BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 00:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] łożysko tylne
PostNapisane: 1 lipca 2007, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
mam pytanie pewnie głupie i mnie wysmiejecie :)
czy łozysko od 325 coupe 92' bedzie pasowac do 316 compact 95' ?
kolega ma i mu chce mi oddac a wiec stad pytanie
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 1 lipca 2007, 11:33 przez dziuniek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, 11:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Niestety nie pasuje
325 ma na tyle tarczobębny, a compact z silnikiem o małej pojemności tylko bębny. Średnica zastosowanych łożysk w obu przypadkach jest inna.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
dziekuje pozdrawiam :zly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, 11:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
dziekuje pozdrawiam


Zły, czy niezadowolony :oczami: :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
nie zadowolony bo musze kupic a tak bym za darmo miał :rotfl: ale nowe chyba z jakies 120 zł kosztuje wiec to jeszcze nie taki duzy wydatek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, 12:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
do mojej e30 jedno tylne ruville 74 zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
no to nie dużo
a jeszcze jedno pytanie z wymianą łożyska
byłem u mechaniora i powiedział ze to duzo roboty jest bardzo, ze ABS i wogóle, i chce za wymiane 120 zł
troche sie zdziwiłem ze az tyle..... naprawde z tym jest sporo roboty ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 09:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
dziuniek napisał(a):
no to nie dużo
a jeszcze jedno pytanie z wymianą łożyska
byłem u mechaniora i powiedział ze to duzo roboty jest bardzo, ze ABS i wogóle, i chce za wymiane 120 zł
troche sie zdziwiłem ze az tyle..... naprawde z tym jest sporo roboty ?


wydaje mi sie ,ze duzo krzyczy za robocizne.Jednakjest duzo pracy przy tym.Zamieszcze tutaj kolejnosc wykonywanych czynnosci ,ktore niedawno wkleił RobertBmw:

Bęben osadzony jest na piaście, która tkwi w wewnętrznym pierścieniu łożyska.
Często bębęn zapieka się na okrągłym wypuście piasty i jego ruszenie bez oklepania młotkiem bębna jest nie możliwe. Należy uderzać w paszczyznę bębna, do której przylega felga (uważaj aby nie sklepać środkowego wypustu piasty).
Gdy bęben będzie już luźny (zacznie się okręcać na piaście) może zajść potrzeba zluzowania nie tylko linek ręcznego hamulca, ale także rozpieraka wewnątrz bębna. Poprzez otwór śrubowy koła w piaście musisz dostrzec fragment mechanizmu rozpierającego z fragmentem drobnej zębatki o licznych małych ząbkach, przysłoniętą lekko blaszką, będącą główną dźwignią do regulacji skoku zębatki podczas tworzącego się luzu między powierzchnią szczęk a wewnętrznym obwodem bębna.
Przekręcając tą zębatkową tarczką w jedną lub w drugą stronę, będziesz czuł kiedy bęben przestaje się kręcić. Oczywiście Twoim zadaniem jest wyszukanie tego kierunku obrotów, który luzuje rozprężenie szczęk - i tak do momentu, aż bęben będzie możliwy do zdjęcia.

Skoro główną śrubę ściskową na półosi (przegubie) już wykręciłeś, musisz teraz przegub zdemontować. Odkręć ją od zabieraka na dyfrze i uderzając poprzez kuliste narzędzie opierające się na środkowej części końca przegubu, wybijaj go z piasty.
Jeżeli masz drążek reakcyjny z tyłu możliwe, że będziesz musiał go zdemontować do wyjęcia przegubu. Nie wiem z której strony auta wymieniasz łożysko, ale wydech także może przeszkadzać.

Po wyjęciu przegubu dostrzeżesz od wewnętrznej strony piasty ( od której wkładany jest przegub do piasty) trzpień piasty tkwiący w bieżni wewnętrznej łożyska. Oczywiście musisz najpierw wybić ten trzpień piasty z łożyska. I tu znów odpowiedniej średnicy do średnicy tego trzpienia musisz użyć odpowiedniego wybijaka. Uderzaj młotkiem o sporej masie i uważaj na ręce. Gdybyś nie zdemontował drążka reakcyjnego lub tłumika to mogą być poobijane.
Wybijanie jest ciężkie i czasem potrzeba pary w rękach.
Po wybiciu piasty, gdzie czasem jedna bieżnia łożyska pozostaje na jej trzpieniu, zdejmij od strony piasty zawleczkę (niemałą) - taki sobie wielki seger. Po jego demontażu możesz wybić całe łożysko z korpusu wachacza - tu również para w rękach.
Z trzpienia zbij bieżnię wewnętrzną i wyrównaj niedoskonałości po uderzaniu młotkiem.

Montaż, gdybyś wpadł na pomysł aby łożysko wbijać młotkiem to skręć(ścisnij) sobie jakąś śrubą i nakrętką z podkładkami bieżnie wewnętrzne, aby któraś z nich nie wypadła.
Ja doradzałbym, jeżeli dysponujesz czasem i pewnymi materiałami, wciskać łożysko w korpus wachacza, wykorzystująć jakąś wytrzymałą śrubę i za pomocą niej wprasowywać łożysko w swoje miejsce. Po wprasowaniu załóż seger (uwaga na oczy i palce) i w podobny sposób wprasowuj śrubą piastę. Gdybyś wbijał piastę młotkiem, to druga osoba musi zapierać od drugiej strony wewnętrzną bieżnię łożyska przed wybiciem jej trzpieniem piasty z łożyska.
Zamontuj z powrotem przegub i poskręcaj.
Gdyby na bębnach okazały się być spore ranty, postaraj się je zlikwidować, aby na przyszłość uniknąć problemów z demontażem bębnów. Rozpieraki wyczyść i usprawnij ich pracę smarując najlepiej smarem miedzianym. Załóż bęben i podkręć regulatorem rozstawienie szczęk do zablokowania bębna, a następnie poluzuj lekko dla swobodnego obracania bębna.
Załóż koło, postaw na ziemi i dokręć piastę, nakrętką na przegubie. Dla zabezpieczenia nakrętki zamów oryginalne zabezpieczenie, jeśli nowe nie wsytępuje wraz z zakupionym łożyskiem.
Podnieś z powrotem koło aby przeregulować ręczny przy dźwigni ręcznego.

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 09:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
sorki musze skorygowac odpowiedz poniewaz masz z tyłu tarcze ,a instrukcja jest do bębnów :wstyd: Chcialem pomóc,ale znowu mi nie wyszlo :rotfl:

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2007, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
spoko loko
dałem do kogo innego i ma to wymienic za 40 zł :) tez sprawdzony mechanik a wiec powinno byc ok
ja to sie nie dotykam bo mam lewe rece do takich prac :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, 00:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: TarnĂłw
zwróc uwage zeby dobrze ci to lozysko wyregulował, bo jak zamocno albo za slabo dokreci to je szybko szlak trafi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL