BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 11:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 21:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Cześć, od jakiegos czasu mam problem z układem chłodzenia(strzałka od temperatury leci w prawo strone do pierwszej kreski i za chwile wraca na środek), problemy występują raz na jakiś czas więc nie jest to jakaś awaria która unieruchamia samochód (nie dzieje sie tak, świeżo po odpowietrzeniu, z czasem układ najprawdopodobniej sie zapowietrza- o tym napisze dalej) wracając do tematu. Mam kilka pytań do osób które dobrze znają układ chłodzenia w bmw i może mi kilka rzeczy rozjaśnią:

1. Moja oryginalna chłodnica delikatnie cieknie, początkowo dolewałem szklanke raz na jakieś dwa tygodnie, więc sprawa logiczna cieknie-trzeba dolać. Od pewnego czasu już to tak logicznie nie wygląda, chłodnica troche cieknie ale płyn z zbiorniczku nie opada a z czasem sie troche podnosi :zdegustowany: To juz jest dziwne, mozna by pomyslec , że układ chłodzenia zapowietrza sie od chłodnicy ale układ bmw jest ciśnieniowy, poza tym wczesniej tak nie było...trzeba było poprostu dolewać płynu. Tutaj prosiłbym o sugestie.

2. Odpowietrzanie układ. Mój sposób znaleziony na forum, od osób które znają sie na rzeczy a mianowicie

Odpowietrzam układ na wyłaczonym silniku

1.Podjeżdzam przodem pod górke ewentualnie lewy przód na lewarek.
2.Nie odpalam silnika, przekrecasz kluczyk na zapłon
3.Ogrzewanie na maxa
4. Odkręcam odpowietrznik przy obudowie termostatu i leje płyn na maxa aż prawie bedzie sie wylewał ze zbiorniczka, wtedy obserwuje , płyn w zbiorniczku zaczyna delikatnie opadać i zacznie pojawiać sie w odpowietrzniku, jeżeli zacznie sie wylewać -zakręcam go na dobre. Wtedy odkręcam drugi odpowietrznik na chłodnicy przy zbiorniczku wyrównawczym i ta sama opcja dolewam tyle aż wyleci odpowietrznikiem nr 2.
5. Po takim zabiegu usuwam nadmiar płyn ze zbiornika wyrównawczego za pomocą np. strzykawki.

(Po takim odpowietrzeniu ciepłe dmucha bardzo dobrze, na gaz przelacza sie w miare szybko [landi renzo więc 40 stopni] )

Wszystko byłoby ok ale z tego co wyczytałem, po właczeniu ogrzewania przy wyłaczonym silniku powinien byc strumień z odpowietrznika w zbiorniczku wyrównawczym, u mnie tego nie ma. Dlaczego? Przy wlaczonym silniku strumień JEST, czyli można wykluczyć uszkodzoną pompe wody. Termostat wymieniany, chociaż poprzedni też sie okazał ok (nie otworzył sie duży uklad bo powietrze nie dopuściło do otwarcia termostatu)


Można by z tego co napisałem, wywnioskować , że kompresja bije w układ chłodzenia i układ sie zapowietrza. Uszczelka pod głowicą, bądz głowica ale ogrzewanie jest caly czas, nie ma jakichś bardzo szybkich skoków temperatury, nie kopci zbytnio

Bardzo proszę o pomoc bo sam chyba tego nie ogarnę, ewentualnie proszę o namiar gdzie moge sprawdzić obecność CO2 w układzie chłodzenia (na linii Warszawa-Olsztyn)

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 21:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
spaliny można na dobrą sprawę wyczuć własnym nosem :P wiem że to mało profesjonalne, ale czuć że zapach jest inny.
Jak zrozumiałem, odpowietrzasz samochód bez odpalania silnika ?? błąd, pompa nie pcha płynu, a więc nie pacha pęcherzyków powietrza zgromadzonych gdzieś w silniku. Poziom się podnosi jak w układzie jest powietrze, bo powietrze rozszerza się bardziej pod wpływem wysokiej temperatury, niż płyn.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
DanyU, wychodzi na jedno w układzie z tego co wiem jest pomocnicza pompka, ktora po właczeniu ogrzewania nawet przy wyłaczonym silniku POWINNA tworzyć obieg.
Nie chodzi mi o to , że płyn sie podnosi na ciepłym silniku tylko przed chwilą odpowietrząłem układ, jest na kresce KALT, zajrze za kilka dni też na zimnym silniku i będzie powyżej tej kreski

Napisz krok po kroku jak Ty odpowietrzasz układ.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
ja odpowietrzałem silnik M43, ale zasada podobna:
zalewałem układ pod korek, odpalałem, na odkręconym korku i odpowietrzniku dolewałem płynu jak tylko go wciągnęło i tak aż przestawało wciągać płyn a z odpowietrznika nie leciały pęcherzyki (około 1h zabawy), potem jechałem kilka km, i powtórka z rozrywki, po kilku dniach jeszcze raz. ja miałem utrudnioną sprawę bo miałem jeden odpowietrznik na chłodnicy.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
No nie wiem, wydaje mi sie , że na ciepłym silniku można szybciej zapowietrzyć układ niz go odpowietrzyc.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
ja robiłem tak, i udawało się..

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
davids3 napisał(a):
No nie wiem, wydaje mi sie , że na ciepłym silniku można szybciej zapowietrzyć układ niz go odpowietrzyc.

:rotfl: ciekawi mnie jak otworzy Ci się termostat na zimnym silniku, który jest niezbędnym elementem odpowietrzenia układu chłodniczego. Tematów pełno na forum o tej tematyce. Jeżeli ktoś uważa inaczej tutaj jest krótki,ale ciekawy temat. viewtopic.php?f=1&t=105069 Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Pompka elektryczna na pewno nie pompuje płynu z taką samą siłą co pompa wody w silniku więc nie będziesz miał strumienia. Jeżeli byłą by winna głowica lub uszczelka pod nią miałbyś w momencie zapowietrzony układ, bynajmniej tak mi się wydaje. Może rzeczywiście nabiera powietrze przez cieknącą chłodnicę gdy stygnie, bo wtedy może tworzyć się podciśnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Widzę kilka nieścisłości w odpowietrzaniu układu na włączonym silniku. siergiej201988, piszesz , że niezbedne jest otwarcie termostatu do prawidłowego odpowietrzenia ,a wiele osób pisze zeby właczyc silnik i właczyć ogrzewanie, przy takiej pogodzie jakbym właczył ogrzewanie na maxa to termostat by sie na pewno nie otworzył, więc ?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Nie wyobrażam sobie prawidłowego odpowietrzenia układu chłodzenia przy zmknietym termostacie. W pewnym stopniu można go odpowietrzyć na zimnym silniku,ale całkowite odpowietrzenia nastąpi po otwarciu termostatu. Wymień chłodnicę i odpowietrzaj jak DanyU proponuje. W temacie który podesłałem, powodem zapowietrzania była pęknięta obudowa termostatu. U Ciebie może być chłodnica. Podstawa jest,aby części układu chłodzenia były w należytym stanie. Ten samochód ma służyć Tobie,wiec warto zainwestować. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 23:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
najprosciej i najkrocej rzecz ujmujac podjedz do warsztatu gdzie maja przyrzad do odpowietrzania - odpowietrz - i obserwuj czy nadal plynu ubywa - jesli nie widac na zewnatrz zadnych objawow mozesz tez przyrzadem do sprawdzania ukladu chlodzenia sprawdzic jak dlugo utrzymuje sie w nim cisnienie - jesli spada za szybko to uszczelka glowicy lub glowica padnieta - podobnie jesli nie widac objawow -wyciekow na zewnatrz-a plynu ubywa to moze byc wskazanie na glowice lub jej uszczelke - zakladam , ze pompa , termostat oki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 23:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
harnas621, nie przeczytałeś dokładnie tematu :)

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 23:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
ogrzewanie włącz na maksa, ale nie musisz wiatraka włączać na maksymalne obroty, wtedy ciecz będzie krążyła po nagrzewnicy, a nie będzie się wychładzała, wtedy termostat się napewno powinien otworzyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 23 listopada 2011, 20:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
jak długo postoi to i tak się otworzy, może nie w 100% ale na pewno na tyle żeby dobrze odpowietrzyć układ. Ostatanie moje odpowietrzania robiłem w grudniu zeszłego roku, nie było zbyt ciepło a układ odpowietrzyłem :)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 23 listopada 2011, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 30
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: e39 528i
Sytauacja bardzo podobna była u mnie pare miesięcy temu, wszystko to było powodowane delikatnie pękniętą obudową termostatu przez, którą dostawało się powietrze oraz niesprawny termostat. Po wymianie obudowy i termostatu, jak ręką odjął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 23 listopada 2011, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Ważny jest jeszcze sprawny korek, który poza tym że upuszcza ciśnienie, to podczas stygnięcia zaciąga powietrze z zewnątrz, żeby nie robiło się podciśnienie w układzie. Jak ten element korka będzie niesprawny, to powietrze może być zasysane w układ przez nieszczelność i się zapowietrza. To jedna z opcji..

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 23 listopada 2011, 21:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
DanyU, dokładnie. Biorę to pod uwage.

badylio, tez to sprawdzę, pierwsze co wymienie uszczelkę obudowy termostatu

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z układem chlodzenia COME BACK!
PostNapisane: 6 grudnia 2011, 15:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, wtracę sie w temat, ale miałem kiedys E36 318i, M43 i takie objawy miał gdy na jednym garze, przy jednym kanale wodnym zrobił się wżer w uszczelce pod głowicą i z gara cisnienie uciekało troszkę i dmuchało w układ chłodzenia co powodowało zapowietrzenie i wzrost temperatury, gdy po jakimś czasie czasami się odpowietrzyło korkiem samo to wracało do normy i tak w kółko.Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL