się przypadki że dwa dni było okej, a tu nagle gaśnie, nie chce odpalać itp... najlepiej jakbyś miał inną e30 w pobliżu - dogadać się i przekładać po koleji przewody, cewkę, ten impulastor tez by można było przełożyć...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Strona producenta:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4&prodid=53

Aukcja allegro:
http://moto.allegro.pl/item214309878__i ... ocja_.html


Co sądzicie o takim wynalazku ? czy to może pomóc w diagnostyce ?
Używał ktoś kiedyś czegoś takiego?
Skoro w warsztacie nie udało im się podłączyć komputera to jest obawa, że nie zadziała...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL