BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 12 listopada 2011, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 130
Lokalizacja: Łódź
Jak dla mnie, troche przekombinowa.
Tył dość podobny do F10.

Co nie zmienia faktu że i tak jest :super:

_________________
Liczy się tylko jedna marka!

- Diagnostyka komputerowa -


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 15 listopada 2011, 19:51 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Dane techniczne F30 http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/3se ... index.html

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 15 listopada 2011, 23:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
renoraines napisał(a):


no jeżeli to wiarygodne dane to nie popisali się z tym rzekomym zmniejszeniem wagi

4cyl. benzynowce w przypadku e46 (318i z N42) czy e90 (320i z N46) ważyły po 1320kg

tutaj mamy 1490kg - silnik wiadomo uturbiony więc logiczne, że dodatkowe graty muszą ważyć więcej - ale na pewno nie 170kg

wniosek - seria 3 znowu przytyła

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 16 listopada 2011, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Wyglada na to, ze N20 ma fajny potencjal

http://www.kelleners-sport.com/en/News/ ... 20-28i.php


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 16 listopada 2011, 11:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Masa podana jest wg normy UE, czyli 90% paliwa w baku, 68 kg kierowca, 7 kg bagaż :-) Nie wiem, jak masy były podawane w odniesieniu do poprzedniej 3 :-k

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 16 listopada 2011, 16:01 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Nadal są dostępne na stronie dane E90 http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/3se ... _data.html , równiez wartości uwzględniają 90% napełnienie zbiornika paliwa, 68 kg wagi kierowcy i 7 kg bagażu.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 12:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
marcin87k napisał(a):
renoraines napisał(a):


no jeżeli to wiarygodne dane to nie popisali się z tym rzekomym zmniejszeniem wagi

4cyl. benzynowce w przypadku e46 (318i z N42) czy e90 (320i z N46) ważyły po 1320kg

tutaj mamy 1490kg - silnik wiadomo uturbiony więc logiczne, że dodatkowe graty muszą ważyć więcej - ale na pewno nie 170kg

wniosek - seria 3 znowu przytyła


I 7.3s do setki... chciałbym zobaczyć tego półtorejtonowego kaszalota z dwulitrową turbokosiarką o mocy 184km na równi z e36 328i. :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 16:33 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A czemu nie? :-)

335i F30 jest trochę lżejsze niż e90.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 16:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Bo to tak samo nadmuchane osiągi jak 9s E60 520i... a potem jak przychodzi co do czego to jest problem, żeby objechać e30 320i. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 17:40 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Przecież nawet jeszcze nie jechałeś tym autem, nikt nie robił testów, więc o czym mowa? A co do "nadmuchanych" osiągów 520i - nie wiem, jak możesz generalizować po (zapewne) jednej ustawce, w której (zapewne) przegrało z Twoim 320i. Jest milion innych powodów, dla których to e60 (zapewne) było wolniejsze od Twojej ex-e30 ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 19:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No nie jest. Po prostu kiedyś było tak, że jak BMW miało w katalogu powiedzmy 10s do setki to trzeba było być ofermą aby tego nie wyrobić, a nieraz szło zejść niżej, co też potwierdzały niezależne testy. Obecnie ciężko w ogóle osiągnąć wyżyłowane wyniki katalogowe. Z resztą nawet czytałem gdzieś, że np. E60 było testowane na jakimś gumolicie aby zmaksymalizować trakcję, a na asfalcie taki wynik jest mało realny. Co widać również w testach niezależnych lub właśnie na drodze. No, ale masz prawo się nie zgadzać ze mną, jednak podstawowe prawo fizyki odpowiadające za akcelerację na niższych prędkościach - czyli a = F/m - mówi wprost jak sprawy się mają.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 20:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
jiGsaw napisał(a):
Obecnie ciężko w ogóle osiągnąć wyżyłowane wyniki katalogowe.

Śmiała teza, tylko że nieprawdziwa. Dowód? 1////M - w katalogu 4,9 s. do 100, w teście - 4,5 s. M5 F10 - w katalogu 4,4 s., w testach ponoć zeszła poniżej 4 s. Więcej przykładów nie chce mi się szukać, ale jakoś nie rzuciło mi się w oczy, żeby BMW miało w testach problemy z osiągnięciem deklarowanych wyników.

A podpierając się fizyką, weź pod uwagę siłę na tylnych kołach, nie na kole zamachowym ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
I 7.3s do setki... chciałbym zobaczyć tego półtorejtonowego kaszalota z dwulitrową turbokosiarką o mocy 184km na równi z e36 328i. :rotfl:


Zobacz jakie osiagi ma F30 328i ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 17 listopada 2011, 22:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
maaad - auta sportowe rządzą się nieco innymi prawami. Zwłaszcza, że na takim pułapie każde 0.5s w lewo lub prawo do przepaść i kosmiczny błąd. Vermilion - widziałem, no i? :D

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 18 listopada 2011, 06:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Vermilion - widziałem, no i? :D


Jak na duwlitrowa turbokosiarke, to sie zbiera, na papierze jest niewiele wolniejsze od 335i. Spojrz tez jaki potencjal ma 320i po chipie, wrzucalem wyzej linka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 18 listopada 2011, 08:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1847
Lokalizacja: Krk
Moje BMW: Plastic ;)
Garaż: Yas Marina
No wiadomo, nie ma o czym mówić bo i tak 328i zniszczy nowe modele Bmw :rotfl: :rotfl: Nawet te bi turbo benzynki nie mają podejścia ;)

_________________
Potrzebujesz porad car detailingu/kosmetyków - pisz na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 18 listopada 2011, 08:27 
maaaad napisał(a):
A co do "nadmuchanych" osiągów 520i - nie wiem, jak możesz generalizować po (zapewne) jednej ustawce, w której (zapewne) przegrało z Twoim 320i.


No co się maaad nabijasz?

Na forum http://www.520ie60.org banują za każdy post, w którym pojawi się wyrażenie "e30 320i" :przestraszony:



jiGsaw napisał(a):
No, ale masz prawo się nie zgadzać ze mną, jednak podstawowe prawo fizyki odpowiadające za akcelerację na niższych prędkościach - czyli a = F/m


no i właśnie to prawo jak najbardziej sugeruje, że jak spotkasz takie F30, to będziesz czuł strach, lub nagle zmienisz zdanie, że nie jedziesz prosto, tylko kieruneczek w prawo, bo czegoś zapomniałeś.

hihi.

sorry jig, era dinozaurów już minęła, cudów nie ma.

Obrazek

wszystko chyba jasne ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 18 listopada 2011, 09:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
jiGsaw napisał(a):
Zwłaszcza, że na takim pułapie każde 0.5s w lewo lub prawo do przepaść i kosmiczny błąd

no nie bo jebne... najpierw BMW zaniża osiagi i 328 e36 mozna spokojnie urwac sekunde, a teraz BMW zawyza i ni cholery przyspieszenia katalogowego sie nie uzyska.... no prosze Cie, a moze to ze prawie kazdy turbobenzynowy silnik ma zanizona moc i gifty od fabryki rzedu 10KM i wiecej to zadne zaskoczenie.
maaaad napisał(a):
Dowód? 1////M - w katalogu 4,9 s. do 100, w teście - 4,5 s. M5 F10 - w katalogu 4,4 s., w testach ponoć zeszła poniżej 4 s.

Auta dostarczane do testów przez producenta sa bardziej podkrecone niz zwykle ktore mozna zamowic i odebrac w salonie, taka praktyke stosuje Ferrari od dawna, na rowni z innymi producentami. a w przypadku aut turbo doladowanych to nie problem podkrecic wartosci w ECU :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 18 listopada 2011, 09:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):
No co się maaad nabijasz?

Bo dotarło do mnie, jaki ja głupi byłem, że m20b20 spod maski wywaliłem :/ :D
Santino napisał(a):
no nie bo jebne... najpierw BMW zaniża osiagi i 328 e36 mozna spokojnie urwac sekunde, a teraz BMW zawyza i ni cholery przyspieszenia katalogowego sie nie uzyska....

Bo silniki BMW są jak wino - z wiekiem i przebiegiem rośnie im kompresja :D Zobaczysz, że mam rację, poczekaj tylko, aż więcej osób będzie stać na e60 :D
Co do zaniżania osiągów - czytałem, że Ferrari robi ludzi ostro w balona, ale w sumie jeśli chodzi o testy innych marek, nie zauważyłem jakichś tam różnic - czasami były na + względem danych fabrycznych, a czasami na -. Fakt, że różnice w przypadku tych eMek są duuuże (10% to "trochę" więcej niż błąd pomiaru :D), więc może w tych przypadkach rzeczywiście fabryka dorzuciła do testów jakiś gratis ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30
PostNapisane: 18 listopada 2011, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
maaaad napisał(a):
Bo silniki BMW są jak wino - z wiekiem i przebiegiem rośnie im kompresja Zobaczysz, że mam rację, poczekaj tylko, aż więcej osób będzie stać na e60

kult posiadanego auta :D
maaaad napisał(a):
Bo dotarło do mnie, jaki ja głupi byłem, że m20b20 spod maski wywaliłem

masz szczescie ze chociaz wstawiles drugi i jedyny wart zainteresowania motor M52B28! tylko to Cie ratuje

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 30  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL