Cześć,
Odkąd pamiętam mam w aucie problemy z przeniesieniem napędu. e46 compact 2002 (150 seryjnie). Teraz nie wiem ile, w każdym razie napewno ponad 400 nm.
W compakcie z 2002 występuje 3 częsciowy wał, jest on przyłączony do 5b skrzyni. Wygląda to tak

Niestety, non stop jest problem z podporami wału, sam wał również 2 razy się ukręcił. Znalazłem info, że w poliftach zaczęły występować wały 2 częsciowe, które lepiej się sprawdzały. Znam mnóstwo ludzi, którzy mają mocne auta z 2 częsciowymi wałami i nie mają tego typu problemów.
Chciałbym raczej uniknąć wymiany całego zestawu skrzynia + wał, na 6 biegową z 2 częsciowym, bo chyba nie do końca o to chodzi.
Z kolei sam wał od 6b skrzyni jest krótszy, więc trzeba by go przedłużać...? Sam nie wiem, co zrobić. Ma ktoś jakiś pomysł, co mogę zrobić, nie wydając na to worka pieniędzy? Wały od 3,0d są podobne konstrukcyjnie do tych od 2,0d po 2003 (6b).
Proszę o pomoc w przestudiowaniu tematu.
ps. Mocowanie do skrzyni też się różni, ale podobno jest to element wymienny, czy to prawda?
Może wystarczy dać jakieś lepsze podpory? Lepsze od ori bmw - bo takie kupuje..
Produkuje to ktoś z poliuretanu?
Nie mam juz pomysłów.